Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola marketingu w rozwoju społeczno-gospodarczym jednostek samorządu terytorialnego
The role of marketing in the socio-economic development of local government units
GMINA - MARKETING - SAMORZĄD
COMMUNE - MARKETING - LOCAL GOVERNMENT
Klaudia Białecka (2017). Rola marketingu w rozwój społeczno- gospodarczym jednostek samorządu terytorialnego. Praca magisterska pod kierunkiem dr Agnieszki Szczudlińskiej-Kanoś, Kraków: Instytut Spraw Publicznych UJ, 110 stron, 50 pozycji bibliograficznych, 1 aneks + 8 wykresów Abstrakt Działania podejmowane w ramach marketingu, zarówno szeregu organizacji jak i miejsc, są współcześnie tematem poruszanym przez szerokie grono specjalistów. Szczególnie interesującą formę tej dziedziny stanowi jego obecność i efektywność w granicach terytoriów. Celem pracy jest udowodnienie, iż sprawne oraz właściwie dobrane czynności marketingowe, wpływają na rozwój społeczno-gospodarczy jednostek samorządu terytorialnego. W pracy posłużono się metodą ilościową prowadzenia badań. Technika jaka została wykorzystana przy realizowaniu badania to ankieta, a jej kwestionariusz wypełniany był przez respondentów internetowo. Przeprowadzono 70 ankiet na osobach zamieszkujących gminę Liszki. Wyniki przeprowadzonego badania wskazują jednoznacznie, iż sprawne działania marketingowe w granicach jednostki samorządu terytorialnego, jaką w niniejszej pracy stanowiła gmina, mają znaczenie i wpływają na jej rozwój. Ma to wymiar zarówno społeczny jak i gospodarczy. Zachęcają lokalną społeczność do partycypacji w wydarzeniach na obszarze, którego są mieszkańcami, warunkują zainteresowanie potencjalnego inwestora, turysty, nowych przedsiębiorstw, co w konsekwencji prowadzi do ekspansji gospodarczej gminy.
Klaudia Białecka (2017). The role of marketing in the socio-economic development of local government units. Master Thesis under the direction of dr Agnieszka Szczudlińska - Kanoś, Cracow, Institute of Public Affairs UJ, 110 pages, 50 bibliographic records, 1 annexe + 8 tables. Abstract The actions taken within the framework of marketing, both a number of organizations and sites, is a contemporary topic undertaken by a group of professionals. Particularly interesting form of this area is its presence and effectiveness within the territories. The following master thesis aims is to prove that efficient and properly chosen marketing activities, affect the development of socio-economic local government units. In the following thesis the quantitative method was employed. Basic research technique developed for the thesis was survey questionnaire, which was completed by respondents via Internet. 70 surveys have been conducted on inhabitants of Liszki commune. Conducted research clearly indicates that the efficient marketing activities within the boundaries of the local government unit, which in this master thesis was a commune, are important and affect its development. This is a dimension of both social and economic. Encourage local community to participation in the events in the area, which are the inhabitants, these are conditions of interest in the potential inwestor, tourist, new bussinesses, which in turn leads to economic expansion.
dc.abstract.en | Klaudia Białecka (2017). The role of marketing in the socio-economic development of local government units. Master Thesis under the direction of dr Agnieszka Szczudlińska - Kanoś, Cracow, Institute of Public Affairs UJ, 110 pages, 50 bibliographic records, 1 annexe + 8 tables. Abstract The actions taken within the framework of marketing, both a number of organizations and sites, is a contemporary topic undertaken by a group of professionals. Particularly interesting form of this area is its presence and effectiveness within the territories. The following master thesis aims is to prove that efficient and properly chosen marketing activities, affect the development of socio-economic local government units. In the following thesis the quantitative method was employed. Basic research technique developed for the thesis was survey questionnaire, which was completed by respondents via Internet. 70 surveys have been conducted on inhabitants of Liszki commune. Conducted research clearly indicates that the efficient marketing activities within the boundaries of the local government unit, which in this master thesis was a commune, are important and affect its development. This is a dimension of both social and economic. Encourage local community to participation in the events in the area, which are the inhabitants, these are conditions of interest in the potential inwestor, tourist, new bussinesses, which in turn leads to economic expansion. | pl |
dc.abstract.pl | Klaudia Białecka (2017). Rola marketingu w rozwój społeczno- gospodarczym jednostek samorządu terytorialnego. Praca magisterska pod kierunkiem dr Agnieszki Szczudlińskiej-Kanoś, Kraków: Instytut Spraw Publicznych UJ, 110 stron, 50 pozycji bibliograficznych, 1 aneks + 8 wykresów Abstrakt Działania podejmowane w ramach marketingu, zarówno szeregu organizacji jak i miejsc, są współcześnie tematem poruszanym przez szerokie grono specjalistów. Szczególnie interesującą formę tej dziedziny stanowi jego obecność i efektywność w granicach terytoriów. Celem pracy jest udowodnienie, iż sprawne oraz właściwie dobrane czynności marketingowe, wpływają na rozwój społeczno-gospodarczy jednostek samorządu terytorialnego. W pracy posłużono się metodą ilościową prowadzenia badań. Technika jaka została wykorzystana przy realizowaniu badania to ankieta, a jej kwestionariusz wypełniany był przez respondentów internetowo. Przeprowadzono 70 ankiet na osobach zamieszkujących gminę Liszki. Wyniki przeprowadzonego badania wskazują jednoznacznie, iż sprawne działania marketingowe w granicach jednostki samorządu terytorialnego, jaką w niniejszej pracy stanowiła gmina, mają znaczenie i wpływają na jej rozwój. Ma to wymiar zarówno społeczny jak i gospodarczy. Zachęcają lokalną społeczność do partycypacji w wydarzeniach na obszarze, którego są mieszkańcami, warunkują zainteresowanie potencjalnego inwestora, turysty, nowych przedsiębiorstw, co w konsekwencji prowadzi do ekspansji gospodarczej gminy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.author | Białecka, Klaudia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T06:23:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T06:23:59Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-113970-153847 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219385 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | COMMUNE - MARKETING - LOCAL GOVERNMENT | pl |
dc.subject.pl | GMINA - MARKETING - SAMORZĄD | pl |
dc.title | Rola marketingu w rozwoju społeczno-gospodarczym jednostek samorządu terytorialnego | pl |
dc.title.alternative | The role of marketing in the socio-economic development of local government units | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |