Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności krakowskiej drogerii Pigment. Stan obecny i propozycja udoskonalenia
The use of social media in the activities of the Pigment drugstore in Krakow. The current status and proposal for improvement
branża kosmetyczna, komunikacja zewnętrzna przedsiębiorstwa, marketing, media społecznościowe, zarządzanie informacją
cosmetics industry, external business communication, information management, marketing, social media
Praca dotyczy wykorzystania mediów społecznościowych w działalności drogerii Pigment w Krakowie. Głównym celem był opis komunikacji zewnętrznej tego przedsiębiorstwa. Opracowanie składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich omówiono problematykę mediów społecznościowych z uwzględnieniem branży kosmetycznej oraz zarządzanie informacją w perspektywie komunikacji zewnętrznej firm. W drugim rozdziale przedstawiono konkretne działania drogerii i oceniono ich aspekt komunikacyjny na podstawie publikowanych postów, wpisów i wideo na blogu, Facebooku, YouTube i Instagramie. Przyjęto jakościowe podejście badawcze z elementami ilościowymi, użyto metody analizy i krytyki piśmiennictwa, studium przypadku, analizy danych zastanych, elementów obserwacji uczestniczącej, wykonano jakościową analizę zebranego materiału empirycznego z kodowaniem. Wyniki badań pokazują, że drogeria Pigment wykorzystuje wiele możliwości portali społecznościowych w swoich działaniach, w takich obszarach jak marketing, PR, sprzedaż i budowanie wizerunku. Zauważono również pewne niedociągnięcia i aspekty wymagające poprawy oraz zaproponowano sposób rozwiązania. Wskazano też na ograniczenia badań własnych i sformułowano propozycję dalszych dociekań.
The work concerns the use of social media by the Pigment drugstore in Krakow. The main purpose was to describe the company’s external communication. The study consists of two chapters. The first one discusses selected issues of social media including the cosmetics industry as well as information management in the perspective of external communication of companies. The second chapter presents the Pigment’s specific activities and assesses its communication aspects, basing on published posts, entries and videos on the blog, Facebook, YouTube and Instagram. A qualitative research approach with quantitative elements was adopted, the methods of critical literature review and case study were used, along with the analysis of existing data, elements of participant observation, and qualitative analysis of collected empirical material with coding. Research results show that the Pigment drugstore uses many possibilities of social media in its activities, in areas such as marketing, PR, sales and image building. Some shortcomings and aspects requiring improvement were also noted, and a solution was proposed. The limitations of own research were also pointed out and a proposal for further research has been formulated.
dc.abstract.en | The work concerns the use of social media by the Pigment drugstore in Krakow. The main purpose was to describe the company’s external communication. The study consists of two chapters. The first one discusses selected issues of social media including the cosmetics industry as well as information management in the perspective of external communication of companies. The second chapter presents the Pigment’s specific activities and assesses its communication aspects, basing on published posts, entries and videos on the blog, Facebook, YouTube and Instagram. A qualitative research approach with quantitative elements was adopted, the methods of critical literature review and case study were used, along with the analysis of existing data, elements of participant observation, and qualitative analysis of collected empirical material with coding. Research results show that the Pigment drugstore uses many possibilities of social media in its activities, in areas such as marketing, PR, sales and image building. Some shortcomings and aspects requiring improvement were also noted, and a solution was proposed. The limitations of own research were also pointed out and a proposal for further research has been formulated. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy wykorzystania mediów społecznościowych w działalności drogerii Pigment w Krakowie. Głównym celem był opis komunikacji zewnętrznej tego przedsiębiorstwa. Opracowanie składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich omówiono problematykę mediów społecznościowych z uwzględnieniem branży kosmetycznej oraz zarządzanie informacją w perspektywie komunikacji zewnętrznej firm. W drugim rozdziale przedstawiono konkretne działania drogerii i oceniono ich aspekt komunikacyjny na podstawie publikowanych postów, wpisów i wideo na blogu, Facebooku, YouTube i Instagramie. Przyjęto jakościowe podejście badawcze z elementami ilościowymi, użyto metody analizy i krytyki piśmiennictwa, studium przypadku, analizy danych zastanych, elementów obserwacji uczestniczącej, wykonano jakościową analizę zebranego materiału empirycznego z kodowaniem. Wyniki badań pokazują, że drogeria Pigment wykorzystuje wiele możliwości portali społecznościowych w swoich działaniach, w takich obszarach jak marketing, PR, sprzedaż i budowanie wizerunku. Zauważono również pewne niedociągnięcia i aspekty wymagające poprawy oraz zaproponowano sposób rozwiązania. Wskazano też na ograniczenia badań własnych i sformułowano propozycję dalszych dociekań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Cisek, Sabina - 127597 | pl |
dc.contributor.author | Kowalska, Kamila | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Próchnicka, Maria - 131555 | pl |
dc.contributor.reviewer | Cisek, Sabina - 127597 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T06:18:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T06:18:59Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-14 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140919-163293 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240859 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | cosmetics industry, external business communication, information management, marketing, social media | pl |
dc.subject.pl | branża kosmetyczna, komunikacja zewnętrzna przedsiębiorstwa, marketing, media społecznościowe, zarządzanie informacją | pl |
dc.title | Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności krakowskiej drogerii Pigment. Stan obecny i propozycja udoskonalenia | pl |
dc.title.alternative | The use of social media in the activities of the Pigment drugstore in Krakow. The current status and proposal for improvement | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |