Kreowanie ekologicznego (green) wizerunku marki kosmetycznej w mediach społecznościowych

master
dc.abstract.enThe subject of this work is the analysis and observation of the marketing of a selected cosmetic brand in the context of pro-ecological applications of strategies implemented in order to obtain a positive image of an ecological brand. The content begins with the theoretical part, where the first chapter focuses on aspects such as the characterization of social media, which became the basis for the analysis carried out later, while the second chapter introduces the industry to which this work relates. The purpose of the work is to show the specific way in which Yves Rocher conducts its activities, as well as to draw attention to the controversy related to the selected industry. During the research, it was noticed that the company uses a form of greenwashing and in some countries it allows its products to be tested on animals. The main assumption was the observation and description of the brand's activities on the communication channels it uses mainly with customers. The sources that were used to create this thesis contained significant information, the use and quotation of which was important for the considerations contained in it. Diversification in terms of the origin of the sources was to present a broader picture of the examined aspect, hence the use of more content available online.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest analiza i obserwacja prowadzenia marketingu wybranej marki kosmetycznej, w kontekście proekologicznych zastosowań strategii wdrożonych w celu uzyskania pozytywnego wizerunku marki ekologicznej. Początek zawartości stanowi część teoretyczna, gdzie w pierwszym rozdziale skupiono się na aspektach takich jak charakteryzacja mediów społecznościowych, które stały się bazą wyjściową dla sporządzonej w dalszej części analizy, w drugim rozdziale natomiast przybliżona została branża, której dotyczy niniejsza praca. Celem niniejszej pracy jest analiza działań wizerunkowych prowadzonych w mediach społecznościowych przez markę Yves Rocher oraz porównanie jej pod kątem marketingowym z inną wybraną marką. Podczas prowadzenia badań zauważono, że firma ta stosuje formę swego rodzaju greenwashingu oraz w niektórych krajach dopuszcza testowanie swoich produktów na zwierzętach. Głównym założeniem była obserwacja i opis działań marki na głównie wykorzystywanych przez nią kanałach komunikacji z klientami. Źródła, które zostały wykorzystane do stworzenia tej pracy dyplomowej zawierały istotne informacje, których wykorzystanie i przytoczenie było istotne dla zawartych w niej rozważań. Zróżnicowanie pod względem pochodzenia źródeł miało na celu ukazanie szerszego obrazu na badany aspekt, stąd wykorzystanie większej ilości treści dostępnych online.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorWójcik, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2021-10-26T21:41:32Z
dc.date.available2021-10-26T21:41:32Z
dc.date.submitted2021-10-22pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-148601-280139pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281807
dc.languagepolpl
dc.subject.enCREATING - MEDIA - INTERNET - BRAND - IMAGEpl
dc.subject.plKREOWANIE – MEDIA – INTERNET – MARKA – WIZERUNEKpl
dc.titleKreowanie ekologicznego (green) wizerunku marki kosmetycznej w mediach społecznościowychpl
dc.title.alternativeCreating an ecological (green) image of a cosmetic brand in social mediapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this work is the analysis and observation of the marketing of a selected cosmetic brand in the context of pro-ecological applications of strategies implemented in order to obtain a positive image of an ecological brand. The content begins with the theoretical part, where the first chapter focuses on aspects such as the characterization of social media, which became the basis for the analysis carried out later, while the second chapter introduces the industry to which this work relates. The purpose of the work is to show the specific way in which Yves Rocher conducts its activities, as well as to draw attention to the controversy related to the selected industry. During the research, it was noticed that the company uses a form of greenwashing and in some countries it allows its products to be tested on animals. The main assumption was the observation and description of the brand's activities on the communication channels it uses mainly with customers. The sources that were used to create this thesis contained significant information, the use and quotation of which was important for the considerations contained in it. Diversification in terms of the origin of the sources was to present a broader picture of the examined aspect, hence the use of more content available online.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza i obserwacja prowadzenia marketingu wybranej marki kosmetycznej, w kontekście proekologicznych zastosowań strategii wdrożonych w celu uzyskania pozytywnego wizerunku marki ekologicznej. Początek zawartości stanowi część teoretyczna, gdzie w pierwszym rozdziale skupiono się na aspektach takich jak charakteryzacja mediów społecznościowych, które stały się bazą wyjściową dla sporządzonej w dalszej części analizy, w drugim rozdziale natomiast przybliżona została branża, której dotyczy niniejsza praca. Celem niniejszej pracy jest analiza działań wizerunkowych prowadzonych w mediach społecznościowych przez markę Yves Rocher oraz porównanie jej pod kątem marketingowym z inną wybraną marką. Podczas prowadzenia badań zauważono, że firma ta stosuje formę swego rodzaju greenwashingu oraz w niektórych krajach dopuszcza testowanie swoich produktów na zwierzętach. Głównym założeniem była obserwacja i opis działań marki na głównie wykorzystywanych przez nią kanałach komunikacji z klientami. Źródła, które zostały wykorzystane do stworzenia tej pracy dyplomowej zawierały istotne informacje, których wykorzystanie i przytoczenie było istotne dla zawartych w niej rozważań. Zróżnicowanie pod względem pochodzenia źródeł miało na celu ukazanie szerszego obrazu na badany aspekt, stąd wykorzystanie większej ilości treści dostępnych online.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Wójcik, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2021-10-26T21:41:32Z
dc.date.available
2021-10-26T21:41:32Z
dc.date.submittedpl
2021-10-22
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-148601-280139
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281807
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CREATING - MEDIA - INTERNET - BRAND - IMAGE
dc.subject.plpl
KREOWANIE – MEDIA – INTERNET – MARKA – WIZERUNEK
dc.titlepl
Kreowanie ekologicznego (green) wizerunku marki kosmetycznej w mediach społecznościowych
dc.title.alternativepl
Creating an ecological (green) image of a cosmetic brand in social media
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available