Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Agresja w percepcji młodzieży gimnazjalnej
Middle school students’ perception of aggression
agresja, zachowania agresywne, postawy, młodzież gimnazjalna, wiedza
aggression, aggressive behaviour,middle school young people, knowledge
Tematem mojej pracy jest agresja w percepcji młodzieży gimnazjalnej. Dotyczy ona postaw, jakie reprezentuje młodzież w stosunku do zachowań agresywnych. W rozdziale pierwszym prezentuję terminologiczne i teoretyczne zagadnienia dotyczące agresji, przyczyn zachowań agresywnych ich formy, oraz stosunek młodzieży do agresji, zwłaszcza na terenie szkoły. W dalszej części ukazuję metodologię badań własnych. Główny problem badawczy brzmi: Jakie są postawy gimnazjalistów wobec agresji? Do badań wykorzystałam skonstruowany przeze mnie kwestionariusz ankiety, oraz zmodyfikowany Kwestionariusz „Zachowania agresywne na terenie szkoły” (w opracowaniu A. Piechny). Badaniem ankietowym objęłam 120 uczniów szkoły gimnazjalnej w klasach I-III. Analiza empiryczna pozwoliła na wysunięcie wniosków, iż młodzież mimo dużej wiedzy o agresji, jej przyczynach, a także negatywnym stosunku emocjonalnym stosuje zachowania unikowe wobec agresorów. W większości badani nie reaguje na akty przemocy często też przechodzą obojętnie obok agresorów zajmując się własnymi sprawami.
The theme of my master thesis is middle school students’ perception of aggression. It deals with attitudes represented by young people towards aggressive behavior. In the first chapter, I present the terminology and theoretical issues of aggression, causes of aggressive behavior, its forms, and youth’s attitude towards violence, especially at school. Afterwards I present my own research methodology . The main research problem can be described as following: What are the attitudes of middle school students towards aggression? The study has been based on a self elaborated questionnaire, and a modified "Aggressive behavior at school" (by A. Piechna) questionnaire. The survey embraced 120 middle school students of grades I-III. The empirical analysis has lead to a conclusion that young people, despite their extensive knowledge about violence, its causes, and general negative emotional attitude towards it, tend to resort to avoidance behavior against aggressors. The majority of questioned do not respond to acts of violence, often passing indifferently by aggressors and focusing on their own affairs.
dc.abstract.en | The theme of my master thesis is middle school students’ perception of aggression. It deals with attitudes represented by young people towards aggressive behavior. In the first chapter, I present the terminology and theoretical issues of aggression, causes of aggressive behavior, its forms, and youth’s attitude towards violence, especially at school. Afterwards I present my own research methodology . The main research problem can be described as following: What are the attitudes of middle school students towards aggression? The study has been based on a self elaborated questionnaire, and a modified "Aggressive behavior at school" (by A. Piechna) questionnaire. The survey embraced 120 middle school students of grades I-III. The empirical analysis has lead to a conclusion that young people, despite their extensive knowledge about violence, its causes, and general negative emotional attitude towards it, tend to resort to avoidance behavior against aggressors. The majority of questioned do not respond to acts of violence, often passing indifferently by aggressors and focusing on their own affairs. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem mojej pracy jest agresja w percepcji młodzieży gimnazjalnej. Dotyczy ona postaw, jakie reprezentuje młodzież w stosunku do zachowań agresywnych. W rozdziale pierwszym prezentuję terminologiczne i teoretyczne zagadnienia dotyczące agresji, przyczyn zachowań agresywnych ich formy, oraz stosunek młodzieży do agresji, zwłaszcza na terenie szkoły. W dalszej części ukazuję metodologię badań własnych. Główny problem badawczy brzmi: Jakie są postawy gimnazjalistów wobec agresji? Do badań wykorzystałam skonstruowany przeze mnie kwestionariusz ankiety, oraz zmodyfikowany Kwestionariusz „Zachowania agresywne na terenie szkoły” (w opracowaniu A. Piechny). Badaniem ankietowym objęłam 120 uczniów szkoły gimnazjalnej w klasach I-III. Analiza empiryczna pozwoliła na wysunięcie wniosków, iż młodzież mimo dużej wiedzy o agresji, jej przyczynach, a także negatywnym stosunku emocjonalnym stosuje zachowania unikowe wobec agresorów. W większości badani nie reaguje na akty przemocy często też przechodzą obojętnie obok agresorów zajmując się własnymi sprawami. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.author | Pieróg, Monika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T23:30:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T23:30:52Z | |
dc.date.submitted | 2012-06-13 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-65235-134386 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178755 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | aggression, aggressive behaviour,middle school young people, knowledge | pl |
dc.subject.pl | agresja, zachowania agresywne, postawy, młodzież gimnazjalna, wiedza | pl |
dc.title | Agresja w percepcji młodzieży gimnazjalnej | pl |
dc.title.alternative | Middle school students’ perception of aggression | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |