OCENA PRACY PRACOWNIKÓW JAKO ELEMENT SYSTEMU MOTYWACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY OUTSOURCINGOWEJ CAPGEMINI

licenciate
dc.abstract.enThis work aims to present the essence and the importance of motivation and evaluation system of employees in the business. It includes the characteristics of the chosen methods and the impact of these factors on the effectiveness and the evaluation system used. Achieving significant results of the work and activities depends largely on the motivation of action. In theory, manage human formulated the idea that the usefulness of professional employee, is measured by what he brings to the development of the organization and is a function of his qualifications and motivation. Many people ask themselves what exactly motivates employees to act, what factors affect people's motivation and, finally, what is the motivation of employees. The aim of the impact of the incentive is not only to encourage employees to make the right behavior and avoid negative behaviors for the company, but the release of the creative potential of employees. Traditional systems of motivating employees in companies based mainly on wages, which is highly motivating, as long as there is a relationship between the effort and the effects and the level of wages. Therefore, in modern companies, a system of periodic evaluations of employees, which does the job as one of the motivators. It should be emphasized that the periodic assessment of the performance of employees is seen in practice as an important element of human resource management, and its shape, as well as the use of the findings, to a large extent depend on the management strategy, culture and traditions existing in the organization. The periodic assessment is a tool in the hands of superiors, which, thanks to their very nature and purpose, allows for a lot of valuable information for organizations in controlling personnel necessary for the effective implementation of motivating process. The aim of this study was to determine whether the use of systems of evaluation of employees working on them motivating. This objective will be achieved through the analysis of the evaluation system of employees, which is used by the outsourcing company Capgemini. The work consists of introduction, four chapters and a conclusion. The first chapter discusses the incentive system workers. Explained what the incentive system, and what is the motivation to work. In the next part of the paper explains what the evaluation process of employees in the organization. We analyzed the available techniques and methods of employee assessment and pointed out the advantages and disadvantages of their use. The third chapter refers to the nature and specifics of the outsourcing companies. The last chapter analyzes the evaluation system of employees in the company Capgemini Consulting Technology Outsourcing and its impact on the motivation of employees to work.In order to write a work uses rich literature moving deeply analyzed issues.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma za zadanie przedstawić istotę oraz znaczenie motywacji, oraz system ocen pracowników w działalności firmy. Obejmuje ona charakterystykę wybranych metod oraz wpływ tych czynników na skuteczność, a także ocenę wykorzystywanego systemu. Osiąganie istotnych rezultatów pracy i działalności zależy w dużej mierze od motywacji działania. W teorii kierowania zespołami ludzkimi formułuje się tezę, że przydatność zawodowa pracownika, mierzona jest tym, co wnosi on w rozwój organizacji i, jest funkcją jego kwalifikacji oraz motywacji. Wielu ludzi stawia sobie pytanie, co właściwie motywuje pracowników do działania, jakie czynniki wpływają na motywację ludzi i wreszcie, czym jest motywacja pracowników. Celem oddziaływania motywacyjnego, jest nie tylko zachęcanie pracowników do podejmowania właściwych zachowań oraz unikania zachowań niekorzystnych dla firmy, ale wyzwalanie twórczego potencjału pracowników. Tradycyjne systemy motywowania pracowników w firmach opierają się głównie na płacy, która jest mocno motywująca, o ile istnieje związek pomiędzy wysiłkiem i efektami a wysokością płacy. Dlatego w nowoczesnych przedsiębiorstwach wprowadza się system okresowych ocen pracowników, który spełnia swoje zadanie jako jeden z motywatorów. Należy podkreślić, że okresowa ocena osiągnięć pracowników jest postrzegana w praktyce jako istotny element zarządzania zasobami ludzkimi, a jej kształt, jak również sposoby wykorzystywania wyników, w dużej mierze zależą od strategii zarządzania, kultury i tradycji obowiązującej w organizacji. System ocen okresowych to narzędzie w rękach przełożonych, które dzięki swej specyfice i celom, pozwala na uzyskanie wielu cennych dla organizacji informacji z zakresu controllingu personalnego, niezbędnych dla efektywnej realizacji procesu motywowania. Celem pracy jest próba określenia czy stosowanie systemów oceniania pracowników działa na nich motywująco. Cel ten będzie można osiągnąć poprzez analizę systemu oceniania pracowników, który jest stosowany przez firmę outsourcingową Capgemini. Praca składa się z wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. W rozdziale pierwszym omówiono system motywacyjny pracowników. Wyjaśniono czym jest system motywacyjny oraz na czym polega motywowanie do pracy. W kolejnej części pracy wyjaśniono czym jest proces oceny pracowników w organizacji. Przeanalizowano dostępne techniki i metody ocen pracowników oraz wskazano na wady i zalety ich stosowania. Trzeci rozdział odnosi się do istoty oraz specyfiki działalności firm outsourcingowych. W ostatnim rozdziale dokonano analizy systemu oceny pracowników w firmie Capgemini Consulting Technology Outsourcing oraz jego wpływu na poziom zmotywowania pracowników do pracy.W celu napisania pracy wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu poruszającą dogłębnie analizowane zagadnienia.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.authorSikora, Damianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T23:12:30Z
dc.date.available2020-07-26T23:12:30Z
dc.date.submitted2016-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-106478-180908pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212791
dc.languagepolpl
dc.subject.enmotivation, evaluation of employees, outsourcingpl
dc.subject.plmotywowanie, ocena pracowników, outsourcingpl
dc.titleOCENA PRACY PRACOWNIKÓW JAKO ELEMENT SYSTEMU MOTYWACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY OUTSOURCINGOWEJ CAPGEMINIpl
dc.title.alternativeAssessment of employees as a part of the system of motivation at company Capgemini.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work aims to present the essence and the importance of motivation and evaluation system of employees in the business. It includes the characteristics of the chosen methods and the impact of these factors on the effectiveness and the evaluation system used. Achieving significant results of the work and activities depends largely on the motivation of action. In theory, manage human formulated the idea that the usefulness of professional employee, is measured by what he brings to the development of the organization and is a function of his qualifications and motivation. Many people ask themselves what exactly motivates employees to act, what factors affect people's motivation and, finally, what is the motivation of employees. The aim of the impact of the incentive is not only to encourage employees to make the right behavior and avoid negative behaviors for the company, but the release of the creative potential of employees. Traditional systems of motivating employees in companies based mainly on wages, which is highly motivating, as long as there is a relationship between the effort and the effects and the level of wages. Therefore, in modern companies, a system of periodic evaluations of employees, which does the job as one of the motivators. It should be emphasized that the periodic assessment of the performance of employees is seen in practice as an important element of human resource management, and its shape, as well as the use of the findings, to a large extent depend on the management strategy, culture and traditions existing in the organization. The periodic assessment is a tool in the hands of superiors, which, thanks to their very nature and purpose, allows for a lot of valuable information for organizations in controlling personnel necessary for the effective implementation of motivating process. The aim of this study was to determine whether the use of systems of evaluation of employees working on them motivating. This objective will be achieved through the analysis of the evaluation system of employees, which is used by the outsourcing company Capgemini. The work consists of introduction, four chapters and a conclusion. The first chapter discusses the incentive system workers. Explained what the incentive system, and what is the motivation to work. In the next part of the paper explains what the evaluation process of employees in the organization. We analyzed the available techniques and methods of employee assessment and pointed out the advantages and disadvantages of their use. The third chapter refers to the nature and specifics of the outsourcing companies. The last chapter analyzes the evaluation system of employees in the company Capgemini Consulting Technology Outsourcing and its impact on the motivation of employees to work.In order to write a work uses rich literature moving deeply analyzed issues.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma za zadanie przedstawić istotę oraz znaczenie motywacji, oraz system ocen pracowników w działalności firmy. Obejmuje ona charakterystykę wybranych metod oraz wpływ tych czynników na skuteczność, a także ocenę wykorzystywanego systemu. Osiąganie istotnych rezultatów pracy i działalności zależy w dużej mierze od motywacji działania. W teorii kierowania zespołami ludzkimi formułuje się tezę, że przydatność zawodowa pracownika, mierzona jest tym, co wnosi on w rozwój organizacji i, jest funkcją jego kwalifikacji oraz motywacji. Wielu ludzi stawia sobie pytanie, co właściwie motywuje pracowników do działania, jakie czynniki wpływają na motywację ludzi i wreszcie, czym jest motywacja pracowników. Celem oddziaływania motywacyjnego, jest nie tylko zachęcanie pracowników do podejmowania właściwych zachowań oraz unikania zachowań niekorzystnych dla firmy, ale wyzwalanie twórczego potencjału pracowników. Tradycyjne systemy motywowania pracowników w firmach opierają się głównie na płacy, która jest mocno motywująca, o ile istnieje związek pomiędzy wysiłkiem i efektami a wysokością płacy. Dlatego w nowoczesnych przedsiębiorstwach wprowadza się system okresowych ocen pracowników, który spełnia swoje zadanie jako jeden z motywatorów. Należy podkreślić, że okresowa ocena osiągnięć pracowników jest postrzegana w praktyce jako istotny element zarządzania zasobami ludzkimi, a jej kształt, jak również sposoby wykorzystywania wyników, w dużej mierze zależą od strategii zarządzania, kultury i tradycji obowiązującej w organizacji. System ocen okresowych to narzędzie w rękach przełożonych, które dzięki swej specyfice i celom, pozwala na uzyskanie wielu cennych dla organizacji informacji z zakresu controllingu personalnego, niezbędnych dla efektywnej realizacji procesu motywowania. Celem pracy jest próba określenia czy stosowanie systemów oceniania pracowników działa na nich motywująco. Cel ten będzie można osiągnąć poprzez analizę systemu oceniania pracowników, który jest stosowany przez firmę outsourcingową Capgemini. Praca składa się z wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. W rozdziale pierwszym omówiono system motywacyjny pracowników. Wyjaśniono czym jest system motywacyjny oraz na czym polega motywowanie do pracy. W kolejnej części pracy wyjaśniono czym jest proces oceny pracowników w organizacji. Przeanalizowano dostępne techniki i metody ocen pracowników oraz wskazano na wady i zalety ich stosowania. Trzeci rozdział odnosi się do istoty oraz specyfiki działalności firm outsourcingowych. W ostatnim rozdziale dokonano analizy systemu oceny pracowników w firmie Capgemini Consulting Technology Outsourcing oraz jego wpływu na poziom zmotywowania pracowników do pracy.W celu napisania pracy wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu poruszającą dogłębnie analizowane zagadnienia.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.authorpl
Sikora, Damian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.date.accessioned
2020-07-26T23:12:30Z
dc.date.available
2020-07-26T23:12:30Z
dc.date.submittedpl
2016-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-106478-180908
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212791
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
motivation, evaluation of employees, outsourcing
dc.subject.plpl
motywowanie, ocena pracowników, outsourcing
dc.titlepl
OCENA PRACY PRACOWNIKÓW JAKO ELEMENT SYSTEMU MOTYWACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY OUTSOURCINGOWEJ CAPGEMINI
dc.title.alternativepl
Assessment of employees as a part of the system of motivation at company Capgemini.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available