Sprachliche Besonderheiten in den österreichischen Werbeplakaten von Milka

licenciate
dc.abstract.enThe presented bachelor's thesis shows an analysis of the German language in online advertisements for Milka chocolate. The subject of the research included Austrian advertising posters of the brand, published on the social media platform - Instagram in 2023. The aim of the work is to understand the brand's advertising trends and the characteristics and classification of word games based on examples.It contains four main chapters, preceded by an introduction: the first chapter is devoted to the components of advertising and describes the slogan, logo and the AIDA formula. The second chapter is the main theoretical part about word games, based on the seven levels of the language system according to. Janich. Then, the history of the Milka brand and the importance of colors in advertising were presented. Chapter four shows the empirical part. The linguistic analysis was concluded with conclusions. Despite achieving enormous success and establishing purple "RAL 4005" as the company's trademark, the brand still follows advertising trends, introduces new products to its offer, and uses new colors in advertising.The work is intralingual in nature, because when the research began on the Polish market, it was impossible to observe equivalents of Austrian Milka advertising posters that would allow for a contrasting comparison. The research method used is based on semiotics.pl
dc.abstract.otherDie vorliegende Bachelorarbeit präsentiert eine Analyse der deutschen Sprache in Online-Werbung der Milka-Schokolade. Als Gegenstand der Recherche galten österreichische Werbeplakate der Marke, die im Jahr 2023 auf der Social-Media-Plattform Instagram veröffentlicht wurden. Ziel der Arbeit ist es, anhand von Beispielen die Werbetrends der Marke sowie die Charakteristik und Einordnung von Wortspielen zu verstehen.Sie enthält vier Hauptkapitel, denen eine Einleitung vorangestellt ist: Das erste Kapitel widmet sich den Komponenten der Werbung und beschreibt den Slogan, das Logo und die AIDA-Formel. Das zweite Kapitel ist der theoretische Hauptteil, der das Thema der Wortspiele betrifft, basierend auf den sieben Ebenen des Sprachsystems nach Janich. Anschließend wurde die Geschichte der Marke Milka und die Bedeutung von Farben in der Werbung vorgestellt. Kapitel vier zeigt den empirischen Teil. Die sprachliche Analyse wurde mit Schlussfolgerungen abgeschlossen. Trotz des enormen Erfolgs und der Etablierung des violetten „RAL 4005“ als Markenzeichen des Unternehmens folgt die Marke weiterhin Werbetrends, führt neue Produkte in ihr Angebot ein und verwendet neue Farben in der Werbung.Die Arbeit hat einen intralingualen Charakter, denn zu Beginn der Recherche war es unmöglich auf dem polnischen Markt, Äquivalente österreichischer Milka-Werbeplakate zu beobachten, die eine kontrastive Sichtweise ermöglichen würden. Die verwendete Forschungsmethode basiert auf der Semiotik.pl
dc.abstract.plPrzedstawiona praca licencjacka, ukazuje analizę języka niemieckiego w reklamach internetowych czekolady Milka. Przedmiotem badań zostały objęte austriackie plakaty reklamowe marki, opublikowane na platformie społecznościowej – Instagram w roku 2023. Celem pracy jest zrozumienie tendencji reklamowych marki oraz charakterystyka i klasyfikacja gier słownych na przykładach.Zawiera cztery główne rozdziały, poprzedzone wstępem: pierwszy rozdział poświęcony jest elementom składowym reklamy i opisuje slogan, logo oraz formułę AIDA. Rozdział drugi to główna część teoretyczna, dotycząca gier słownych, bazująca na siedmiu płaszczyznach systemu języka wg. Janich. Następnie przedstawiona została historia marki Milka oraz znaczenie kolorów w reklamie. Rozdział czwarty ukazuje część empiryczną. Analizę językową zakończono wnioskami. Marka pomimo osiągnięcia ogromnego sukcesu i ustanowienia fioletu "RAL 4005" znakiem rozpoznawczym firmy, wciąż podąża za trendami reklamowymi, wprowadza nowe produkty do swojej oferty, oraz wykorzystuje nowe kolory w advertisingu.Praca ma charakter intralingualny, ponieważ w momencie rozpoczęcia prowadzenia badań na polskim rynku nie dało się zaobserwować odpowiedników austriackich plakatów reklamowych Milki, które by umożliwiały zestawienie kontrastywne. Zastosowana metoda badawcza opiera się na semiotyce.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKonieczna-Serafin, Joanna - 129058 pl
dc.contributor.authorKrempaszanka, Dorota - USOS280435 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKonieczna-Serafin, Joanna - 129058 pl
dc.contributor.reviewerKołodziej, Robert - 200062 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:06:32Z
dc.date.available2024-07-03T23:06:32Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyfilologia germańskapl
dc.identifier.apddiploma-176788-280435pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368498
dc.languagegerpl
dc.subject.enMilka, word games in advertising, AIDA formula, colors in advertising, Milka advertising posters, advertising language, advertising media, slogan, logo, advertising strategies, image buildingpl
dc.subject.otherMilka, Wortspiele in der Werbung, AIDA Formel, Farbgebung in der Werbung, Werbeplakate von Milka, Werbesprache, Werbemittel, Werbeträger, Slogan, Logo, Werbestrategien, Imagebildungpl
dc.subject.plMilka, gry słowne w reklamie, formuła AIDA, kolory w reklamie, plakaty reklamowe Milki, język reklamy, środki reklamy, nośniki reklamy, slogan reklamowy, logo, strategie reklamowe, kreowanie wizerunkupl
dc.titleSprachliche Besonderheiten in den österreichischen Werbeplakaten von Milkapl
dc.title.alternativeOsobliwości językowe w austriackich plakatach reklamowych Milkipl
dc.title.alternativeLinguistic peculiarities in Milka's Austrian advertising posterspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The presented bachelor's thesis shows an analysis of the German language in online advertisements for Milka chocolate. The subject of the research included Austrian advertising posters of the brand, published on the social media platform - Instagram in 2023. The aim of the work is to understand the brand's advertising trends and the characteristics and classification of word games based on examples.It contains four main chapters, preceded by an introduction: the first chapter is devoted to the components of advertising and describes the slogan, logo and the AIDA formula. The second chapter is the main theoretical part about word games, based on the seven levels of the language system according to. Janich. Then, the history of the Milka brand and the importance of colors in advertising were presented. Chapter four shows the empirical part. The linguistic analysis was concluded with conclusions. Despite achieving enormous success and establishing purple "RAL 4005" as the company's trademark, the brand still follows advertising trends, introduces new products to its offer, and uses new colors in advertising.The work is intralingual in nature, because when the research began on the Polish market, it was impossible to observe equivalents of Austrian Milka advertising posters that would allow for a contrasting comparison. The research method used is based on semiotics.
dc.abstract.otherpl
Die vorliegende Bachelorarbeit präsentiert eine Analyse der deutschen Sprache in Online-Werbung der Milka-Schokolade. Als Gegenstand der Recherche galten österreichische Werbeplakate der Marke, die im Jahr 2023 auf der Social-Media-Plattform Instagram veröffentlicht wurden. Ziel der Arbeit ist es, anhand von Beispielen die Werbetrends der Marke sowie die Charakteristik und Einordnung von Wortspielen zu verstehen.Sie enthält vier Hauptkapitel, denen eine Einleitung vorangestellt ist: Das erste Kapitel widmet sich den Komponenten der Werbung und beschreibt den Slogan, das Logo und die AIDA-Formel. Das zweite Kapitel ist der theoretische Hauptteil, der das Thema der Wortspiele betrifft, basierend auf den sieben Ebenen des Sprachsystems nach Janich. Anschließend wurde die Geschichte der Marke Milka und die Bedeutung von Farben in der Werbung vorgestellt. Kapitel vier zeigt den empirischen Teil. Die sprachliche Analyse wurde mit Schlussfolgerungen abgeschlossen. Trotz des enormen Erfolgs und der Etablierung des violetten „RAL 4005“ als Markenzeichen des Unternehmens folgt die Marke weiterhin Werbetrends, führt neue Produkte in ihr Angebot ein und verwendet neue Farben in der Werbung.Die Arbeit hat einen intralingualen Charakter, denn zu Beginn der Recherche war es unmöglich auf dem polnischen Markt, Äquivalente österreichischer Milka-Werbeplakate zu beobachten, die eine kontrastive Sichtweise ermöglichen würden. Die verwendete Forschungsmethode basiert auf der Semiotik.
dc.abstract.plpl
Przedstawiona praca licencjacka, ukazuje analizę języka niemieckiego w reklamach internetowych czekolady Milka. Przedmiotem badań zostały objęte austriackie plakaty reklamowe marki, opublikowane na platformie społecznościowej – Instagram w roku 2023. Celem pracy jest zrozumienie tendencji reklamowych marki oraz charakterystyka i klasyfikacja gier słownych na przykładach.Zawiera cztery główne rozdziały, poprzedzone wstępem: pierwszy rozdział poświęcony jest elementom składowym reklamy i opisuje slogan, logo oraz formułę AIDA. Rozdział drugi to główna część teoretyczna, dotycząca gier słownych, bazująca na siedmiu płaszczyznach systemu języka wg. Janich. Następnie przedstawiona została historia marki Milka oraz znaczenie kolorów w reklamie. Rozdział czwarty ukazuje część empiryczną. Analizę językową zakończono wnioskami. Marka pomimo osiągnięcia ogromnego sukcesu i ustanowienia fioletu "RAL 4005" znakiem rozpoznawczym firmy, wciąż podąża za trendami reklamowymi, wprowadza nowe produkty do swojej oferty, oraz wykorzystuje nowe kolory w advertisingu.Praca ma charakter intralingualny, ponieważ w momencie rozpoczęcia prowadzenia badań na polskim rynku nie dało się zaobserwować odpowiedników austriackich plakatów reklamowych Milki, które by umożliwiały zestawienie kontrastywne. Zastosowana metoda badawcza opiera się na semiotyce.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Konieczna-Serafin, Joanna - 129058
dc.contributor.authorpl
Krempaszanka, Dorota - USOS280435
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Konieczna-Serafin, Joanna - 129058
dc.contributor.reviewerpl
Kołodziej, Robert - 200062
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:06:32Z
dc.date.available
2024-07-03T23:06:32Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
filologia germańska
dc.identifier.apdpl
diploma-176788-280435
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368498
dc.languagepl
ger
dc.subject.enpl
Milka, word games in advertising, AIDA formula, colors in advertising, Milka advertising posters, advertising language, advertising media, slogan, logo, advertising strategies, image building
dc.subject.otherpl
Milka, Wortspiele in der Werbung, AIDA Formel, Farbgebung in der Werbung, Werbeplakate von Milka, Werbesprache, Werbemittel, Werbeträger, Slogan, Logo, Werbestrategien, Imagebildung
dc.subject.plpl
Milka, gry słowne w reklamie, formuła AIDA, kolory w reklamie, plakaty reklamowe Milki, język reklamy, środki reklamy, nośniki reklamy, slogan reklamowy, logo, strategie reklamowe, kreowanie wizerunku
dc.titlepl
Sprachliche Besonderheiten in den österreichischen Werbeplakaten von Milka
dc.title.alternativepl
Osobliwości językowe w austriackich plakatach reklamowych Milki
dc.title.alternativepl
Linguistic peculiarities in Milka's Austrian advertising posters
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Krakow
4
Vienna
4
Antakya
3
Alghero
2
Budapest
2
Frankfurt am Main
2
Ludwigshafen am Rhein
2
Bad Eilsen
1
Bucharest
1
Częstochowa
1

No access

No Thumbnail Available