FENOMEN UCHA PREZESA JAKO PIERWSZEGO POLSKIEGO SERIALU QUASI TELEWIZYJNEGO DYSTRYBUOWANEGO W INTERNECIE

master
dc.abstract.enFrom time to time, in media discourse we deal with a peculiar phenomenon that most often involves new phenomena, which expressively appear in the public space and stand out from others. An example of such media phenomenon, which is analysed in this paper, is Robert Górski’s series called „Ucho Prezesa”. The production is distinguished by the fact that, so far, it has been the only Polish series fully copyrighted, financed by the author himself and distributed without the participation of public or commercial television stations and producers. The aim of this Master’s thesis is to determine how a series that appeared on the Polish media market without previous marketing activities gained such popularity among such a wide audience, becoming at the same time a very important element of political discussions. Achieving this goal was possible thanks to the use of several research methods: content analysis, image analysis, analysis of existing sources and individualised in-depth interviews. The research sample consists of 3 seasons of the series with a total of 38 episodes.pl
dc.abstract.plW dyskursie medialnym mamy od czasu do czasu do czynienia ze swoistym fenomenem, który dotyczy najczęściej zjawisk nowych, zaistniałych w przestrzeni publicznej wyraziście, wyróżniających się na tle innych. Przykładem takiego fenomenu medialnego, który jest poddany analizie w niniejszej pracy, jest autorski serial Roberta Górskiego pt. „Ucho Prezesa”. Produkcja wyróżnia się na tym, że jest - jak do tej pory - jedynym polskim serialem w pełni autorskim, finansowanym przez samego autora i dystrybuowanym bez udziału publicznych bądź komercyjnych stacji i producentów telewizyjnych. Celem pracy magisterskiej jest ustalenie, w jaki sposób serial, który pojawił się na polskim rynku medialnym bez wcześniejszych działań marketingowych, zyskał tak dużą popularność wśród tak szerokiego grona odbiorców, stając się zarazem niezwykle nośnym elementem dyskusji politycznych. Osiągnięcie założonego celu było możliwe dzięki użyciu kilku metod badawczych: analizy zawartości, analizy obrazu, analizy źródeł zastanych oraz zindywidualizowanego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowią 3 sezony serialu liczące w sumie 38 odcinków.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.contributor.authorKąsek, Karinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.contributor.reviewerWawer, Monika - 162152 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:52:09Z
dc.date.available2020-07-27T21:52:09Z
dc.date.submitted2019-07-04pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-129960-195843pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233161
dc.languagepolpl
dc.subject.enPhenomenon - quasi television series -Ucho Prezesa - Robert Górskipl
dc.subject.plFenomen - serial quasi telewizyjny - Ucho Prezesa - Robert Górskipl
dc.titleFENOMEN UCHA PREZESA JAKO PIERWSZEGO POLSKIEGO SERIALU QUASI TELEWIZYJNEGO DYSTRYBUOWANEGO W INTERNECIEpl
dc.title.alternativeTHE PHENOMENON OF THE SERIES CALLED „UCHO PREZESA” AS THE FIRST POLISH QUASI TELEVISION SERIES DISTRIBUTED ON THE INTERNETpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
From time to time, in media discourse we deal with a peculiar phenomenon that most often involves new phenomena, which expressively appear in the public space and stand out from others. An example of such media phenomenon, which is analysed in this paper, is Robert Górski’s series called „Ucho Prezesa”. The production is distinguished by the fact that, so far, it has been the only Polish series fully copyrighted, financed by the author himself and distributed without the participation of public or commercial television stations and producers. The aim of this Master’s thesis is to determine how a series that appeared on the Polish media market without previous marketing activities gained such popularity among such a wide audience, becoming at the same time a very important element of political discussions. Achieving this goal was possible thanks to the use of several research methods: content analysis, image analysis, analysis of existing sources and individualised in-depth interviews. The research sample consists of 3 seasons of the series with a total of 38 episodes.
dc.abstract.plpl
W dyskursie medialnym mamy od czasu do czasu do czynienia ze swoistym fenomenem, który dotyczy najczęściej zjawisk nowych, zaistniałych w przestrzeni publicznej wyraziście, wyróżniających się na tle innych. Przykładem takiego fenomenu medialnego, który jest poddany analizie w niniejszej pracy, jest autorski serial Roberta Górskiego pt. „Ucho Prezesa”. Produkcja wyróżnia się na tym, że jest - jak do tej pory - jedynym polskim serialem w pełni autorskim, finansowanym przez samego autora i dystrybuowanym bez udziału publicznych bądź komercyjnych stacji i producentów telewizyjnych. Celem pracy magisterskiej jest ustalenie, w jaki sposób serial, który pojawił się na polskim rynku medialnym bez wcześniejszych działań marketingowych, zyskał tak dużą popularność wśród tak szerokiego grona odbiorców, stając się zarazem niezwykle nośnym elementem dyskusji politycznych. Osiągnięcie założonego celu było możliwe dzięki użyciu kilku metod badawczych: analizy zawartości, analizy obrazu, analizy źródeł zastanych oraz zindywidualizowanego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowią 3 sezony serialu liczące w sumie 38 odcinków.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.contributor.authorpl
Kąsek, Karina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.contributor.reviewerpl
Wawer, Monika - 162152
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:52:09Z
dc.date.available
2020-07-27T21:52:09Z
dc.date.submittedpl
2019-07-04
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-129960-195843
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233161
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Phenomenon - quasi television series -Ucho Prezesa - Robert Górski
dc.subject.plpl
Fenomen - serial quasi telewizyjny - Ucho Prezesa - Robert Górski
dc.titlepl
FENOMEN UCHA PREZESA JAKO PIERWSZEGO POLSKIEGO SERIALU QUASI TELEWIZYJNEGO DYSTRYBUOWANEGO W INTERNECIE
dc.title.alternativepl
THE PHENOMENON OF THE SERIES CALLED „UCHO PREZESA” AS THE FIRST POLISH QUASI TELEVISION SERIES DISTRIBUTED ON THE INTERNET
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available