Crowdfunding w Polsce

2018
book
monography
dc.abstract.plRecenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding - finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która - podejmując temat dyskutowany na całym świecie - wypełnia lukę na polskim rynku. Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz - dzięki zamieszczeniu studiów przypadku - inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kulturypl
dc.contributor.editorPluszyńska, Anna - 160413 pl
dc.contributor.editorSzopa, Anna - 160410 pl
dc.date.accessioned2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.available2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.issued2018pl
dc.description.physical319pl
dc.description.publication19,9pl
dc.identifier.isbn978-83-233-4415-5pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/61185
dc.languagepolpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subtypeMonographypl
dc.titleCrowdfunding w Polscepl
dc.title.alternativeCrowdfunding in Polandpl
dc.typeBookpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Recenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding - finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która - podejmując temat dyskutowany na całym świecie - wypełnia lukę na polskim rynku. Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz - dzięki zamieszczeniu studiów przypadku - inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kultury
dc.contributor.editorpl
Pluszyńska, Anna - 160413
dc.contributor.editorpl
Szopa, Anna - 160410
dc.date.accessioned
2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.available
2018-11-21T15:20:16Z
dc.date.issuedpl
2018
dc.description.physicalpl
319
dc.description.publicationpl
19,9
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-4415-5
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/61185
dc.languagepl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subtypepl
Monography
dc.titlepl
Crowdfunding w Polsce
dc.title.alternativepl
Crowdfunding in Poland
dc.typepl
Book
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
77
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Poznan
10
Krakow
5
Lodz
4
Gdansk
3
Bydgoszcz
2
Olsztyn
2
Wroclaw
2
Łęczna
2
Brzozów
1

No access

No Thumbnail Available