Wykorzystanie humoru w reklamie z perspektywy odbioru konsumentami

master
dc.abstract.enThis thesis describes in detail the concept of advertising, its genesis, objectives, and functions. It also describes models of advertising and the way in which audiences are influenced, particularly the use of emotions in advertising messages. Moreover, it describes theoretical issues in the use of humor in advertising, including the concept, types, aims and theories of humor. In the study, it was clarified that demographic factors as well as the interests of the audience can influence the reception of humor advertising by consumers, and that the use of humor aspects in advertising can result in a distortion of the memorability of the promoted brand.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy szczegółowo opisano pojęcie reklamy, jego geneza, cele oraz funkcje. Opisane również zostały modele reklamy oraz sposoby oddziaływania na odbiorców, w szczególności wykorzystanie emocji w przekazach reklamowych. Zostały także opisane zagadnienia teoretyczne w ramach wykorzystywania humoru w reklamie, w tym również pojęcie, typy, cele oraz teorie humoru. W toku badania, zostało wyjaśniono, iż czynniki demograficzne jak również zainteresowania odbiorców mogą wywierać wpływ na odbiór reklamy humorystycznej przez konsumentów, co więcej wykorzystanie aspektów humorystycznych w reklamie może skutkować zakłóceniem zapamiętywalności promowanej marki.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorLuda, Yelyzavetapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.date.accessioned2023-10-25T21:39:03Z
dc.date.available2023-10-25T21:39:03Z
dc.date.submitted2023-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164535-258976pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322032
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING – CUSTOMER – HUMOR – MARKETING – PERCEPTIONpl
dc.subject.plHUMOR – KONSUMENT – MARKETING – REKLAMA – PERCEPCJApl
dc.titleWykorzystanie humoru w reklamie z perspektywy odbioru konsumentamipl
dc.title.alternativeThe use of humor in advertising from the perspective of consumer receptionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis describes in detail the concept of advertising, its genesis, objectives, and functions. It also describes models of advertising and the way in which audiences are influenced, particularly the use of emotions in advertising messages. Moreover, it describes theoretical issues in the use of humor in advertising, including the concept, types, aims and theories of humor. In the study, it was clarified that demographic factors as well as the interests of the audience can influence the reception of humor advertising by consumers, and that the use of humor aspects in advertising can result in a distortion of the memorability of the promoted brand.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy szczegółowo opisano pojęcie reklamy, jego geneza, cele oraz funkcje. Opisane również zostały modele reklamy oraz sposoby oddziaływania na odbiorców, w szczególności wykorzystanie emocji w przekazach reklamowych. Zostały także opisane zagadnienia teoretyczne w ramach wykorzystywania humoru w reklamie, w tym również pojęcie, typy, cele oraz teorie humoru. W toku badania, zostało wyjaśniono, iż czynniki demograficzne jak również zainteresowania odbiorców mogą wywierać wpływ na odbiór reklamy humorystycznej przez konsumentów, co więcej wykorzystanie aspektów humorystycznych w reklamie może skutkować zakłóceniem zapamiętywalności promowanej marki.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Luda, Yelyzaveta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.date.accessioned
2023-10-25T21:39:03Z
dc.date.available
2023-10-25T21:39:03Z
dc.date.submittedpl
2023-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164535-258976
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322032
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING – CUSTOMER – HUMOR – MARKETING – PERCEPTION
dc.subject.plpl
HUMOR – KONSUMENT – MARKETING – REKLAMA – PERCEPCJA
dc.titlepl
Wykorzystanie humoru w reklamie z perspektywy odbioru konsumentami
dc.title.alternativepl
The use of humor in advertising from the perspective of consumer reception
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
53
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Poznan
7
Krakow
5
Leszno
3
Bolszewo
2
Chiswick
2
Rzeszów
2
Wroclaw
2
Andrychów
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available
Collections