O wychowaniu w starożytnej Grecji i Indiach na podstawie życia Sokratesa i Buddy

master
dc.abstract.enThe main aim of the following dissertation was to introduce a new semantical andetymological analysis of education and to refer its conclusions to education in AncientGreece and Ancient India, but mostly to the history of life and activities of two influentialsages – Socrates and Buddha.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było przedstawienie nowej analizy semantyczno-etymologicznejsłowa ‘wychowanie’ i próba odniesienia jej wniosków do wychowania w starożytnej Grecji iw starożytnych Indiach, a w szczególności do historii życia i działalności dwóchwpływowych mędrców – Sokratesa i Buddy.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKudelska, Marta - 102581 pl
dc.contributor.authorPodlewski, Bartoszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWójcik, Annapl
dc.contributor.reviewerKudelska, Marta - 102581 pl
dc.date.accessioned2020-10-21T19:30:28Z
dc.date.available2020-10-21T19:30:28Z
dc.date.submitted2020-09-29pl
dc.fieldofstudyfilozofiapl
dc.identifier.apddiploma-145432-114425pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250421
dc.languagepolpl
dc.subject.eneducation, Socrates, Buddha, Ancient Greece, Ancient India.pl
dc.subject.plwychowanie; Sokrates; Budda; starożytna Grecja; starożytne Indie.pl
dc.titleO wychowaniu w starożytnej Grecji i Indiach na podstawie życia Sokratesa i Buddypl
dc.title.alternativeEducation in Ancient Greece and Ancient India based on life of Socrates and Buddhapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of the following dissertation was to introduce a new semantical andetymological analysis of education and to refer its conclusions to education in AncientGreece and Ancient India, but mostly to the history of life and activities of two influentialsages – Socrates and Buddha.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było przedstawienie nowej analizy semantyczno-etymologicznejsłowa ‘wychowanie’ i próba odniesienia jej wniosków do wychowania w starożytnej Grecji iw starożytnych Indiach, a w szczególności do historii życia i działalności dwóchwpływowych mędrców – Sokratesa i Buddy.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kudelska, Marta - 102581
dc.contributor.authorpl
Podlewski, Bartosz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Wójcik, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Kudelska, Marta - 102581
dc.date.accessioned
2020-10-21T19:30:28Z
dc.date.available
2020-10-21T19:30:28Z
dc.date.submittedpl
2020-09-29
dc.fieldofstudypl
filozofia
dc.identifier.apdpl
diploma-145432-114425
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250421
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
education, Socrates, Buddha, Ancient Greece, Ancient India.
dc.subject.plpl
wychowanie; Sokrates; Budda; starożytna Grecja; starożytne Indie.
dc.titlepl
O wychowaniu w starożytnej Grecji i Indiach na podstawie życia Sokratesa i Buddy
dc.title.alternativepl
Education in Ancient Greece and Ancient India based on life of Socrates and Buddha
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available