Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie pozyskiwania pracowników przez agencję marketingową

master
dc.abstract.enSocial media has become part of the life of most young people. They are used, among other things, to seek employment, which forces companies to transfer recruitment processes at least partially to social networks. The aim of the study was to describe and evaluate the process of acquiring new employees using social media in the selected marketing agency. The study has identified how social media is used in the process of recruiting employees, which social media platforms are the most used by recruiters, and what good and bad practices exist on the different platforms. Once these issues were identified, it was possible to evaluate the recruitment activities in the marketing agency and to identify the changes that need to be implemented in order to increase the effectiveness of the activities. The study uses desk research to analyze the content published by the selected organization in social media according to pre-established criteria. The results indicated that the most frequently used channels were LinkedIn and Facebook, recruitment publications were not sufficiently attractive to the audience and there was no employer branding communication. This demonstrates the need to change the way of communicating in social media to attract valuable employees.pl
dc.abstract.plMedia społecznościowe stały się częścią życia większości młodych osób. Wykorzystuje się je między innymi w celu poszukiwania zatrudnienia, co powoduje, że firmy są zmuszone do przynajmniej częściowego przeniesienia procesów rekrutacji na portale społecznościowe. Celem pracy jest charakterystyka i ocena procesu pozyskiwania nowych pracowników z wykorzystaniem mediów społecznościowych w wybranej agencji marketingowej. Badania pozwoliły określić, w jaki sposób media społecznościowe są wykorzystywane w procesie pozyskiwania pracowników, które z nich są najczęściej używane przez rekruterów oraz jakie są dobre i złe praktyki działania na poszczególnych platformach. Po określeniu tych kwestii możliwa była ocena działań rekrutacyjnych w agencji marketingowej oraz wskazanie zmian, jakie należy wdrożyć w celu zwiększenia skuteczności działań. Do wykonania badań wykorzystano technikę analizy dokumentów źródłowych publikowanych przez wybraną organizację w mediach społecznościowych według ustalonych wcześniej kryteriów. Wyniki wskazały, że najczęściej wykorzystywanymi kanałami są LinkedIn oraz Facebook, publikacje rekrutacyjne nie są dostatecznie atrakcyjne dla odbiorców, a ponadto brak działań employer brandingowych. Świadczy to o konieczności wprowadzenia zmian w sposobie komunikacji firmy w celu przyciągnięcia wartościowych pracowników.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorKozioł, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.reviewerPerechuda, Igorpl
dc.date.accessioned2022-10-31T22:43:53Z
dc.date.available2022-10-31T22:43:53Z
dc.date.submitted2022-10-24pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-158257-209517pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303103
dc.languagepolpl
dc.subject.enemployer branding, employment, recruitment, social mediapl
dc.subject.plemployer branding, media społecznościowe, rekrutacja, zatrudnieniepl
dc.titleWykorzystanie mediów społecznościowych w procesie pozyskiwania pracowników przez agencję marketingowąpl
dc.title.alternativeUse of social media in the employee recruitment process in a marketing agencypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Social media has become part of the life of most young people. They are used, among other things, to seek employment, which forces companies to transfer recruitment processes at least partially to social networks. The aim of the study was to describe and evaluate the process of acquiring new employees using social media in the selected marketing agency. The study has identified how social media is used in the process of recruiting employees, which social media platforms are the most used by recruiters, and what good and bad practices exist on the different platforms. Once these issues were identified, it was possible to evaluate the recruitment activities in the marketing agency and to identify the changes that need to be implemented in order to increase the effectiveness of the activities. The study uses desk research to analyze the content published by the selected organization in social media according to pre-established criteria. The results indicated that the most frequently used channels were LinkedIn and Facebook, recruitment publications were not sufficiently attractive to the audience and there was no employer branding communication. This demonstrates the need to change the way of communicating in social media to attract valuable employees.
dc.abstract.plpl
Media społecznościowe stały się częścią życia większości młodych osób. Wykorzystuje się je między innymi w celu poszukiwania zatrudnienia, co powoduje, że firmy są zmuszone do przynajmniej częściowego przeniesienia procesów rekrutacji na portale społecznościowe. Celem pracy jest charakterystyka i ocena procesu pozyskiwania nowych pracowników z wykorzystaniem mediów społecznościowych w wybranej agencji marketingowej. Badania pozwoliły określić, w jaki sposób media społecznościowe są wykorzystywane w procesie pozyskiwania pracowników, które z nich są najczęściej używane przez rekruterów oraz jakie są dobre i złe praktyki działania na poszczególnych platformach. Po określeniu tych kwestii możliwa była ocena działań rekrutacyjnych w agencji marketingowej oraz wskazanie zmian, jakie należy wdrożyć w celu zwiększenia skuteczności działań. Do wykonania badań wykorzystano technikę analizy dokumentów źródłowych publikowanych przez wybraną organizację w mediach społecznościowych według ustalonych wcześniej kryteriów. Wyniki wskazały, że najczęściej wykorzystywanymi kanałami są LinkedIn oraz Facebook, publikacje rekrutacyjne nie są dostatecznie atrakcyjne dla odbiorców, a ponadto brak działań employer brandingowych. Świadczy to o konieczności wprowadzenia zmian w sposobie komunikacji firmy w celu przyciągnięcia wartościowych pracowników.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Kozioł, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.reviewerpl
Perechuda, Igor
dc.date.accessioned
2022-10-31T22:43:53Z
dc.date.available
2022-10-31T22:43:53Z
dc.date.submittedpl
2022-10-24
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-158257-209517
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303103
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
employer branding, employment, recruitment, social media
dc.subject.plpl
employer branding, media społecznościowe, rekrutacja, zatrudnienie
dc.titlepl
Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie pozyskiwania pracowników przez agencję marketingową
dc.title.alternativepl
Use of social media in the employee recruitment process in a marketing agency
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Gdansk
1
Krakow
1
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available
Collections