Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności krakowskiej drogerii Pigment. Stan obecny i propozycja udoskonalenia

licenciate
dc.abstract.enThe work concerns the use of social media by the Pigment drugstore in Krakow. The main purpose was to describe the company’s external communication. The study consists of two chapters. The first one discusses selected issues of social media including the cosmetics industry as well as information management in the perspective of external communication of companies. The second chapter presents the Pigment’s specific activities and assesses its communication aspects, basing on published posts, entries and videos on the blog, Facebook, YouTube and Instagram. A qualitative research approach with quantitative elements was adopted, the methods of critical literature review and case study were used, along with the analysis of existing data, elements of participant observation, and qualitative analysis of collected empirical material with coding. Research results show that the Pigment drugstore uses many possibilities of social media in its activities, in areas such as marketing, PR, sales and image building. Some shortcomings and aspects requiring improvement were also noted, and a solution was proposed. The limitations of own research were also pointed out and a proposal for further research has been formulated.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy wykorzystania mediów społecznościowych w działalności drogerii Pigment w Krakowie. Głównym celem był opis komunikacji zewnętrznej tego przedsiębiorstwa. Opracowanie składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich omówiono problematykę mediów społecznościowych z uwzględnieniem branży kosmetycznej oraz zarządzanie informacją w perspektywie komunikacji zewnętrznej firm. W drugim rozdziale przedstawiono konkretne działania drogerii i oceniono ich aspekt komunikacyjny na podstawie publikowanych postów, wpisów i wideo na blogu, Facebooku, YouTube i Instagramie. Przyjęto jakościowe podejście badawcze z elementami ilościowymi, użyto metody analizy i krytyki piśmiennictwa, studium przypadku, analizy danych zastanych, elementów obserwacji uczestniczącej, wykonano jakościową analizę zebranego materiału empirycznego z kodowaniem. Wyniki badań pokazują, że drogeria Pigment wykorzystuje wiele możliwości portali społecznościowych w swoich działaniach, w takich obszarach jak marketing, PR, sprzedaż i budowanie wizerunku. Zauważono również pewne niedociągnięcia i aspekty wymagające poprawy oraz zaproponowano sposób rozwiązania. Wskazano też na ograniczenia badań własnych i sformułowano propozycję dalszych dociekań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorCisek, Sabina - 127597 pl
dc.contributor.authorKowalska, Kamilapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPróchnicka, Maria - 131555 pl
dc.contributor.reviewerCisek, Sabina - 127597 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T06:18:59Z
dc.date.available2020-07-28T06:18:59Z
dc.date.submitted2020-07-14pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-140919-163293pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240859
dc.languagepolpl
dc.subject.encosmetics industry, external business communication, information management, marketing, social mediapl
dc.subject.plbranża kosmetyczna, komunikacja zewnętrzna przedsiębiorstwa, marketing, media społecznościowe, zarządzanie informacjąpl
dc.titleWykorzystanie mediów społecznościowych w działalności krakowskiej drogerii Pigment. Stan obecny i propozycja udoskonaleniapl
dc.title.alternativeThe use of social media in the activities of the Pigment drugstore in Krakow. The current status and proposal for improvementpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work concerns the use of social media by the Pigment drugstore in Krakow. The main purpose was to describe the company’s external communication. The study consists of two chapters. The first one discusses selected issues of social media including the cosmetics industry as well as information management in the perspective of external communication of companies. The second chapter presents the Pigment’s specific activities and assesses its communication aspects, basing on published posts, entries and videos on the blog, Facebook, YouTube and Instagram. A qualitative research approach with quantitative elements was adopted, the methods of critical literature review and case study were used, along with the analysis of existing data, elements of participant observation, and qualitative analysis of collected empirical material with coding. Research results show that the Pigment drugstore uses many possibilities of social media in its activities, in areas such as marketing, PR, sales and image building. Some shortcomings and aspects requiring improvement were also noted, and a solution was proposed. The limitations of own research were also pointed out and a proposal for further research has been formulated.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy wykorzystania mediów społecznościowych w działalności drogerii Pigment w Krakowie. Głównym celem był opis komunikacji zewnętrznej tego przedsiębiorstwa. Opracowanie składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich omówiono problematykę mediów społecznościowych z uwzględnieniem branży kosmetycznej oraz zarządzanie informacją w perspektywie komunikacji zewnętrznej firm. W drugim rozdziale przedstawiono konkretne działania drogerii i oceniono ich aspekt komunikacyjny na podstawie publikowanych postów, wpisów i wideo na blogu, Facebooku, YouTube i Instagramie. Przyjęto jakościowe podejście badawcze z elementami ilościowymi, użyto metody analizy i krytyki piśmiennictwa, studium przypadku, analizy danych zastanych, elementów obserwacji uczestniczącej, wykonano jakościową analizę zebranego materiału empirycznego z kodowaniem. Wyniki badań pokazują, że drogeria Pigment wykorzystuje wiele możliwości portali społecznościowych w swoich działaniach, w takich obszarach jak marketing, PR, sprzedaż i budowanie wizerunku. Zauważono również pewne niedociągnięcia i aspekty wymagające poprawy oraz zaproponowano sposób rozwiązania. Wskazano też na ograniczenia badań własnych i sformułowano propozycję dalszych dociekań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Cisek, Sabina - 127597
dc.contributor.authorpl
Kowalska, Kamila
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Próchnicka, Maria - 131555
dc.contributor.reviewerpl
Cisek, Sabina - 127597
dc.date.accessioned
2020-07-28T06:18:59Z
dc.date.available
2020-07-28T06:18:59Z
dc.date.submittedpl
2020-07-14
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-140919-163293
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240859
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
cosmetics industry, external business communication, information management, marketing, social media
dc.subject.plpl
branża kosmetyczna, komunikacja zewnętrzna przedsiębiorstwa, marketing, media społecznościowe, zarządzanie informacją
dc.titlepl
Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności krakowskiej drogerii Pigment. Stan obecny i propozycja udoskonalenia
dc.title.alternativepl
The use of social media in the activities of the Pigment drugstore in Krakow. The current status and proposal for improvement
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available