Wpływ mediów i polityków na społeczny wizerunek prawników

master
dc.abstract.enThe master thesis focuses on the politicians and media influence on lawyers' social images. Various surveys on legal aid availability and the image of lawers show that the Polish are not acquainted with the way the legal aid system operates and seem to have no need for the legal counsel. Media coverage and politicians shape lawyres' social image to a great excent. Media also conduct a wide debate on the modes of legal education and widening the access to the legal profession, commenced not by the lawyers themselves, but by the politicians. The thesis is aimed to answer the question how this political way of reforming legal professions influences social image of lawyers and which way media impacted the process.pl
dc.abstract.otherTematem pracy magisterskiej jest wpływ mediów na społeczny wizerunek profesjonalnych prawników (adwokatów i radców prawnych). Z wielu badań sondażowych wynika, że Polacy z profesjonalnej pomocy prawnej korzystają rzadko, opinie na temat przedstawicieli zawodów prawniczych oraz sposobu funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości czerpią więc, w znaczącej większości przypadków, właśnie z mediów. Za pośrednictwem mediów od kilku lat toczy się także debata na temat otwarcia zawodów prawniczych, a także zmiany modelu kształcenia mlodych prawników, zapoczątkowana jednak nie przez samorządy zawodowe prawników, ale przez polityków. Praca jest m.in.próbą odpowiedzi na pytania, w jaki sposób taki model przeprowadzania reformy zawodów prawniczych wpłynął na społeczne postrzeganie tych zawodów i jaki udział w tym procesie miały media.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDaniel, Krystyna - 127685 pl
dc.contributor.authorHudyma, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerBujwid-Kurek, Ewa - 127476 pl
dc.contributor.reviewerDaniel, Krystyna - 127685 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T19:39:46Z
dc.date.available2020-07-20T19:39:46Z
dc.date.submitted2011-10-25pl
dc.fieldofstudypolitologiapl
dc.identifier.apddiploma-60939-35620pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174519
dc.subject.enlawyers politicians media image litigation prpl
dc.subject.otherprawnicy wizerunek media adwokat politykapl
dc.titleWpływ mediów i polityków na społeczny wizerunek prawnikówpl
dc.title.alternativeHow media and politicians influence lawyers' social imagespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master thesis focuses on the politicians and media influence on lawyers' social images. Various surveys on legal aid availability and the image of lawers show that the Polish are not acquainted with the way the legal aid system operates and seem to have no need for the legal counsel. Media coverage and politicians shape lawyres' social image to a great excent. Media also conduct a wide debate on the modes of legal education and widening the access to the legal profession, commenced not by the lawyers themselves, but by the politicians. The thesis is aimed to answer the question how this political way of reforming legal professions influences social image of lawyers and which way media impacted the process.
dc.abstract.otherpl
Tematem pracy magisterskiej jest wpływ mediów na społeczny wizerunek profesjonalnych prawników (adwokatów i radców prawnych). Z wielu badań sondażowych wynika, że Polacy z profesjonalnej pomocy prawnej korzystają rzadko, opinie na temat przedstawicieli zawodów prawniczych oraz sposobu funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości czerpią więc, w znaczącej większości przypadków, właśnie z mediów. Za pośrednictwem mediów od kilku lat toczy się także debata na temat otwarcia zawodów prawniczych, a także zmiany modelu kształcenia mlodych prawników, zapoczątkowana jednak nie przez samorządy zawodowe prawników, ale przez polityków. Praca jest m.in.próbą odpowiedzi na pytania, w jaki sposób taki model przeprowadzania reformy zawodów prawniczych wpłynął na społeczne postrzeganie tych zawodów i jaki udział w tym procesie miały media.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Daniel, Krystyna - 127685
dc.contributor.authorpl
Hudyma, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Bujwid-Kurek, Ewa - 127476
dc.contributor.reviewerpl
Daniel, Krystyna - 127685
dc.date.accessioned
2020-07-20T19:39:46Z
dc.date.available
2020-07-20T19:39:46Z
dc.date.submittedpl
2011-10-25
dc.fieldofstudypl
politologia
dc.identifier.apdpl
diploma-60939-35620
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174519
dc.subject.enpl
lawyers politicians media image litigation pr
dc.subject.otherpl
prawnicy wizerunek media adwokat polityka
dc.titlepl
Wpływ mediów i polityków na społeczny wizerunek prawników
dc.title.alternativepl
How media and politicians influence lawyers' social images
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
6
Poznan
3
Wroclaw
3
Boguszów-Gorce
1
Dublin
1
Lodz
1
Lublin
1
Rzeszów
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available