Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
OCENA PRACY PRACOWNIKÓW JAKO ELEMENT SYSTEMU MOTYWACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY OUTSOURCINGOWEJ CAPGEMINI
Assessment of employees as a part of the system of motivation at company Capgemini.
motywowanie, ocena pracowników, outsourcing
motivation, evaluation of employees, outsourcing
Niniejsza praca ma za zadanie przedstawić istotę oraz znaczenie motywacji, oraz system ocen pracowników w działalności firmy. Obejmuje ona charakterystykę wybranych metod oraz wpływ tych czynników na skuteczność, a także ocenę wykorzystywanego systemu. Osiąganie istotnych rezultatów pracy i działalności zależy w dużej mierze od motywacji działania. W teorii kierowania zespołami ludzkimi formułuje się tezę, że przydatność zawodowa pracownika, mierzona jest tym, co wnosi on w rozwój organizacji i, jest funkcją jego kwalifikacji oraz motywacji. Wielu ludzi stawia sobie pytanie, co właściwie motywuje pracowników do działania, jakie czynniki wpływają na motywację ludzi i wreszcie, czym jest motywacja pracowników. Celem oddziaływania motywacyjnego, jest nie tylko zachęcanie pracowników do podejmowania właściwych zachowań oraz unikania zachowań niekorzystnych dla firmy, ale wyzwalanie twórczego potencjału pracowników. Tradycyjne systemy motywowania pracowników w firmach opierają się głównie na płacy, która jest mocno motywująca, o ile istnieje związek pomiędzy wysiłkiem i efektami a wysokością płacy. Dlatego w nowoczesnych przedsiębiorstwach wprowadza się system okresowych ocen pracowników, który spełnia swoje zadanie jako jeden z motywatorów. Należy podkreślić, że okresowa ocena osiągnięć pracowników jest postrzegana w praktyce jako istotny element zarządzania zasobami ludzkimi, a jej kształt, jak również sposoby wykorzystywania wyników, w dużej mierze zależą od strategii zarządzania, kultury i tradycji obowiązującej w organizacji. System ocen okresowych to narzędzie w rękach przełożonych, które dzięki swej specyfice i celom, pozwala na uzyskanie wielu cennych dla organizacji informacji z zakresu controllingu personalnego, niezbędnych dla efektywnej realizacji procesu motywowania. Celem pracy jest próba określenia czy stosowanie systemów oceniania pracowników działa na nich motywująco. Cel ten będzie można osiągnąć poprzez analizę systemu oceniania pracowników, który jest stosowany przez firmę outsourcingową Capgemini. Praca składa się z wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. W rozdziale pierwszym omówiono system motywacyjny pracowników. Wyjaśniono czym jest system motywacyjny oraz na czym polega motywowanie do pracy. W kolejnej części pracy wyjaśniono czym jest proces oceny pracowników w organizacji. Przeanalizowano dostępne techniki i metody ocen pracowników oraz wskazano na wady i zalety ich stosowania. Trzeci rozdział odnosi się do istoty oraz specyfiki działalności firm outsourcingowych. W ostatnim rozdziale dokonano analizy systemu oceny pracowników w firmie Capgemini Consulting Technology Outsourcing oraz jego wpływu na poziom zmotywowania pracowników do pracy.W celu napisania pracy wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu poruszającą dogłębnie analizowane zagadnienia.
This work aims to present the essence and the importance of motivation and evaluation system of employees in the business. It includes the characteristics of the chosen methods and the impact of these factors on the effectiveness and the evaluation system used. Achieving significant results of the work and activities depends largely on the motivation of action. In theory, manage human formulated the idea that the usefulness of professional employee, is measured by what he brings to the development of the organization and is a function of his qualifications and motivation. Many people ask themselves what exactly motivates employees to act, what factors affect people's motivation and, finally, what is the motivation of employees. The aim of the impact of the incentive is not only to encourage employees to make the right behavior and avoid negative behaviors for the company, but the release of the creative potential of employees. Traditional systems of motivating employees in companies based mainly on wages, which is highly motivating, as long as there is a relationship between the effort and the effects and the level of wages. Therefore, in modern companies, a system of periodic evaluations of employees, which does the job as one of the motivators. It should be emphasized that the periodic assessment of the performance of employees is seen in practice as an important element of human resource management, and its shape, as well as the use of the findings, to a large extent depend on the management strategy, culture and traditions existing in the organization. The periodic assessment is a tool in the hands of superiors, which, thanks to their very nature and purpose, allows for a lot of valuable information for organizations in controlling personnel necessary for the effective implementation of motivating process. The aim of this study was to determine whether the use of systems of evaluation of employees working on them motivating. This objective will be achieved through the analysis of the evaluation system of employees, which is used by the outsourcing company Capgemini. The work consists of introduction, four chapters and a conclusion. The first chapter discusses the incentive system workers. Explained what the incentive system, and what is the motivation to work. In the next part of the paper explains what the evaluation process of employees in the organization. We analyzed the available techniques and methods of employee assessment and pointed out the advantages and disadvantages of their use. The third chapter refers to the nature and specifics of the outsourcing companies. The last chapter analyzes the evaluation system of employees in the company Capgemini Consulting Technology Outsourcing and its impact on the motivation of employees to work.In order to write a work uses rich literature moving deeply analyzed issues.
dc.abstract.en | This work aims to present the essence and the importance of motivation and evaluation system of employees in the business. It includes the characteristics of the chosen methods and the impact of these factors on the effectiveness and the evaluation system used. Achieving significant results of the work and activities depends largely on the motivation of action. In theory, manage human formulated the idea that the usefulness of professional employee, is measured by what he brings to the development of the organization and is a function of his qualifications and motivation. Many people ask themselves what exactly motivates employees to act, what factors affect people's motivation and, finally, what is the motivation of employees. The aim of the impact of the incentive is not only to encourage employees to make the right behavior and avoid negative behaviors for the company, but the release of the creative potential of employees. Traditional systems of motivating employees in companies based mainly on wages, which is highly motivating, as long as there is a relationship between the effort and the effects and the level of wages. Therefore, in modern companies, a system of periodic evaluations of employees, which does the job as one of the motivators. It should be emphasized that the periodic assessment of the performance of employees is seen in practice as an important element of human resource management, and its shape, as well as the use of the findings, to a large extent depend on the management strategy, culture and traditions existing in the organization. The periodic assessment is a tool in the hands of superiors, which, thanks to their very nature and purpose, allows for a lot of valuable information for organizations in controlling personnel necessary for the effective implementation of motivating process. The aim of this study was to determine whether the use of systems of evaluation of employees working on them motivating. This objective will be achieved through the analysis of the evaluation system of employees, which is used by the outsourcing company Capgemini. The work consists of introduction, four chapters and a conclusion. The first chapter discusses the incentive system workers. Explained what the incentive system, and what is the motivation to work. In the next part of the paper explains what the evaluation process of employees in the organization. We analyzed the available techniques and methods of employee assessment and pointed out the advantages and disadvantages of their use. The third chapter refers to the nature and specifics of the outsourcing companies. The last chapter analyzes the evaluation system of employees in the company Capgemini Consulting Technology Outsourcing and its impact on the motivation of employees to work.In order to write a work uses rich literature moving deeply analyzed issues. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca ma za zadanie przedstawić istotę oraz znaczenie motywacji, oraz system ocen pracowników w działalności firmy. Obejmuje ona charakterystykę wybranych metod oraz wpływ tych czynników na skuteczność, a także ocenę wykorzystywanego systemu. Osiąganie istotnych rezultatów pracy i działalności zależy w dużej mierze od motywacji działania. W teorii kierowania zespołami ludzkimi formułuje się tezę, że przydatność zawodowa pracownika, mierzona jest tym, co wnosi on w rozwój organizacji i, jest funkcją jego kwalifikacji oraz motywacji. Wielu ludzi stawia sobie pytanie, co właściwie motywuje pracowników do działania, jakie czynniki wpływają na motywację ludzi i wreszcie, czym jest motywacja pracowników. Celem oddziaływania motywacyjnego, jest nie tylko zachęcanie pracowników do podejmowania właściwych zachowań oraz unikania zachowań niekorzystnych dla firmy, ale wyzwalanie twórczego potencjału pracowników. Tradycyjne systemy motywowania pracowników w firmach opierają się głównie na płacy, która jest mocno motywująca, o ile istnieje związek pomiędzy wysiłkiem i efektami a wysokością płacy. Dlatego w nowoczesnych przedsiębiorstwach wprowadza się system okresowych ocen pracowników, który spełnia swoje zadanie jako jeden z motywatorów. Należy podkreślić, że okresowa ocena osiągnięć pracowników jest postrzegana w praktyce jako istotny element zarządzania zasobami ludzkimi, a jej kształt, jak również sposoby wykorzystywania wyników, w dużej mierze zależą od strategii zarządzania, kultury i tradycji obowiązującej w organizacji. System ocen okresowych to narzędzie w rękach przełożonych, które dzięki swej specyfice i celom, pozwala na uzyskanie wielu cennych dla organizacji informacji z zakresu controllingu personalnego, niezbędnych dla efektywnej realizacji procesu motywowania. Celem pracy jest próba określenia czy stosowanie systemów oceniania pracowników działa na nich motywująco. Cel ten będzie można osiągnąć poprzez analizę systemu oceniania pracowników, który jest stosowany przez firmę outsourcingową Capgemini. Praca składa się z wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. W rozdziale pierwszym omówiono system motywacyjny pracowników. Wyjaśniono czym jest system motywacyjny oraz na czym polega motywowanie do pracy. W kolejnej części pracy wyjaśniono czym jest proces oceny pracowników w organizacji. Przeanalizowano dostępne techniki i metody ocen pracowników oraz wskazano na wady i zalety ich stosowania. Trzeci rozdział odnosi się do istoty oraz specyfiki działalności firm outsourcingowych. W ostatnim rozdziale dokonano analizy systemu oceny pracowników w firmie Capgemini Consulting Technology Outsourcing oraz jego wpływu na poziom zmotywowania pracowników do pracy.W celu napisania pracy wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu poruszającą dogłębnie analizowane zagadnienia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.author | Sikora, Damian | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lipińska, Aneta - 199918 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:12:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:12:30Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-106478-180908 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212791 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | motivation, evaluation of employees, outsourcing | pl |
dc.subject.pl | motywowanie, ocena pracowników, outsourcing | pl |
dc.title | OCENA PRACY PRACOWNIKÓW JAKO ELEMENT SYSTEMU MOTYWACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY OUTSOURCINGOWEJ CAPGEMINI | pl |
dc.title.alternative | Assessment of employees as a part of the system of motivation at company Capgemini. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |