Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie ekologicznego (green) wizerunku marki kosmetycznej w mediach społecznościowych
Creating an ecological (green) image of a cosmetic brand in social media
KREOWANIE – MEDIA – INTERNET – MARKA – WIZERUNEK
CREATING - MEDIA - INTERNET - BRAND - IMAGE
Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza i obserwacja prowadzenia marketingu wybranej marki kosmetycznej, w kontekście proekologicznych zastosowań strategii wdrożonych w celu uzyskania pozytywnego wizerunku marki ekologicznej. Początek zawartości stanowi część teoretyczna, gdzie w pierwszym rozdziale skupiono się na aspektach takich jak charakteryzacja mediów społecznościowych, które stały się bazą wyjściową dla sporządzonej w dalszej części analizy, w drugim rozdziale natomiast przybliżona została branża, której dotyczy niniejsza praca. Celem niniejszej pracy jest analiza działań wizerunkowych prowadzonych w mediach społecznościowych przez markę Yves Rocher oraz porównanie jej pod kątem marketingowym z inną wybraną marką. Podczas prowadzenia badań zauważono, że firma ta stosuje formę swego rodzaju greenwashingu oraz w niektórych krajach dopuszcza testowanie swoich produktów na zwierzętach. Głównym założeniem była obserwacja i opis działań marki na głównie wykorzystywanych przez nią kanałach komunikacji z klientami. Źródła, które zostały wykorzystane do stworzenia tej pracy dyplomowej zawierały istotne informacje, których wykorzystanie i przytoczenie było istotne dla zawartych w niej rozważań. Zróżnicowanie pod względem pochodzenia źródeł miało na celu ukazanie szerszego obrazu na badany aspekt, stąd wykorzystanie większej ilości treści dostępnych online.
The subject of this work is the analysis and observation of the marketing of a selected cosmetic brand in the context of pro-ecological applications of strategies implemented in order to obtain a positive image of an ecological brand. The content begins with the theoretical part, where the first chapter focuses on aspects such as the characterization of social media, which became the basis for the analysis carried out later, while the second chapter introduces the industry to which this work relates. The purpose of the work is to show the specific way in which Yves Rocher conducts its activities, as well as to draw attention to the controversy related to the selected industry. During the research, it was noticed that the company uses a form of greenwashing and in some countries it allows its products to be tested on animals. The main assumption was the observation and description of the brand's activities on the communication channels it uses mainly with customers. The sources that were used to create this thesis contained significant information, the use and quotation of which was important for the considerations contained in it. Diversification in terms of the origin of the sources was to present a broader picture of the examined aspect, hence the use of more content available online.
dc.abstract.en | The subject of this work is the analysis and observation of the marketing of a selected cosmetic brand in the context of pro-ecological applications of strategies implemented in order to obtain a positive image of an ecological brand. The content begins with the theoretical part, where the first chapter focuses on aspects such as the characterization of social media, which became the basis for the analysis carried out later, while the second chapter introduces the industry to which this work relates. The purpose of the work is to show the specific way in which Yves Rocher conducts its activities, as well as to draw attention to the controversy related to the selected industry. During the research, it was noticed that the company uses a form of greenwashing and in some countries it allows its products to be tested on animals. The main assumption was the observation and description of the brand's activities on the communication channels it uses mainly with customers. The sources that were used to create this thesis contained significant information, the use and quotation of which was important for the considerations contained in it. Diversification in terms of the origin of the sources was to present a broader picture of the examined aspect, hence the use of more content available online. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza i obserwacja prowadzenia marketingu wybranej marki kosmetycznej, w kontekście proekologicznych zastosowań strategii wdrożonych w celu uzyskania pozytywnego wizerunku marki ekologicznej. Początek zawartości stanowi część teoretyczna, gdzie w pierwszym rozdziale skupiono się na aspektach takich jak charakteryzacja mediów społecznościowych, które stały się bazą wyjściową dla sporządzonej w dalszej części analizy, w drugim rozdziale natomiast przybliżona została branża, której dotyczy niniejsza praca. Celem niniejszej pracy jest analiza działań wizerunkowych prowadzonych w mediach społecznościowych przez markę Yves Rocher oraz porównanie jej pod kątem marketingowym z inną wybraną marką. Podczas prowadzenia badań zauważono, że firma ta stosuje formę swego rodzaju greenwashingu oraz w niektórych krajach dopuszcza testowanie swoich produktów na zwierzętach. Głównym założeniem była obserwacja i opis działań marki na głównie wykorzystywanych przez nią kanałach komunikacji z klientami. Źródła, które zostały wykorzystane do stworzenia tej pracy dyplomowej zawierały istotne informacje, których wykorzystanie i przytoczenie było istotne dla zawartych w niej rozważań. Zróżnicowanie pod względem pochodzenia źródeł miało na celu ukazanie szerszego obrazu na badany aspekt, stąd wykorzystanie większej ilości treści dostępnych online. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Wójcik, Wiktoria | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T21:41:32Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T21:41:32Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148601-280139 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281807 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CREATING - MEDIA - INTERNET - BRAND - IMAGE | pl |
dc.subject.pl | KREOWANIE – MEDIA – INTERNET – MARKA – WIZERUNEK | pl |
dc.title | Kreowanie ekologicznego (green) wizerunku marki kosmetycznej w mediach społecznościowych | pl |
dc.title.alternative | Creating an ecological (green) image of a cosmetic brand in social media | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |