Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie silnej marki regionu. Przykład: województwo podkarpackie;
Creating a strong brand of a region. Example: Podkarpackie Voivodeship.
BRANDING MIEJSC - TOŻSAMOŚĆ MARKI – WIZERUNEK MARKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO
BRANDING OF REGIONS - BRAND IDENTITY - BRAND IMAGE OF THE VOIVODESHIP PODKARPACKIE
Niniejsza praca została poświęcona analizie budowania wizerunku marki miejsca w oparciu o studium przypadku województwa podkarpackiego, co umożliwi jego ocenę w kontekście pozycjonowania regionu oraz postrzegania go przez docelowe grupy odbiorców. Cel pracy wynikał z gwałtownie wzrastającej roli wizerunku, także obszarów geograficznych, które w ten sposób budują swoją przewagę konkurencyjną, a w konsekwencji zyskują ekonomicznie. Na potrzeby pracy sformułowano hipotezę badawczą, która brzmi: troska o pozytywny wizerunek regionu traktowany jako jego aktywa jest obowiązkiem włodarzy regionu oraz jego indywidualnych użytkowników. Praca składa się z czterech zasadniczych rozdziałów, z których pierwszy jest częścią teoretyczną i dotyczy strategii budowania wizerunku marki miejsca. Drugi rozdział to część analityczna, w której przeprowadzono charakterystykę Podkarpacia oraz analizę marketingową regionu. Kolejne dwa rozdziały stanowią część praktyczną pracy opartą na badaniach bezpośrednich.Badania zostały przeprowadzone na dwóch niezależnych grupach, w łącznej liczbie 200 respondentów. Pierwszą grupę stanowili indywidualni użytkownicy wizerunku marki podkarpackiego, tj. mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy, z kolei w skład drugiej grupy wchodzili przedstawiciele Jednostek Samorządu Terytorialnego w województwie podkarpackim, zaangażowani w proces tworzenia wizerunku marki miejsca. Zebrany podczas pracy materiał źródłowy i literaturowy, omówienie wybranego case study oraz analiza przeprowadzonych badań, potwierdziły postawioną w pracy hipotezę. Praca jest zakończona ogólnym podsumowaniem, w którym autorka zawarła swoje rekomendacje dotyczące pozytywnego kreowania wizerunku województwa podkarpackiego.
This thesis presents the analysis of creating a brand identity of a region, based on a case study of Podkarpackie Voivodeship, which allows its assessment in the context of the positioning of the region and its perception by the target audience.The reason for this study is the rapidly increasing role of the image, also regarding the geographical areas, which can this way achieve a competitive advantage and thus gain economically.For the purpose of the study the author set a hypothesis, that a concern about the positive image of the region, regarded as its assets, is the responsibility of the rulers of the region as well as its individual users.The thesis consists of four main chapters, the first of which is a theoretical part and deals with the strategies of creating a brand image of regions. The second chapter is the analytic part of the study, thus there is a description of Podkarpackie and the marketing analysis of the region. The next two chapters consist of practical part based on the direct research. The surveys have been carried on two independent groups, in a total number of 200 respondents. The first group consisted of individual users of Podkarpackie brand image, such as residents, tourists, businessmen, while the second group consisted of representatives of local government of Podkarpackie Voivodeship, who are involved in the development of the brand image. The collected research material (source material and specialist literature), the discussion of the selected case study and the analysis of the conducted research, confirmed the hypothesis set at the beginning of this thesis.The thesis is concluded by the general summary, in which the author presents her own suggestions about creating a positive image of Podkarpackie Voivodeship.
dc.abstract.en | This thesis presents the analysis of creating a brand identity of a region, based on a case study of Podkarpackie Voivodeship, which allows its assessment in the context of the positioning of the region and its perception by the target audience.The reason for this study is the rapidly increasing role of the image, also regarding the geographical areas, which can this way achieve a competitive advantage and thus gain economically.For the purpose of the study the author set a hypothesis, that a concern about the positive image of the region, regarded as its assets, is the responsibility of the rulers of the region as well as its individual users.The thesis consists of four main chapters, the first of which is a theoretical part and deals with the strategies of creating a brand image of regions. The second chapter is the analytic part of the study, thus there is a description of Podkarpackie and the marketing analysis of the region. The next two chapters consist of practical part based on the direct research. The surveys have been carried on two independent groups, in a total number of 200 respondents. The first group consisted of individual users of Podkarpackie brand image, such as residents, tourists, businessmen, while the second group consisted of representatives of local government of Podkarpackie Voivodeship, who are involved in the development of the brand image. The collected research material (source material and specialist literature), the discussion of the selected case study and the analysis of the conducted research, confirmed the hypothesis set at the beginning of this thesis.The thesis is concluded by the general summary, in which the author presents her own suggestions about creating a positive image of Podkarpackie Voivodeship. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca została poświęcona analizie budowania wizerunku marki miejsca w oparciu o studium przypadku województwa podkarpackiego, co umożliwi jego ocenę w kontekście pozycjonowania regionu oraz postrzegania go przez docelowe grupy odbiorców. Cel pracy wynikał z gwałtownie wzrastającej roli wizerunku, także obszarów geograficznych, które w ten sposób budują swoją przewagę konkurencyjną, a w konsekwencji zyskują ekonomicznie. Na potrzeby pracy sformułowano hipotezę badawczą, która brzmi: troska o pozytywny wizerunek regionu traktowany jako jego aktywa jest obowiązkiem włodarzy regionu oraz jego indywidualnych użytkowników. Praca składa się z czterech zasadniczych rozdziałów, z których pierwszy jest częścią teoretyczną i dotyczy strategii budowania wizerunku marki miejsca. Drugi rozdział to część analityczna, w której przeprowadzono charakterystykę Podkarpacia oraz analizę marketingową regionu. Kolejne dwa rozdziały stanowią część praktyczną pracy opartą na badaniach bezpośrednich.Badania zostały przeprowadzone na dwóch niezależnych grupach, w łącznej liczbie 200 respondentów. Pierwszą grupę stanowili indywidualni użytkownicy wizerunku marki podkarpackiego, tj. mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy, z kolei w skład drugiej grupy wchodzili przedstawiciele Jednostek Samorządu Terytorialnego w województwie podkarpackim, zaangażowani w proces tworzenia wizerunku marki miejsca. Zebrany podczas pracy materiał źródłowy i literaturowy, omówienie wybranego case study oraz analiza przeprowadzonych badań, potwierdziły postawioną w pracy hipotezę. Praca jest zakończona ogólnym podsumowaniem, w którym autorka zawarła swoje rekomendacje dotyczące pozytywnego kreowania wizerunku województwa podkarpackiego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Lubecka, Anna - 130023 | pl |
dc.contributor.author | Kwaśnik, Klaudia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lubecka, Anna - 130023 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T16:21:47Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T16:21:47Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74994-151847 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187813 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BRANDING OF REGIONS - BRAND IDENTITY - BRAND IMAGE OF THE VOIVODESHIP PODKARPACKIE | pl |
dc.subject.pl | BRANDING MIEJSC - TOŻSAMOŚĆ MARKI – WIZERUNEK MARKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO | pl |
dc.title | Kreowanie silnej marki regionu. Przykład: województwo podkarpackie; | pl |
dc.title.alternative | Creating a strong brand of a region. Example: Podkarpackie Voivodeship. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |