Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie restauracji
Building a competitive advantage on the example of a restaurant
konkurencyjność przedsiębiorstwa – przewaga konkurencyjna - potencjał konkurencyjny
company's competitiveness - competitive advantage - competitive potential
Celem pracy jest określenie sposobu budowania przewagi konkurencyjnej w restauracji Legendario w Myślenicach. Dane wykorzystane w analizie zostały pozyskane na drodze wywiadu z właścicielem restauracji oraz w oparciu o własne obserwacje. W pracy magisterskiej wyróżniono część teoretyczną wskazującą na treści w zakresie konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz jego przewagi konkurencyjnej. Treści umieszczone w pracy zostały zaczerpnięte z literatury oraz materiałów elektronicznych w liczbie dziewięćdziesięciu czterech. Rozdział trzeci stanowi część empiryczną, w której scharakteryzowano restaurację Legendario, budowę przewagi konkurencyjnej przez to przedsiębiorstwo a także wnioski. Analiza działalności przedsiębiorstwa gastronomicznego polegała na rozpoznaniu potencjału konkurencyjnego restauracji oraz określenia sposobu jego wykorzystania w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Działalność restauracji zmierza w tym kierunku, lecz osiągnięcie pozycji rynkowego lidera wymaga dodatkowej pracy ze strony kadry pracowniczej i zarządzającej. Właściciele powinni zwrócić szczególną uwagę na regularne gromadzenie informacji dotyczących preferencji konsumentów, wziąć pod uwagę zmiany pewnych elementów osprzętowania w restauracji, a także rozwijać swoje pomysły dotyczące poszerzenia oferty. Analiza wskazała, iż te trzy elementy, są najsłabszymi składnikami potencjału konkurencyjności, które należy odpowiednio wykorzystywać w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
The aim of the master thesis is to determine the method of building competitive advantage in the Legendario restaurant located in Myślenice. The data used in the analysis was both obtained through an interview with the restaurant owner and based on researcher’s own observations. The theoretical part of the master's thesis refers to the content of the company's competitiveness and its competitive advantage. The theoretical content presented in this elaborate is based on ninety four pieces of literature including online resources. The third chapter constitutes an empirical part, in which the characteristics of the Legendario restaurant and the content concerning the process of building their competitive advantage along with the conclusions are presented and described. The analysis of the catering company's activity consisted of recognizing the competitive potential of the restaurant and defining the method of achieving their competitive advantage on the local market. The restaurant does its business very well, but in order to attain the market leader position, an additional work from the staff and management is required. Owners should therefore pay special attention to the regular collection of information on consumers’ preferences, take into account changes in the equipment available in the restaurant, as well as develop ideas for expanding the offer. The analysis indicated that these three elements are the weakest components of the restaurant’s competitiveness potential, and should be properly developed as they are crucial in achieving competitive advantage.
dc.abstract.en | The aim of the master thesis is to determine the method of building competitive advantage in the Legendario restaurant located in Myślenice. The data used in the analysis was both obtained through an interview with the restaurant owner and based on researcher’s own observations. The theoretical part of the master's thesis refers to the content of the company's competitiveness and its competitive advantage. The theoretical content presented in this elaborate is based on ninety four pieces of literature including online resources. The third chapter constitutes an empirical part, in which the characteristics of the Legendario restaurant and the content concerning the process of building their competitive advantage along with the conclusions are presented and described. The analysis of the catering company's activity consisted of recognizing the competitive potential of the restaurant and defining the method of achieving their competitive advantage on the local market. The restaurant does its business very well, but in order to attain the market leader position, an additional work from the staff and management is required. Owners should therefore pay special attention to the regular collection of information on consumers’ preferences, take into account changes in the equipment available in the restaurant, as well as develop ideas for expanding the offer. The analysis indicated that these three elements are the weakest components of the restaurant’s competitiveness potential, and should be properly developed as they are crucial in achieving competitive advantage. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest określenie sposobu budowania przewagi konkurencyjnej w restauracji Legendario w Myślenicach. Dane wykorzystane w analizie zostały pozyskane na drodze wywiadu z właścicielem restauracji oraz w oparciu o własne obserwacje. W pracy magisterskiej wyróżniono część teoretyczną wskazującą na treści w zakresie konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz jego przewagi konkurencyjnej. Treści umieszczone w pracy zostały zaczerpnięte z literatury oraz materiałów elektronicznych w liczbie dziewięćdziesięciu czterech. Rozdział trzeci stanowi część empiryczną, w której scharakteryzowano restaurację Legendario, budowę przewagi konkurencyjnej przez to przedsiębiorstwo a także wnioski. Analiza działalności przedsiębiorstwa gastronomicznego polegała na rozpoznaniu potencjału konkurencyjnego restauracji oraz określenia sposobu jego wykorzystania w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Działalność restauracji zmierza w tym kierunku, lecz osiągnięcie pozycji rynkowego lidera wymaga dodatkowej pracy ze strony kadry pracowniczej i zarządzającej. Właściciele powinni zwrócić szczególną uwagę na regularne gromadzenie informacji dotyczących preferencji konsumentów, wziąć pod uwagę zmiany pewnych elementów osprzętowania w restauracji, a także rozwijać swoje pomysły dotyczące poszerzenia oferty. Analiza wskazała, iż te trzy elementy, są najsłabszymi składnikami potencjału konkurencyjności, które należy odpowiednio wykorzystywać w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.author | Hobot, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T16:33:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T16:33:20Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-123963-229859 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228272 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | company's competitiveness - competitive advantage - competitive potential | pl |
dc.subject.pl | konkurencyjność przedsiębiorstwa – przewaga konkurencyjna - potencjał konkurencyjny | pl |
dc.title | Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie restauracji | pl |
dc.title.alternative | Building a competitive advantage on the example of a restaurant | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |