Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wizerunkiem Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA - perspektywa organizacji i odbiorców
Managing the image of the Mastercard OFF CAMERA International Independent Cinema Festival - the perspective of the organization and recipients
kino niezależne - Mastercard OFF CAMERA - wizerunek - zarządzanie wizerunkiem - komunikacja marketingowa
independent cinema - Mastercard OFF CAMERA - image - image management - marketing communication
Celem pracy była analiza procesu zarządzania wizerunkiem Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA z dwóch perspektyw, za jakie przyjęto perspektywę organizacji oraz odbiorców. Za lukę badawczą uznano niedostateczną liczbę aktualnych opracowań empirycznych w temacie. Część teoretyczna zapewniła podstawy merytoryczne dla zagadnień związanych z wizerunkiem oraz zarządzaniem nim. Ponadto, zapewniła wprowadzenie do tematu kina niezależnego oraz jego głównych założeń, a także związanych z nim festiwali filmowych. W ramach tego fragmentu opracowania przedstawiono również i szczegółowo omówiono festiwal Mastercard OFF CAMERA. Część empiryczną poświęcono kompleksowej analizie procesu zarządzania wizerunkiem wydarzenia. W tym celu wykorzystano kombinację metod badawczych, zgodnie z ideą triangulacji. Dokonano obserwacji uczestniczącej podczas siedemnastej edycji festiwalu, zrealizowano przegląd dostępnych w temacie danych zastanych, a także zaaranżowano i przeprowadzono wywiady z pracownikami festiwalu, jak i wykonano badania ankietowe wśród odbiorców. Kompilacja obranych metod pozwoliła na diagnozę kluczowych celów festiwalu, a także weryfikację metod i narzędzi, z jakich wydarzenie czerpie, by budować swój wizerunek w otoczeniu. Całokształt zrealizowanych badań pozwolił na wskazanie ograniczeń dla zarządzania wizerunkiem festiwalu oraz potencjalnych perspektyw rozwojowych. Zapewnił również kompleksowe informacje na temat postrzegania wizerunku oraz procesu zarządzania nim przez pracowników festiwalowych oraz odbiorców zewnętrznych. Jednocześnie wskazał dalsze kierunki badań w ramach eksplorowanego zagadnienia.
The aim of the work was to analyze the process of image management of the International Festival of Independent Cinema Mastercard OFF CAMERA from two perspectives, which were adopted as the perspective of the organization and the recipients. The insufficient number of current empirical studies on the subject was considered a research gap. The theoretical part provided a substantive basis for issues related to image and its management. In addition, it provided an introduction to the topic of independent cinema and its main assumptions, as well as film festivals related to it. This part of the study also presented and discussed in detail the Mastercard OFF CAMERA festival. The empirical part was devoted to a comprehensive analysis of the process of image management of the event. For this purpose, a combination of research methods was used, in accordance with the idea of triangulation. Participant observation was carried out during the seventeenth edition of the festival, a review of existing data available on the subject was carried out, and interviews with festival employees were arranged and conducted, as well as surveys among recipients. The compilation of the selected methods allowed for the diagnosis of the key goals of the festival, as well as the verification of the methods and tools that the event uses to build its image in the environment. The entirety of the research carried out allowed for the indication of limitations for the management of the festival's image and potential development perspectives. It also provided comprehensive information on the perception of the image and the process of its management by festival employees and external recipients. At the same time, it indicated further directions of research within the explored issue.
dc.abstract.en | The aim of the work was to analyze the process of image management of the International Festival of Independent Cinema Mastercard OFF CAMERA from two perspectives, which were adopted as the perspective of the organization and the recipients. The insufficient number of current empirical studies on the subject was considered a research gap. The theoretical part provided a substantive basis for issues related to image and its management. In addition, it provided an introduction to the topic of independent cinema and its main assumptions, as well as film festivals related to it. This part of the study also presented and discussed in detail the Mastercard OFF CAMERA festival. The empirical part was devoted to a comprehensive analysis of the process of image management of the event. For this purpose, a combination of research methods was used, in accordance with the idea of triangulation. Participant observation was carried out during the seventeenth edition of the festival, a review of existing data available on the subject was carried out, and interviews with festival employees were arranged and conducted, as well as surveys among recipients. The compilation of the selected methods allowed for the diagnosis of the key goals of the festival, as well as the verification of the methods and tools that the event uses to build its image in the environment. The entirety of the research carried out allowed for the indication of limitations for the management of the festival's image and potential development perspectives. It also provided comprehensive information on the perception of the image and the process of its management by festival employees and external recipients. At the same time, it indicated further directions of research within the explored issue. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy była analiza procesu zarządzania wizerunkiem Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA z dwóch perspektyw, za jakie przyjęto perspektywę organizacji oraz odbiorców. Za lukę badawczą uznano niedostateczną liczbę aktualnych opracowań empirycznych w temacie. Część teoretyczna zapewniła podstawy merytoryczne dla zagadnień związanych z wizerunkiem oraz zarządzaniem nim. Ponadto, zapewniła wprowadzenie do tematu kina niezależnego oraz jego głównych założeń, a także związanych z nim festiwali filmowych. W ramach tego fragmentu opracowania przedstawiono również i szczegółowo omówiono festiwal Mastercard OFF CAMERA. Część empiryczną poświęcono kompleksowej analizie procesu zarządzania wizerunkiem wydarzenia. W tym celu wykorzystano kombinację metod badawczych, zgodnie z ideą triangulacji. Dokonano obserwacji uczestniczącej podczas siedemnastej edycji festiwalu, zrealizowano przegląd dostępnych w temacie danych zastanych, a także zaaranżowano i przeprowadzono wywiady z pracownikami festiwalu, jak i wykonano badania ankietowe wśród odbiorców. Kompilacja obranych metod pozwoliła na diagnozę kluczowych celów festiwalu, a także weryfikację metod i narzędzi, z jakich wydarzenie czerpie, by budować swój wizerunek w otoczeniu. Całokształt zrealizowanych badań pozwolił na wskazanie ograniczeń dla zarządzania wizerunkiem festiwalu oraz potencjalnych perspektyw rozwojowych. Zapewnił również kompleksowe informacje na temat postrzegania wizerunku oraz procesu zarządzania nim przez pracowników festiwalowych oraz odbiorców zewnętrznych. Jednocześnie wskazał dalsze kierunki badań w ramach eksplorowanego zagadnienia. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.author | Skipirzepa, Patrycja - USOS274104 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-24T23:13:35Z | |
dc.date.available | 2024-10-24T23:13:35Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172709-274104 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457086 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | independent cinema - Mastercard OFF CAMERA - image - image management - marketing communication | pl |
dc.subject.pl | kino niezależne - Mastercard OFF CAMERA - wizerunek - zarządzanie wizerunkiem - komunikacja marketingowa | pl |
dc.title | Zarządzanie wizerunkiem Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA - perspektywa organizacji i odbiorców | pl |
dc.title.alternative | Managing the image of the Mastercard OFF CAMERA International Independent Cinema Festival - the perspective of the organization and recipients | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |