Wizerunek matki z dzieckiem w polskich mediach XXI wieku

master
dc.abstract.enThe aim of this work is presentation of the questions related to the image of mother with a child in the Polish medias at the beginning of XXI age. The object of considerations in this work are the media pictures of mothers with the children (above all in the press and in the Internet in the first half-year of 2016 year) and attire of mother and her relationship to the offspring. An impulse to the reflections made in this development the personal interest was the consequences of functioning image of mother with a child in medias also desire of cognition of influence media translation on perception of maternity. In order to analysis was full, considerations became started from historic sketch.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z wizerunkiem matki z dzieckiem w polskich mediach na początku XXI wieku. Przedmiotem rozważań w tej pracy są medialne wizerunki matek z dziećmi (przede wszystkim w prasie i w Internecie w pierwszym półroczu 2016 roku) oraz kreacja rodzicielki i jej stosunek do potomstwa. Impulsem do rozważań zawartych w niniejszym opracowaniu było początkowo zainteresowanie skutkami funkcjonowania określonego wizerunku matki z dzieckiem w mediach oraz chęć poznania wpływu przekazu medialnego na postrzeganie macierzyństwa zarówno przez same matki, jak i ogół społeczeństwa. W pracy zastosowana została tzw. jakościowa analiza treści przekazu medialnego. Aby analiza była pełna, rozważania zostały rozpoczęte od rysu historycznego. Obecnie wizerunek matki z dzieckiem w polskiej kulturze jest wypadkową trzech najistotniejszych elementów: spuścizny historycznej, procesów modernizacyjnych w polskim społeczeństwie (w tym feminizmu) oraz pierwiastka, który określić należy, jako „piętno kultury konsumpcyjnej”. Ostateczna analiza głównego problemu badawczego została dokonana poprzez wyczerpujące omówienie wybranych wizerunków macierzyństwa kreowanych przez współczesne media- Internet i prasę. Badania przedstawione w ramach tego opracowania ukazują jak na przykładzie wizerunku matki z dzieckiem w mediach odtworzyć można zmiany w systemie wartości społecznych lansowanych przez przekazy masowe. Wyniki przeprowadzonych badań skłaniają do sformułowania tezy iż wcześniejsze doświadczenia oraz uwarunkowania kulturowe mają wpływ na to, że w społeczeństwie polskim nadal głęboko zakorzeniony jest stereotyp Matki Polki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.authorGajek, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.reviewerSławińska, Teresa - 131926 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T02:11:16Z
dc.date.available2020-07-27T02:11:16Z
dc.date.submitted2016-10-25pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-109494-144528pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215553
dc.languagepolpl
dc.subject.enMother, mother in the Polish culture, image of the mother in the media, image of the mother in the Polish media, stereotype of the mother, mum, woman in the media, representations of mothers.pl
dc.subject.plMatka, matka polka, matka w kulturze polskiej, wizerunek matki w mediach, obraz matki w mediach, stereotyp matki, mama, kobieta w mediach, reprezentacje matek.pl
dc.titleWizerunek matki z dzieckiem w polskich mediach XXI wiekupl
dc.title.alternativeImage of mother with a child in the Polish medias of the 21st centurypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is presentation of the questions related to the image of mother with a child in the Polish medias at the beginning of XXI age. The object of considerations in this work are the media pictures of mothers with the children (above all in the press and in the Internet in the first half-year of 2016 year) and attire of mother and her relationship to the offspring. An impulse to the reflections made in this development the personal interest was the consequences of functioning image of mother with a child in medias also desire of cognition of influence media translation on perception of maternity. In order to analysis was full, considerations became started from historic sketch.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z wizerunkiem matki z dzieckiem w polskich mediach na początku XXI wieku. Przedmiotem rozważań w tej pracy są medialne wizerunki matek z dziećmi (przede wszystkim w prasie i w Internecie w pierwszym półroczu 2016 roku) oraz kreacja rodzicielki i jej stosunek do potomstwa. Impulsem do rozważań zawartych w niniejszym opracowaniu było początkowo zainteresowanie skutkami funkcjonowania określonego wizerunku matki z dzieckiem w mediach oraz chęć poznania wpływu przekazu medialnego na postrzeganie macierzyństwa zarówno przez same matki, jak i ogół społeczeństwa. W pracy zastosowana została tzw. jakościowa analiza treści przekazu medialnego. Aby analiza była pełna, rozważania zostały rozpoczęte od rysu historycznego. Obecnie wizerunek matki z dzieckiem w polskiej kulturze jest wypadkową trzech najistotniejszych elementów: spuścizny historycznej, procesów modernizacyjnych w polskim społeczeństwie (w tym feminizmu) oraz pierwiastka, który określić należy, jako „piętno kultury konsumpcyjnej”. Ostateczna analiza głównego problemu badawczego została dokonana poprzez wyczerpujące omówienie wybranych wizerunków macierzyństwa kreowanych przez współczesne media- Internet i prasę. Badania przedstawione w ramach tego opracowania ukazują jak na przykładzie wizerunku matki z dzieckiem w mediach odtworzyć można zmiany w systemie wartości społecznych lansowanych przez przekazy masowe. Wyniki przeprowadzonych badań skłaniają do sformułowania tezy iż wcześniejsze doświadczenia oraz uwarunkowania kulturowe mają wpływ na to, że w społeczeństwie polskim nadal głęboko zakorzeniony jest stereotyp Matki Polki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.authorpl
Gajek, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.reviewerpl
Sławińska, Teresa - 131926
dc.date.accessioned
2020-07-27T02:11:16Z
dc.date.available
2020-07-27T02:11:16Z
dc.date.submittedpl
2016-10-25
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-109494-144528
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215553
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Mother, mother in the Polish culture, image of the mother in the media, image of the mother in the Polish media, stereotype of the mother, mum, woman in the media, representations of mothers.
dc.subject.plpl
Matka, matka polka, matka w kulturze polskiej, wizerunek matki w mediach, obraz matki w mediach, stereotyp matki, mama, kobieta w mediach, reprezentacje matek.
dc.titlepl
Wizerunek matki z dzieckiem w polskich mediach XXI wieku
dc.title.alternativepl
Image of mother with a child in the Polish medias of the 21st century
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
108
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Krakow
15
Wroclaw
14
Iwonicz-Zdroj
6
Katowice
5
Gdansk
4
Lodz
4
Tuchola
4
Siemianowice Śląskie
3
Lublin
2

No access

No Thumbnail Available