Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
FENOMEN UCHA PREZESA JAKO PIERWSZEGO POLSKIEGO SERIALU QUASI TELEWIZYJNEGO DYSTRYBUOWANEGO W INTERNECIE
THE PHENOMENON OF THE SERIES CALLED „UCHO PREZESA” AS THE FIRST POLISH QUASI TELEVISION SERIES DISTRIBUTED ON THE INTERNET
Fenomen - serial quasi telewizyjny - Ucho Prezesa - Robert Górski
Phenomenon - quasi television series -Ucho Prezesa - Robert Górski
W dyskursie medialnym mamy od czasu do czasu do czynienia ze swoistym fenomenem, który dotyczy najczęściej zjawisk nowych, zaistniałych w przestrzeni publicznej wyraziście, wyróżniających się na tle innych. Przykładem takiego fenomenu medialnego, który jest poddany analizie w niniejszej pracy, jest autorski serial Roberta Górskiego pt. „Ucho Prezesa”. Produkcja wyróżnia się na tym, że jest - jak do tej pory - jedynym polskim serialem w pełni autorskim, finansowanym przez samego autora i dystrybuowanym bez udziału publicznych bądź komercyjnych stacji i producentów telewizyjnych. Celem pracy magisterskiej jest ustalenie, w jaki sposób serial, który pojawił się na polskim rynku medialnym bez wcześniejszych działań marketingowych, zyskał tak dużą popularność wśród tak szerokiego grona odbiorców, stając się zarazem niezwykle nośnym elementem dyskusji politycznych. Osiągnięcie założonego celu było możliwe dzięki użyciu kilku metod badawczych: analizy zawartości, analizy obrazu, analizy źródeł zastanych oraz zindywidualizowanego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowią 3 sezony serialu liczące w sumie 38 odcinków.
From time to time, in media discourse we deal with a peculiar phenomenon that most often involves new phenomena, which expressively appear in the public space and stand out from others. An example of such media phenomenon, which is analysed in this paper, is Robert Górski’s series called „Ucho Prezesa”. The production is distinguished by the fact that, so far, it has been the only Polish series fully copyrighted, financed by the author himself and distributed without the participation of public or commercial television stations and producers. The aim of this Master’s thesis is to determine how a series that appeared on the Polish media market without previous marketing activities gained such popularity among such a wide audience, becoming at the same time a very important element of political discussions. Achieving this goal was possible thanks to the use of several research methods: content analysis, image analysis, analysis of existing sources and individualised in-depth interviews. The research sample consists of 3 seasons of the series with a total of 38 episodes.
dc.abstract.en | From time to time, in media discourse we deal with a peculiar phenomenon that most often involves new phenomena, which expressively appear in the public space and stand out from others. An example of such media phenomenon, which is analysed in this paper, is Robert Górski’s series called „Ucho Prezesa”. The production is distinguished by the fact that, so far, it has been the only Polish series fully copyrighted, financed by the author himself and distributed without the participation of public or commercial television stations and producers. The aim of this Master’s thesis is to determine how a series that appeared on the Polish media market without previous marketing activities gained such popularity among such a wide audience, becoming at the same time a very important element of political discussions. Achieving this goal was possible thanks to the use of several research methods: content analysis, image analysis, analysis of existing sources and individualised in-depth interviews. The research sample consists of 3 seasons of the series with a total of 38 episodes. | pl |
dc.abstract.pl | W dyskursie medialnym mamy od czasu do czasu do czynienia ze swoistym fenomenem, który dotyczy najczęściej zjawisk nowych, zaistniałych w przestrzeni publicznej wyraziście, wyróżniających się na tle innych. Przykładem takiego fenomenu medialnego, który jest poddany analizie w niniejszej pracy, jest autorski serial Roberta Górskiego pt. „Ucho Prezesa”. Produkcja wyróżnia się na tym, że jest - jak do tej pory - jedynym polskim serialem w pełni autorskim, finansowanym przez samego autora i dystrybuowanym bez udziału publicznych bądź komercyjnych stacji i producentów telewizyjnych. Celem pracy magisterskiej jest ustalenie, w jaki sposób serial, który pojawił się na polskim rynku medialnym bez wcześniejszych działań marketingowych, zyskał tak dużą popularność wśród tak szerokiego grona odbiorców, stając się zarazem niezwykle nośnym elementem dyskusji politycznych. Osiągnięcie założonego celu było możliwe dzięki użyciu kilku metod badawczych: analizy zawartości, analizy obrazu, analizy źródeł zastanych oraz zindywidualizowanego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowią 3 sezony serialu liczące w sumie 38 odcinków. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.author | Kąsek, Karina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawer, Monika - 162152 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T21:52:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T21:52:09Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-129960-195843 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233161 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Phenomenon - quasi television series -Ucho Prezesa - Robert Górski | pl |
dc.subject.pl | Fenomen - serial quasi telewizyjny - Ucho Prezesa - Robert Górski | pl |
dc.title | FENOMEN UCHA PREZESA JAKO PIERWSZEGO POLSKIEGO SERIALU QUASI TELEWIZYJNEGO DYSTRYBUOWANEGO W INTERNECIE | pl |
dc.title.alternative | THE PHENOMENON OF THE SERIES CALLED „UCHO PREZESA” AS THE FIRST POLISH QUASI TELEVISION SERIES DISTRIBUTED ON THE INTERNET | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |