Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Emocje w reklamie
Emotions in advertising
Emocje - Konsument - Percepcja - Reklama - Wpływ.
Advertising - Consumer - Emotions - Influence - Perception.
Problemem badawczym jakiego się podjąłem w niniejszej pracy są telewizyjne przekazy reklamowe oraz zjawisko występujących w nich emocji. Temat jest dlatego interesujący, że oglądając rozmaite reklamy danej kategorii produktowej można z łatwością zaobserwować pewną powtarzalność schematów ich konstruowania oraz mechanizmów pojawiających się w nich emocji. Jako medium, wybrałem reklamę telewizyjną, gdyż w mojej opinii posiada ona najszerszy wachlarz możliwości kreatorskich z wykorzystaniem technik wizualno-dźwiękowych.Moja praca składa się z czterech rozdziałów - trzech teoretycznych i jednego analitycznego ukazującego zjawisko omawianego problemu na wybranych przykładach.Rozdział pierwszy mówił będzie o teorii reklamy, czyli zapozna czytelnika z podstawową wiedzą na temat tworzonych przekazów. Opiszę więc rozmaite definicje reklamy, jak powstają, jakie są jej funkcje, cele, rodzaje oraz często powtarzalne typy.Rozdział drugi przybliży i wyjaśni pojęcie emocji. Będzie zatem mówił o ich genezie, czym są, dlaczego istnieją, jak powstają oraz jak wpływają na nasze życie.Rozdział trzeci będzie połączeniem dwóch pierwszych, zatem postaram się ukazać z naukowego punktu widzenia zjawisko, którego analizą zajmę się w rozdziale badawczym, zatem występowaniem emocji w reklamach, ich rodzaje i powody, dla których autorzy przekazów umieszczają je na ekranach naszych telewizorów.Rozdział czwarty będzie analizą zebranego materiału badawczego czyli zwieńczeniem mojej pracy badawczej podpartej trzema poprzedzającymi rozdziałami teoretycznymi.
The research problem which I undertook in this work is television advertising and the phenomenon of emotions occurring in them. The subject is so interesting that watching a variety of advertising of the product category you can easily see a repetition of some patterns, constructing mechanisms and appearing there emotions. As a medium, I chose television advertising, because in my opinion it has the widest range of creative options using visual and sound techniques.My work consists of four chapters - three theoretical and one analytical showing the effect of the problem on selected examples.First chapter will talk about the theory of advertising, which familiarize the reader with the basic knowledge about it. I will describe a variety of definitions of advertising, how it arises, what are it’s functions, objectives, and often repetitive types.The second chapter will bring and explain the concept of emotion. It will therefore tell about their origins, what they are, why they exist, how they are formed and how they affect our lives.The third chapter will be a combination of the first two, so I will try to show, from a scientific point of view, a phenomenon whose analysis I will undertake in research section, therefore, the occurrence of emotions in advertising, their types and the reasons why the authors of the advertisement put them on our television screens.The fourth chapter is an analysis of collected research material which is the culmination of my research work that was supported by the preceding three theoretical chapters.
dc.abstract.en | The research problem which I undertook in this work is television advertising and the phenomenon of emotions occurring in them. The subject is so interesting that watching a variety of advertising of the product category you can easily see a repetition of some patterns, constructing mechanisms and appearing there emotions. As a medium, I chose television advertising, because in my opinion it has the widest range of creative options using visual and sound techniques.My work consists of four chapters - three theoretical and one analytical showing the effect of the problem on selected examples.First chapter will talk about the theory of advertising, which familiarize the reader with the basic knowledge about it. I will describe a variety of definitions of advertising, how it arises, what are it’s functions, objectives, and often repetitive types.The second chapter will bring and explain the concept of emotion. It will therefore tell about their origins, what they are, why they exist, how they are formed and how they affect our lives.The third chapter will be a combination of the first two, so I will try to show, from a scientific point of view, a phenomenon whose analysis I will undertake in research section, therefore, the occurrence of emotions in advertising, their types and the reasons why the authors of the advertisement put them on our television screens.The fourth chapter is an analysis of collected research material which is the culmination of my research work that was supported by the preceding three theoretical chapters. | pl |
dc.abstract.pl | Problemem badawczym jakiego się podjąłem w niniejszej pracy są telewizyjne przekazy reklamowe oraz zjawisko występujących w nich emocji. Temat jest dlatego interesujący, że oglądając rozmaite reklamy danej kategorii produktowej można z łatwością zaobserwować pewną powtarzalność schematów ich konstruowania oraz mechanizmów pojawiających się w nich emocji. Jako medium, wybrałem reklamę telewizyjną, gdyż w mojej opinii posiada ona najszerszy wachlarz możliwości kreatorskich z wykorzystaniem technik wizualno-dźwiękowych.Moja praca składa się z czterech rozdziałów - trzech teoretycznych i jednego analitycznego ukazującego zjawisko omawianego problemu na wybranych przykładach.Rozdział pierwszy mówił będzie o teorii reklamy, czyli zapozna czytelnika z podstawową wiedzą na temat tworzonych przekazów. Opiszę więc rozmaite definicje reklamy, jak powstają, jakie są jej funkcje, cele, rodzaje oraz często powtarzalne typy.Rozdział drugi przybliży i wyjaśni pojęcie emocji. Będzie zatem mówił o ich genezie, czym są, dlaczego istnieją, jak powstają oraz jak wpływają na nasze życie.Rozdział trzeci będzie połączeniem dwóch pierwszych, zatem postaram się ukazać z naukowego punktu widzenia zjawisko, którego analizą zajmę się w rozdziale badawczym, zatem występowaniem emocji w reklamach, ich rodzaje i powody, dla których autorzy przekazów umieszczają je na ekranach naszych telewizorów.Rozdział czwarty będzie analizą zebranego materiału badawczego czyli zwieńczeniem mojej pracy badawczej podpartej trzema poprzedzającymi rozdziałami teoretycznymi. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Krajnik, Karol | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:09:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:09:13Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91480-166022 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199674 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Advertising - Consumer - Emotions - Influence - Perception. | pl |
dc.subject.pl | Emocje - Konsument - Percepcja - Reklama - Wpływ. | pl |
dc.title | Emocje w reklamie | pl |
dc.title.alternative | Emotions in advertising | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |