Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie pozyskiwania pracowników przez agencję marketingową
employer branding, media społecznościowe, rekrutacja, zatrudnienie
employer branding, employment, recruitment, social media
Media społecznościowe stały się częścią życia większości młodych osób. Wykorzystuje się je między innymi w celu poszukiwania zatrudnienia, co powoduje, że firmy są zmuszone do przynajmniej częściowego przeniesienia procesów rekrutacji na portale społecznościowe. Celem pracy jest charakterystyka i ocena procesu pozyskiwania nowych pracowników z wykorzystaniem mediów społecznościowych w wybranej agencji marketingowej. Badania pozwoliły określić, w jaki sposób media społecznościowe są wykorzystywane w procesie pozyskiwania pracowników, które z nich są najczęściej używane przez rekruterów oraz jakie są dobre i złe praktyki działania na poszczególnych platformach. Po określeniu tych kwestii możliwa była ocena działań rekrutacyjnych w agencji marketingowej oraz wskazanie zmian, jakie należy wdrożyć w celu zwiększenia skuteczności działań. Do wykonania badań wykorzystano technikę analizy dokumentów źródłowych publikowanych przez wybraną organizację w mediach społecznościowych według ustalonych wcześniej kryteriów. Wyniki wskazały, że najczęściej wykorzystywanymi kanałami są LinkedIn oraz Facebook, publikacje rekrutacyjne nie są dostatecznie atrakcyjne dla odbiorców, a ponadto brak działań employer brandingowych. Świadczy to o konieczności wprowadzenia zmian w sposobie komunikacji firmy w celu przyciągnięcia wartościowych pracowników.
Social media has become part of the life of most young people. They are used, among other things, to seek employment, which forces companies to transfer recruitment processes at least partially to social networks. The aim of the study was to describe and evaluate the process of acquiring new employees using social media in the selected marketing agency. The study has identified how social media is used in the process of recruiting employees, which social media platforms are the most used by recruiters, and what good and bad practices exist on the different platforms. Once these issues were identified, it was possible to evaluate the recruitment activities in the marketing agency and to identify the changes that need to be implemented in order to increase the effectiveness of the activities. The study uses desk research to analyze the content published by the selected organization in social media according to pre-established criteria. The results indicated that the most frequently used channels were LinkedIn and Facebook, recruitment publications were not sufficiently attractive to the audience and there was no employer branding communication. This demonstrates the need to change the way of communicating in social media to attract valuable employees.
dc.abstract.en | Social media has become part of the life of most young people. They are used, among other things, to seek employment, which forces companies to transfer recruitment processes at least partially to social networks. The aim of the study was to describe and evaluate the process of acquiring new employees using social media in the selected marketing agency. The study has identified how social media is used in the process of recruiting employees, which social media platforms are the most used by recruiters, and what good and bad practices exist on the different platforms. Once these issues were identified, it was possible to evaluate the recruitment activities in the marketing agency and to identify the changes that need to be implemented in order to increase the effectiveness of the activities. The study uses desk research to analyze the content published by the selected organization in social media according to pre-established criteria. The results indicated that the most frequently used channels were LinkedIn and Facebook, recruitment publications were not sufficiently attractive to the audience and there was no employer branding communication. This demonstrates the need to change the way of communicating in social media to attract valuable employees. | pl |
dc.abstract.pl | Media społecznościowe stały się częścią życia większości młodych osób. Wykorzystuje się je między innymi w celu poszukiwania zatrudnienia, co powoduje, że firmy są zmuszone do przynajmniej częściowego przeniesienia procesów rekrutacji na portale społecznościowe. Celem pracy jest charakterystyka i ocena procesu pozyskiwania nowych pracowników z wykorzystaniem mediów społecznościowych w wybranej agencji marketingowej. Badania pozwoliły określić, w jaki sposób media społecznościowe są wykorzystywane w procesie pozyskiwania pracowników, które z nich są najczęściej używane przez rekruterów oraz jakie są dobre i złe praktyki działania na poszczególnych platformach. Po określeniu tych kwestii możliwa była ocena działań rekrutacyjnych w agencji marketingowej oraz wskazanie zmian, jakie należy wdrożyć w celu zwiększenia skuteczności działań. Do wykonania badań wykorzystano technikę analizy dokumentów źródłowych publikowanych przez wybraną organizację w mediach społecznościowych według ustalonych wcześniej kryteriów. Wyniki wskazały, że najczęściej wykorzystywanymi kanałami są LinkedIn oraz Facebook, publikacje rekrutacyjne nie są dostatecznie atrakcyjne dla odbiorców, a ponadto brak działań employer brandingowych. Świadczy to o konieczności wprowadzenia zmian w sposobie komunikacji firmy w celu przyciągnięcia wartościowych pracowników. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.author | Kozioł, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.reviewer | Perechuda, Igor | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T22:43:53Z | |
dc.date.available | 2022-10-31T22:43:53Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158257-209517 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303103 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | employer branding, employment, recruitment, social media | pl |
dc.subject.pl | employer branding, media społecznościowe, rekrutacja, zatrudnienie | pl |
dc.title | Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie pozyskiwania pracowników przez agencję marketingową | pl |
dc.title.alternative | Use of social media in the employee recruitment process in a marketing agency | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |