Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sprachliche Besonderheiten in den österreichischen Werbeplakaten von Milka
Osobliwości językowe w austriackich plakatach reklamowych Milki
Linguistic peculiarities in Milka's Austrian advertising posters
Milka, gry słowne w reklamie, formuła AIDA, kolory w reklamie, plakaty reklamowe Milki, język reklamy, środki reklamy, nośniki reklamy, slogan reklamowy, logo, strategie reklamowe, kreowanie wizerunku
Milka, word games in advertising, AIDA formula, colors in advertising, Milka advertising posters, advertising language, advertising media, slogan, logo, advertising strategies, image building
Milka, Wortspiele in der Werbung, AIDA Formel, Farbgebung in der Werbung, Werbeplakate von Milka, Werbesprache, Werbemittel, Werbeträger, Slogan, Logo, Werbestrategien, Imagebildung
Przedstawiona praca licencjacka, ukazuje analizę języka niemieckiego w reklamach internetowych czekolady Milka. Przedmiotem badań zostały objęte austriackie plakaty reklamowe marki, opublikowane na platformie społecznościowej – Instagram w roku 2023. Celem pracy jest zrozumienie tendencji reklamowych marki oraz charakterystyka i klasyfikacja gier słownych na przykładach.Zawiera cztery główne rozdziały, poprzedzone wstępem: pierwszy rozdział poświęcony jest elementom składowym reklamy i opisuje slogan, logo oraz formułę AIDA. Rozdział drugi to główna część teoretyczna, dotycząca gier słownych, bazująca na siedmiu płaszczyznach systemu języka wg. Janich. Następnie przedstawiona została historia marki Milka oraz znaczenie kolorów w reklamie. Rozdział czwarty ukazuje część empiryczną. Analizę językową zakończono wnioskami. Marka pomimo osiągnięcia ogromnego sukcesu i ustanowienia fioletu "RAL 4005" znakiem rozpoznawczym firmy, wciąż podąża za trendami reklamowymi, wprowadza nowe produkty do swojej oferty, oraz wykorzystuje nowe kolory w advertisingu.Praca ma charakter intralingualny, ponieważ w momencie rozpoczęcia prowadzenia badań na polskim rynku nie dało się zaobserwować odpowiedników austriackich plakatów reklamowych Milki, które by umożliwiały zestawienie kontrastywne. Zastosowana metoda badawcza opiera się na semiotyce.
The presented bachelor's thesis shows an analysis of the German language in online advertisements for Milka chocolate. The subject of the research included Austrian advertising posters of the brand, published on the social media platform - Instagram in 2023. The aim of the work is to understand the brand's advertising trends and the characteristics and classification of word games based on examples.It contains four main chapters, preceded by an introduction: the first chapter is devoted to the components of advertising and describes the slogan, logo and the AIDA formula. The second chapter is the main theoretical part about word games, based on the seven levels of the language system according to. Janich. Then, the history of the Milka brand and the importance of colors in advertising were presented. Chapter four shows the empirical part. The linguistic analysis was concluded with conclusions. Despite achieving enormous success and establishing purple "RAL 4005" as the company's trademark, the brand still follows advertising trends, introduces new products to its offer, and uses new colors in advertising.The work is intralingual in nature, because when the research began on the Polish market, it was impossible to observe equivalents of Austrian Milka advertising posters that would allow for a contrasting comparison. The research method used is based on semiotics.
Die vorliegende Bachelorarbeit präsentiert eine Analyse der deutschen Sprache in Online-Werbung der Milka-Schokolade. Als Gegenstand der Recherche galten österreichische Werbeplakate der Marke, die im Jahr 2023 auf der Social-Media-Plattform Instagram veröffentlicht wurden. Ziel der Arbeit ist es, anhand von Beispielen die Werbetrends der Marke sowie die Charakteristik und Einordnung von Wortspielen zu verstehen.Sie enthält vier Hauptkapitel, denen eine Einleitung vorangestellt ist: Das erste Kapitel widmet sich den Komponenten der Werbung und beschreibt den Slogan, das Logo und die AIDA-Formel. Das zweite Kapitel ist der theoretische Hauptteil, der das Thema der Wortspiele betrifft, basierend auf den sieben Ebenen des Sprachsystems nach Janich. Anschließend wurde die Geschichte der Marke Milka und die Bedeutung von Farben in der Werbung vorgestellt. Kapitel vier zeigt den empirischen Teil. Die sprachliche Analyse wurde mit Schlussfolgerungen abgeschlossen. Trotz des enormen Erfolgs und der Etablierung des violetten „RAL 4005“ als Markenzeichen des Unternehmens folgt die Marke weiterhin Werbetrends, führt neue Produkte in ihr Angebot ein und verwendet neue Farben in der Werbung.Die Arbeit hat einen intralingualen Charakter, denn zu Beginn der Recherche war es unmöglich auf dem polnischen Markt, Äquivalente österreichischer Milka-Werbeplakate zu beobachten, die eine kontrastive Sichtweise ermöglichen würden. Die verwendete Forschungsmethode basiert auf der Semiotik.
dc.abstract.en | The presented bachelor's thesis shows an analysis of the German language in online advertisements for Milka chocolate. The subject of the research included Austrian advertising posters of the brand, published on the social media platform - Instagram in 2023. The aim of the work is to understand the brand's advertising trends and the characteristics and classification of word games based on examples.It contains four main chapters, preceded by an introduction: the first chapter is devoted to the components of advertising and describes the slogan, logo and the AIDA formula. The second chapter is the main theoretical part about word games, based on the seven levels of the language system according to. Janich. Then, the history of the Milka brand and the importance of colors in advertising were presented. Chapter four shows the empirical part. The linguistic analysis was concluded with conclusions. Despite achieving enormous success and establishing purple "RAL 4005" as the company's trademark, the brand still follows advertising trends, introduces new products to its offer, and uses new colors in advertising.The work is intralingual in nature, because when the research began on the Polish market, it was impossible to observe equivalents of Austrian Milka advertising posters that would allow for a contrasting comparison. The research method used is based on semiotics. | pl |
dc.abstract.other | Die vorliegende Bachelorarbeit präsentiert eine Analyse der deutschen Sprache in Online-Werbung der Milka-Schokolade. Als Gegenstand der Recherche galten österreichische Werbeplakate der Marke, die im Jahr 2023 auf der Social-Media-Plattform Instagram veröffentlicht wurden. Ziel der Arbeit ist es, anhand von Beispielen die Werbetrends der Marke sowie die Charakteristik und Einordnung von Wortspielen zu verstehen.Sie enthält vier Hauptkapitel, denen eine Einleitung vorangestellt ist: Das erste Kapitel widmet sich den Komponenten der Werbung und beschreibt den Slogan, das Logo und die AIDA-Formel. Das zweite Kapitel ist der theoretische Hauptteil, der das Thema der Wortspiele betrifft, basierend auf den sieben Ebenen des Sprachsystems nach Janich. Anschließend wurde die Geschichte der Marke Milka und die Bedeutung von Farben in der Werbung vorgestellt. Kapitel vier zeigt den empirischen Teil. Die sprachliche Analyse wurde mit Schlussfolgerungen abgeschlossen. Trotz des enormen Erfolgs und der Etablierung des violetten „RAL 4005“ als Markenzeichen des Unternehmens folgt die Marke weiterhin Werbetrends, führt neue Produkte in ihr Angebot ein und verwendet neue Farben in der Werbung.Die Arbeit hat einen intralingualen Charakter, denn zu Beginn der Recherche war es unmöglich auf dem polnischen Markt, Äquivalente österreichischer Milka-Werbeplakate zu beobachten, die eine kontrastive Sichtweise ermöglichen würden. Die verwendete Forschungsmethode basiert auf der Semiotik. | pl |
dc.abstract.pl | Przedstawiona praca licencjacka, ukazuje analizę języka niemieckiego w reklamach internetowych czekolady Milka. Przedmiotem badań zostały objęte austriackie plakaty reklamowe marki, opublikowane na platformie społecznościowej – Instagram w roku 2023. Celem pracy jest zrozumienie tendencji reklamowych marki oraz charakterystyka i klasyfikacja gier słownych na przykładach.Zawiera cztery główne rozdziały, poprzedzone wstępem: pierwszy rozdział poświęcony jest elementom składowym reklamy i opisuje slogan, logo oraz formułę AIDA. Rozdział drugi to główna część teoretyczna, dotycząca gier słownych, bazująca na siedmiu płaszczyznach systemu języka wg. Janich. Następnie przedstawiona została historia marki Milka oraz znaczenie kolorów w reklamie. Rozdział czwarty ukazuje część empiryczną. Analizę językową zakończono wnioskami. Marka pomimo osiągnięcia ogromnego sukcesu i ustanowienia fioletu "RAL 4005" znakiem rozpoznawczym firmy, wciąż podąża za trendami reklamowymi, wprowadza nowe produkty do swojej oferty, oraz wykorzystuje nowe kolory w advertisingu.Praca ma charakter intralingualny, ponieważ w momencie rozpoczęcia prowadzenia badań na polskim rynku nie dało się zaobserwować odpowiedników austriackich plakatów reklamowych Milki, które by umożliwiały zestawienie kontrastywne. Zastosowana metoda badawcza opiera się na semiotyce. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Konieczna-Serafin, Joanna - 129058 | pl |
dc.contributor.author | Krempaszanka, Dorota - USOS280435 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Konieczna-Serafin, Joanna - 129058 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziej, Robert - 200062 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:06:32Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:06:32Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia germańska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-176788-280435 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368498 | |
dc.language | ger | pl |
dc.subject.en | Milka, word games in advertising, AIDA formula, colors in advertising, Milka advertising posters, advertising language, advertising media, slogan, logo, advertising strategies, image building | pl |
dc.subject.other | Milka, Wortspiele in der Werbung, AIDA Formel, Farbgebung in der Werbung, Werbeplakate von Milka, Werbesprache, Werbemittel, Werbeträger, Slogan, Logo, Werbestrategien, Imagebildung | pl |
dc.subject.pl | Milka, gry słowne w reklamie, formuła AIDA, kolory w reklamie, plakaty reklamowe Milki, język reklamy, środki reklamy, nośniki reklamy, slogan reklamowy, logo, strategie reklamowe, kreowanie wizerunku | pl |
dc.title | Sprachliche Besonderheiten in den österreichischen Werbeplakaten von Milka | pl |
dc.title.alternative | Osobliwości językowe w austriackich plakatach reklamowych Milki | pl |
dc.title.alternative | Linguistic peculiarities in Milka's Austrian advertising posters | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |