Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Internet jako alternatywne źródło informacji dotyczącej mniejszości rasowych i etnicznych na przykładzie dyskursu wybranych mediów we Francji
Internet as the alternative source of information about racial and ethnical minorities based on the example of the discourse of particular media channels in France
Francja mniejszości media alternatywne internet
france minorities media alternative internet
Niniejsza praca poświęcona jest wizerunkowi mniejszości rasowych i etnicznych we francuskich mediach oraz na blogach internetowych. Jest próbą dokonania analizy zawartości doniesień medialnych o tych grupach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniu Internetu, jako źródła informacji. Podczas jej tworzenia, starano się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób francuska poprawność polityczna determinuje poruszanie kwestii społecznej, jaką jest mulitikulturowość etniczna i rasowa francuskiego społeczeństwa. Próbowano przede wszystkim zbadać specyfikę Internetu, jako alternatywnego źródła informacji, w którym wymogi poprawności politycznej nie obowiązują. Francja jest jednym z niewielu krajów, których społeczeństwo nie jest jednolite etnicznie, a już od najmłodszych lat w szkołach przekonuje się dzieci, że różnorodność jest nie niczym niezwykłym i stanowi integralną część życia we Francji. Praca składa się ze wstępu i zakończenia, a także z pięciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale, pt. „Media jako źródło informacji”, skupiono się na charakterystyce społecznych funkcji mediów, a także opisie i różnicach między mediami głównego nurtu, a Internetem, jako źródłem informacji. W drugim rozdziale pt.”Mniejszości rasowe i etniczne” nakreślono obraz mniejszości we Francji. Scharakteryzowano ich sytuację prawną i społeczno-ekonomiczną, a także opisano stosunek najważniejszych partii politycznych wobec tych grup społecznych. W rozdziale trzecim zatytułowanym „Francuski rynek mediów w kontekście rasowym i etnicznym. Wzrost znaczenia alternatywnych źródeł informacji” przedstawiono najważniejszych graczy na rynku francuskim medialnym, przy czym uwagę skupiono na dziennikach i tygodniach, a także nakreślono ich politykę redakcyjną. Co więcej, wyjaśniono, dlaczego coraz więcej Francuzów zwraca się w stronę Internetu, jako źródła informacji. W czwartym rozdziale pt. „Wybrane przykłady wydarzeń polaryzujących francuską opinię publiczną w kontekście mniejszości rasowych i etnicznych” opisano wydarzenia związane z badanymi mniejszościami rasowymi, które były głośno komentowane na łamach mediów francuskich oraz w Internecie. W ostatnim rozdziale pt. „Medialny wizerunek mniejszości rasowych i etnicznych w wybranych mediach francuskich – analiza porównawcza”, dokonano analizy zawartości przekazu wybranych mediów głównego nurtu oraz blogów politycznych, na podstawie których formułowano wnioski końcowe.
This thesis aims to elaborate on the image of racial and ethnical minorities in French media as well as on the internet blogs. It is an attempt to analyze the content of the news concerning these social groups with the special focus in internet-based sources of information. While writing this thesis, the author was trying to answer the following question – how French political correctness determines the writing about social issues such as the ethnical and racial multiculturalism of French society. Above all, the author was trying to put special focus on the internet as the alternative source of information, where the political correctness does not exist. France is one of a few countries, which society isn’t ethnically homogenous and where at school children are taught that diversity isn’t anything special and is the integral part of French lifestyle.The thesis consists of the introduction, summary and five chapters. In the first chapter named “Media as the source of information” the author focused on the characteristics of the social functions of media and the differences between traditional media and the internet as a source of information. In the second chapter entitled “Racial and ethnical minorities” was shown the social and economic situation of gypsies and the dark-skinned and the attitude of the most important parties towards them. In the third chapter, “French media in racial and ethnical context. The increase in the importance of alternative sources of information” author described the most significant French media and their world view. What is more, he explained why increasing number of French people is turning into the internet as the source of information. In the forth chapter, entitled “Particular examples of events polarizing the French public opinion in the context of racial and ethnical minorities” author described the events connected with these group, being commonly commented in French media and on the internet. The last chapter, “Media image of the racial and ethnical minorities – comparison” is focused on researching and analysis of particular French media and internet blogs and also the final conclusion was included in this chapter.
dc.abstract.en | This thesis aims to elaborate on the image of racial and ethnical minorities in French media as well as on the internet blogs. It is an attempt to analyze the content of the news concerning these social groups with the special focus in internet-based sources of information. While writing this thesis, the author was trying to answer the following question – how French political correctness determines the writing about social issues such as the ethnical and racial multiculturalism of French society. Above all, the author was trying to put special focus on the internet as the alternative source of information, where the political correctness does not exist. France is one of a few countries, which society isn’t ethnically homogenous and where at school children are taught that diversity isn’t anything special and is the integral part of French lifestyle.The thesis consists of the introduction, summary and five chapters. In the first chapter named “Media as the source of information” the author focused on the characteristics of the social functions of media and the differences between traditional media and the internet as a source of information. In the second chapter entitled “Racial and ethnical minorities” was shown the social and economic situation of gypsies and the dark-skinned and the attitude of the most important parties towards them. In the third chapter, “French media in racial and ethnical context. The increase in the importance of alternative sources of information” author described the most significant French media and their world view. What is more, he explained why increasing number of French people is turning into the internet as the source of information. In the forth chapter, entitled “Particular examples of events polarizing the French public opinion in the context of racial and ethnical minorities” author described the events connected with these group, being commonly commented in French media and on the internet. The last chapter, “Media image of the racial and ethnical minorities – comparison” is focused on researching and analysis of particular French media and internet blogs and also the final conclusion was included in this chapter. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca poświęcona jest wizerunkowi mniejszości rasowych i etnicznych we francuskich mediach oraz na blogach internetowych. Jest próbą dokonania analizy zawartości doniesień medialnych o tych grupach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniu Internetu, jako źródła informacji. Podczas jej tworzenia, starano się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób francuska poprawność polityczna determinuje poruszanie kwestii społecznej, jaką jest mulitikulturowość etniczna i rasowa francuskiego społeczeństwa. Próbowano przede wszystkim zbadać specyfikę Internetu, jako alternatywnego źródła informacji, w którym wymogi poprawności politycznej nie obowiązują. Francja jest jednym z niewielu krajów, których społeczeństwo nie jest jednolite etnicznie, a już od najmłodszych lat w szkołach przekonuje się dzieci, że różnorodność jest nie niczym niezwykłym i stanowi integralną część życia we Francji. Praca składa się ze wstępu i zakończenia, a także z pięciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale, pt. „Media jako źródło informacji”, skupiono się na charakterystyce społecznych funkcji mediów, a także opisie i różnicach między mediami głównego nurtu, a Internetem, jako źródłem informacji. W drugim rozdziale pt.”Mniejszości rasowe i etniczne” nakreślono obraz mniejszości we Francji. Scharakteryzowano ich sytuację prawną i społeczno-ekonomiczną, a także opisano stosunek najważniejszych partii politycznych wobec tych grup społecznych. W rozdziale trzecim zatytułowanym „Francuski rynek mediów w kontekście rasowym i etnicznym. Wzrost znaczenia alternatywnych źródeł informacji” przedstawiono najważniejszych graczy na rynku francuskim medialnym, przy czym uwagę skupiono na dziennikach i tygodniach, a także nakreślono ich politykę redakcyjną. Co więcej, wyjaśniono, dlaczego coraz więcej Francuzów zwraca się w stronę Internetu, jako źródła informacji. W czwartym rozdziale pt. „Wybrane przykłady wydarzeń polaryzujących francuską opinię publiczną w kontekście mniejszości rasowych i etnicznych” opisano wydarzenia związane z badanymi mniejszościami rasowymi, które były głośno komentowane na łamach mediów francuskich oraz w Internecie. W ostatnim rozdziale pt. „Medialny wizerunek mniejszości rasowych i etnicznych w wybranych mediach francuskich – analiza porównawcza”, dokonano analizy zawartości przekazu wybranych mediów głównego nurtu oraz blogów politycznych, na podstawie których formułowano wnioski końcowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.author | Gajdosz, Rafał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hess, Agnieszka - 128316 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T02:01:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T02:01:21Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88312-143635 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196826 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | france minorities media alternative internet | pl |
dc.subject.pl | Francja mniejszości media alternatywne internet | pl |
dc.title | Internet jako alternatywne źródło informacji dotyczącej mniejszości rasowych i etnicznych na przykładzie dyskursu wybranych mediów we Francji | pl |
dc.title.alternative | Internet as the alternative source of information about racial and ethnical minorities based on the example of the discourse of particular media channels in France | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |