Crowdfunding w Polsce

2018
book
monography
dc.abstract.plRecenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding - finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która - podejmując temat dyskutowany na całym świecie - wypełnia lukę na polskim rynku. Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz - dzięki zamieszczeniu studiów przypadku - inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kulturypl
dc.contributor.editorPluszyńska, Anna - 160413 pl
dc.contributor.editorSzopa, Anna - 160410 pl
dc.date.accessioned2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.available2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.issued2018pl
dc.description.physical319pl
dc.description.publication19,9pl
dc.identifier.isbn978-83-233-4415-5pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/61185
dc.languagepolpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subtypeMonographypl
dc.titleCrowdfunding w Polscepl
dc.title.alternativeCrowdfunding in Polandpl
dc.typeBookpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Recenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding - finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która - podejmując temat dyskutowany na całym świecie - wypełnia lukę na polskim rynku. Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz - dzięki zamieszczeniu studiów przypadku - inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kultury
dc.contributor.editorpl
Pluszyńska, Anna - 160413
dc.contributor.editorpl
Szopa, Anna - 160410
dc.date.accessioned
2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.available
2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.issuedpl
2018
dc.description.physicalpl
319
dc.description.publicationpl
19,9
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-4415-5
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/61185
dc.languagepl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subtypepl
Monography
dc.titlepl
Crowdfunding w Polsce
dc.title.alternativepl
Crowdfunding in Poland
dc.typepl
Book
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available