Wybrane zabiegi werbalne i niewerbalne stosowane w japońskich reklamach telewizyjnych

master
dc.abstract.enThe aim of this paper is to present selected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercials. The research material includes 100 commercials released in 2019-2020 (with two exceptions). In the first chapter the author presents examples of usage of English, vocabulary derived from the West, linguistic styles, dialectisms, neologisms, slang and wordplays. The second chapter is devoted to non-verbal communication, with particular emphasis on body language, character appearance and ways to set the mood. In the last chapter the author shows examples of usage of references to culture, pop culture and famous people.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie wybranych zabiegów werbalnych i niewerbalnych stosowanych w japońskich reklamach telewizyjnych. Materiał badawczy stanowi 100 reklam wyemitowanych w latach 2019-2020 (z wyjątkiem dwóch spotów). W rozdziale pierwszym autorka prezentuje przykłady użycia języka angielskiego, słownictwa ksenojapońskiego, stylizacji językowych, dialektyzmów, neologizmów, slangu i gier słownych. Rozdział drugi poświęcony jest komunikacji niewerbalnej, ze szczególnym uwzględnieniem sygnałów wysyłanych za pomocą ciała, wyglądu postaci i sposobów na tworzenie odpowiedniej atmosfery. W ostatnim rozdziale autorka przedstawia przykłady użycia odniesień do kultury, popkultury i znanych osób w reklamach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMajtczak, Tomasz - 130227 pl
dc.contributor.authorCieślak, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMajtczak, Tomasz - 130227 pl
dc.contributor.reviewerDuc-Harada, Patrycjapl
dc.date.accessioned2021-10-14T04:58:31Z
dc.date.available2021-10-14T04:58:31Z
dc.date.submitted2021-09-28pl
dc.fieldofstudyfilologia orientalna - japonistykapl
dc.identifier.apddiploma-154181-225891pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/280268
dc.languagepolpl
dc.subject.enJapan, TV commercials, neologisms, slang, wordplays, dialectisms, words derived from the West, verbal and non-verbal communication, references to culture, references to pop culture, soft sellpl
dc.subject.plJaponia, reklamy telewizyjne, neologizmy, slang, gry słowne, dialektyzmy, słownictwo ksenojapońskie, komunikacja werbalna i niewerbalna, odniesienia do kultury, odniesienia do popkultury, soft sellpl
dc.titleWybrane zabiegi werbalne i niewerbalne stosowane w japońskich reklamach telewizyjnychpl
dc.title.alternativeSelected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercialspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to present selected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercials. The research material includes 100 commercials released in 2019-2020 (with two exceptions). In the first chapter the author presents examples of usage of English, vocabulary derived from the West, linguistic styles, dialectisms, neologisms, slang and wordplays. The second chapter is devoted to non-verbal communication, with particular emphasis on body language, character appearance and ways to set the mood. In the last chapter the author shows examples of usage of references to culture, pop culture and famous people.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wybranych zabiegów werbalnych i niewerbalnych stosowanych w japońskich reklamach telewizyjnych. Materiał badawczy stanowi 100 reklam wyemitowanych w latach 2019-2020 (z wyjątkiem dwóch spotów). W rozdziale pierwszym autorka prezentuje przykłady użycia języka angielskiego, słownictwa ksenojapońskiego, stylizacji językowych, dialektyzmów, neologizmów, slangu i gier słownych. Rozdział drugi poświęcony jest komunikacji niewerbalnej, ze szczególnym uwzględnieniem sygnałów wysyłanych za pomocą ciała, wyglądu postaci i sposobów na tworzenie odpowiedniej atmosfery. W ostatnim rozdziale autorka przedstawia przykłady użycia odniesień do kultury, popkultury i znanych osób w reklamach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Majtczak, Tomasz - 130227
dc.contributor.authorpl
Cieślak, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Majtczak, Tomasz - 130227
dc.contributor.reviewerpl
Duc-Harada, Patrycja
dc.date.accessioned
2021-10-14T04:58:31Z
dc.date.available
2021-10-14T04:58:31Z
dc.date.submittedpl
2021-09-28
dc.fieldofstudypl
filologia orientalna - japonistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-154181-225891
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/280268
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Japan, TV commercials, neologisms, slang, wordplays, dialectisms, words derived from the West, verbal and non-verbal communication, references to culture, references to pop culture, soft sell
dc.subject.plpl
Japonia, reklamy telewizyjne, neologizmy, slang, gry słowne, dialektyzmy, słownictwo ksenojapońskie, komunikacja werbalna i niewerbalna, odniesienia do kultury, odniesienia do popkultury, soft sell
dc.titlepl
Wybrane zabiegi werbalne i niewerbalne stosowane w japońskich reklamach telewizyjnych
dc.title.alternativepl
Selected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercials
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
96
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Poznan
8
Krakow
7
Gdynia
6
Szczecin
4
Torun
4
Gdansk
3
Wejherowo
3
Wroclaw
3
Bialystok
2

No access

No Thumbnail Available