Niezależna wytwórnia (domowe studio nagrań) jako efekt zmiany technologicznej

licenciate
dc.abstract.enAbstract: The music market is a rapidly growing segment of the global economy. Technological advances and modern solutions, such as home studio, are causing major changes in the development of phonograms around the world. For this reason, more and more producers are setting up independent studios and distributing themselves, resulting in the release of creators from the big labels. The purpose of this article is to discuss how the music market is changing, why independent labels are increasingly being created, and to show new ways of promoting music. The work was based on secondary and primary research on producer behavior, structural analysis of the music market, and comparison of two recording methods – analog and digital.pl
dc.abstract.plAbstrakt: Rynek muzyczny to niezwykle dynamicznie rozwijający się segment ogólnoświatowej gospodarki. Postęp technologiczny oraz nowoczesne rozwiązania, jak np. domowe studio, powodują duże zmiany w procesie powstania fonogramów na całym świecie. Z tego powodu coraz więcej producentów zakładają niezależne studia i sami się zajmują dystrybucją, co powoduje uwolnienie się twórców od wielkich wytwórni. Celem niniejszego artykułu jest omówienie zmian funkcjonowania rynku muzycznego, dlaczego coraz częściej powstają niezależne wytwórnie, pokazanie nowych sposobów promowania muzyki. Praca powstała na podstawie badań wtórnych oraz pierwotnych, dotyczących zachowań producentów, analizy strukturalnej rynku muzycznego oraz porównanie dwóch metod nagrania – analogową oraz cyfrową.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorYermolin, Oleksandrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2020-10-25T23:00:34Z
dc.date.available2020-10-25T23:00:34Z
dc.date.submitted2020-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-132247-220830pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251172
dc.languagepolpl
dc.subject.enMusic market, home recording studio, independent label, digitalizaation, music promotion.pl
dc.subject.plRynek muzyczny, domowe studio nagrań, niezależna wytwórnia muzyczna, cyfryzacja, promocja muzyki.pl
dc.titleNiezależna wytwórnia (domowe studio nagrań) jako efekt zmiany technologicznejpl
dc.title.alternativeIndependent record label (home recording studio) as effect of technological change.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Abstract: The music market is a rapidly growing segment of the global economy. Technological advances and modern solutions, such as home studio, are causing major changes in the development of phonograms around the world. For this reason, more and more producers are setting up independent studios and distributing themselves, resulting in the release of creators from the big labels. The purpose of this article is to discuss how the music market is changing, why independent labels are increasingly being created, and to show new ways of promoting music. The work was based on secondary and primary research on producer behavior, structural analysis of the music market, and comparison of two recording methods – analog and digital.
dc.abstract.plpl
Abstrakt: Rynek muzyczny to niezwykle dynamicznie rozwijający się segment ogólnoświatowej gospodarki. Postęp technologiczny oraz nowoczesne rozwiązania, jak np. domowe studio, powodują duże zmiany w procesie powstania fonogramów na całym świecie. Z tego powodu coraz więcej producentów zakładają niezależne studia i sami się zajmują dystrybucją, co powoduje uwolnienie się twórców od wielkich wytwórni. Celem niniejszego artykułu jest omówienie zmian funkcjonowania rynku muzycznego, dlaczego coraz częściej powstają niezależne wytwórnie, pokazanie nowych sposobów promowania muzyki. Praca powstała na podstawie badań wtórnych oraz pierwotnych, dotyczących zachowań producentów, analizy strukturalnej rynku muzycznego oraz porównanie dwóch metod nagrania – analogową oraz cyfrową.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Yermolin, Oleksandr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2020-10-25T23:00:34Z
dc.date.available
2020-10-25T23:00:34Z
dc.date.submittedpl
2020-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-132247-220830
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251172
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Music market, home recording studio, independent label, digitalizaation, music promotion.
dc.subject.plpl
Rynek muzyczny, domowe studio nagrań, niezależna wytwórnia muzyczna, cyfryzacja, promocja muzyki.
dc.titlepl
Niezależna wytwórnia (domowe studio nagrań) jako efekt zmiany technologicznej
dc.title.alternativepl
Independent record label (home recording studio) as effect of technological change.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available