ZASTOSOWANIE INSTRUMENTÓW MARTETINGU NA PODSTAWIE BANKU PKO BP SA

master
dc.abstract.enGenerally, marketing has many definitions and practices. However, to put it simply it is a way of operation and management of the company, which allows quick and low-sell products and services offered. The main purpose of this study was to present instruments of bank marketing and to show its application on the example of the PKO BP SA. The study presents the characteristics of marketing and distinguished definitions of marketing and orientations, on which the marketing activity has been. This research has described rules for the application of marketing in the banking business, as well as it has described five stages of the marketing process management, and basic features that it meets. It was also raised important issues related to the main instruments of marketing occurring in banks, banks promotion, public relations, advertising, and key differences between these instruments. It included the characterization of retail banking. It presents the most important marketing strategies, as well as internal and external determinants of this choice. The key issue was to present a historical outline and characteristics of the activities of PKO BP SA. The study has been demonstrated the use of marketing instruments of the bank, based on examples from recent years. The following research has also described the bank's strategy and prospects for its development in the future.pl
dc.abstract.plMarketing posiada szereg definicji oraz praktyk, najprościej mówiąc jest to sposób działania i zarządzania firmą, który umożliwia szybką i korzystną sprzedaż oferowanych wyrobów i usług. Głównym celem pracy było przedstawienie instrumentów marketingu bankowego oraz ukazanie jego zastosowania na przykładzie banku PKO BP SA. W pracy została przedstawiona charakterystyka marketingu, wyróżnione definicję marketingowe oraz orientację, na których opiera się działalność marketingowa.Opisane zostały zasady stosowania marketingu w działalności bankowej,a także pięć etapów zarządzania procesem marketingowym, oraz podstawowe funkcje, które spełnia. W pracy została poruszona problematyka związana z podstawowymi instrumentami marketingu występującego w bankach, promocji w bankach, Public Relations, reklamie, a także najważniejsze różnice między tymi instrumentami. Zawarta została charakterystyka bankowości detalicznej. Przedstawiono najważniejsze strategie marketingowe, a także zewnętrzne i wewnętrzne determinanty ich wyboru. Kluczową sprawą było zaprezentowanie rysu historycznego oraz charakterystyki działalności banku PKO BP SA. Udowodnione zostało zastosowanie instrumentów marketingu banku, na podstawie przykładów z ostatnich lat. Opisana została strategia banku oraz perspektywy jego rozwoju w przyszłości.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorŻmudzki, Marcinpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-27T00:00:17Z
dc.date.available2020-07-27T00:00:17Z
dc.date.submitted2016-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-107234-118073pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213533
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing banking , retail banking instrumentspl
dc.subject.plmarketing bankowy, instrumenty bankowości detalicznejpl
dc.titleZASTOSOWANIE INSTRUMENTÓW MARTETINGU NA PODSTAWIE BANKU PKO BP SApl
dc.title.alternativeUSE OF INSTRUMENTS MARTETING BASED ON BANK PKO BP SApl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Generally, marketing has many definitions and practices. However, to put it simply it is a way of operation and management of the company, which allows quick and low-sell products and services offered. The main purpose of this study was to present instruments of bank marketing and to show its application on the example of the PKO BP SA. The study presents the characteristics of marketing and distinguished definitions of marketing and orientations, on which the marketing activity has been. This research has described rules for the application of marketing in the banking business, as well as it has described five stages of the marketing process management, and basic features that it meets. It was also raised important issues related to the main instruments of marketing occurring in banks, banks promotion, public relations, advertising, and key differences between these instruments. It included the characterization of retail banking. It presents the most important marketing strategies, as well as internal and external determinants of this choice. The key issue was to present a historical outline and characteristics of the activities of PKO BP SA. The study has been demonstrated the use of marketing instruments of the bank, based on examples from recent years. The following research has also described the bank's strategy and prospects for its development in the future.
dc.abstract.plpl
Marketing posiada szereg definicji oraz praktyk, najprościej mówiąc jest to sposób działania i zarządzania firmą, który umożliwia szybką i korzystną sprzedaż oferowanych wyrobów i usług. Głównym celem pracy było przedstawienie instrumentów marketingu bankowego oraz ukazanie jego zastosowania na przykładzie banku PKO BP SA. W pracy została przedstawiona charakterystyka marketingu, wyróżnione definicję marketingowe oraz orientację, na których opiera się działalność marketingowa.Opisane zostały zasady stosowania marketingu w działalności bankowej,a także pięć etapów zarządzania procesem marketingowym, oraz podstawowe funkcje, które spełnia. W pracy została poruszona problematyka związana z podstawowymi instrumentami marketingu występującego w bankach, promocji w bankach, Public Relations, reklamie, a także najważniejsze różnice między tymi instrumentami. Zawarta została charakterystyka bankowości detalicznej. Przedstawiono najważniejsze strategie marketingowe, a także zewnętrzne i wewnętrzne determinanty ich wyboru. Kluczową sprawą było zaprezentowanie rysu historycznego oraz charakterystyki działalności banku PKO BP SA. Udowodnione zostało zastosowanie instrumentów marketingu banku, na podstawie przykładów z ostatnich lat. Opisana została strategia banku oraz perspektywy jego rozwoju w przyszłości.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Żmudzki, Marcin
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-27T00:00:17Z
dc.date.available
2020-07-27T00:00:17Z
dc.date.submittedpl
2016-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-107234-118073
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213533
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing banking , retail banking instruments
dc.subject.plpl
marketing bankowy, instrumenty bankowości detalicznej
dc.titlepl
ZASTOSOWANIE INSTRUMENTÓW MARTETINGU NA PODSTAWIE BANKU PKO BP SA
dc.title.alternativepl
USE OF INSTRUMENTS MARTETING BASED ON BANK PKO BP SA
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
30
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Bialystok
5
Wroclaw
4
Dublin
2
Bodzentyn
1
Lodz
1
Poznan
1
Przeworsk
1

No access

No Thumbnail Available