Kształtowanie relacji z klientem w procesie zarządzania kryzysem na przykładzie firmy Electronic Arts

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of the work is to conduct a study that analyzes the formation of customer relationships in the crisis management process on the example of Electronic Arts. Anti-crisis instruments and the process of building customer relations undertaken by Electronic Arts during the crisis are the main topics of the analysis. The main question around which the research revolves asks what is the importance of building customer relationships in relations to crisis management. Because the crisis of the organization is unique for each enterprise, the following research techniques were selected to conduct the study: observation method, document research, analysis and criticism of sources, analysis and logical construction, statistical method. The work is a preliminary recognition of the impact of relationship marketing on a company, it can be a starting point for further investigation in this field. The document is divided into three chapters. The first chapter deals with crisis management and related concepts, classifications, processes, methods and strategies aimed to deal with the crisis. The second chapter focuses on creating and managing customer relationships and deals with the fields and phases of their formation as well as the instruments and systems used in the construction proces of said relationships. The third chapter is a study: analysis and assessment of building customer relationships in crisis conditions.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przeprowadzenie badania które analizuje kształtowanie relacji z klientem w procesie zarządzania kryzysem na przykładzie firmy Electronic Arts. Analizie zostały poddane instrumenty antykryzysowe oraz proces budowy relacji z klientem podjęty przez firmę Electronic Arts w czasie kryzysu. Podstawowe pytanie którego dotyczy rozważanie to waga jaką w zarzadzaniu kryzysowym posiada budowanie relacji z klientem. Ponieważ kryzys organizacji jest unikalny dla każdego przedsiębiorstwa, do przeprowadzenia badania wybrano techniki badawcze: metoda obserwacyjna, badań dokumentów, analizy i krytyki źródeł, analizy i konstrukcji logicznej, metoda statystyczna. Praca jest wstępnym rozpoznaniem wpływu marketingu relacyjnego na firmę, może być punktem wyjścia do dalszych rozważań w tej dziedzinie. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Rozdział pierwszy dotyczy zarządzania kryzysem oraz związanych z nim pojęć, klasyfikacji, procesów, metod i strategii antykryzysowych. Rozdział drugi skupia się na tworzeniu i zarządzaniu relacjami z klientem, traktuje o sferach i fazach ich powstawania oraz instrumentach i systemach wykorzystywanych w procesie budowy. Rozdział trzeci to przeprowadzone badanie: analiza i ocena budowania relacji z klientami w warunkach kryzysu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorTabor, Karolpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:41:10Z
dc.date.available2020-07-27T23:41:10Z
dc.date.submitted2019-10-16pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-132362-194902pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234835
dc.languagepolpl
dc.subject.encrisis – crisis management – managing customer relationship – management methods and techniquespl
dc.subject.plkryzys – zarządzanie kryzysem – zarządzanie relacjami z klientem – metody i techniki zarządzaniapl
dc.titleKształtowanie relacji z klientem w procesie zarządzania kryzysem na przykładzie firmy Electronic Artspl
dc.title.alternativeForming the relationship with the customer during the crisis management process based on the example of Electronic Artspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the work is to conduct a study that analyzes the formation of customer relationships in the crisis management process on the example of Electronic Arts. Anti-crisis instruments and the process of building customer relations undertaken by Electronic Arts during the crisis are the main topics of the analysis. The main question around which the research revolves asks what is the importance of building customer relationships in relations to crisis management. Because the crisis of the organization is unique for each enterprise, the following research techniques were selected to conduct the study: observation method, document research, analysis and criticism of sources, analysis and logical construction, statistical method. The work is a preliminary recognition of the impact of relationship marketing on a company, it can be a starting point for further investigation in this field. The document is divided into three chapters. The first chapter deals with crisis management and related concepts, classifications, processes, methods and strategies aimed to deal with the crisis. The second chapter focuses on creating and managing customer relationships and deals with the fields and phases of their formation as well as the instruments and systems used in the construction proces of said relationships. The third chapter is a study: analysis and assessment of building customer relationships in crisis conditions.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przeprowadzenie badania które analizuje kształtowanie relacji z klientem w procesie zarządzania kryzysem na przykładzie firmy Electronic Arts. Analizie zostały poddane instrumenty antykryzysowe oraz proces budowy relacji z klientem podjęty przez firmę Electronic Arts w czasie kryzysu. Podstawowe pytanie którego dotyczy rozważanie to waga jaką w zarzadzaniu kryzysowym posiada budowanie relacji z klientem. Ponieważ kryzys organizacji jest unikalny dla każdego przedsiębiorstwa, do przeprowadzenia badania wybrano techniki badawcze: metoda obserwacyjna, badań dokumentów, analizy i krytyki źródeł, analizy i konstrukcji logicznej, metoda statystyczna. Praca jest wstępnym rozpoznaniem wpływu marketingu relacyjnego na firmę, może być punktem wyjścia do dalszych rozważań w tej dziedzinie. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Rozdział pierwszy dotyczy zarządzania kryzysem oraz związanych z nim pojęć, klasyfikacji, procesów, metod i strategii antykryzysowych. Rozdział drugi skupia się na tworzeniu i zarządzaniu relacjami z klientem, traktuje o sferach i fazach ich powstawania oraz instrumentach i systemach wykorzystywanych w procesie budowy. Rozdział trzeci to przeprowadzone badanie: analiza i ocena budowania relacji z klientami w warunkach kryzysu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Tabor, Karol
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:41:10Z
dc.date.available
2020-07-27T23:41:10Z
dc.date.submittedpl
2019-10-16
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-132362-194902
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234835
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
crisis – crisis management – managing customer relationship – management methods and techniques
dc.subject.plpl
kryzys – zarządzanie kryzysem – zarządzanie relacjami z klientem – metody i techniki zarządzania
dc.titlepl
Kształtowanie relacji z klientem w procesie zarządzania kryzysem na przykładzie firmy Electronic Arts
dc.title.alternativepl
Forming the relationship with the customer during the crisis management process based on the example of Electronic Arts
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
44
Views per month
Views per city
Krakow
10
Bialystok
4
Mountain View
4
Warsaw
4
Sucha Beskidzka
3
Lodz
2
Wroclaw
2
Chicago
1
Dublin
1
Gdynia
1

No access

No Thumbnail Available