Ewolucja wizerunku medialnego Taylor Swift jako nowej ikony pop kultury

licenciate
dc.abstract.enThe subject of the thesis is the media image of American singer Taylor Swift and how it has changed since the beginning of her career. For more than a decade in show business, Swift has become one of the most recognizable people in the world. The image that she presents in the media is created with attention to every detail. The primary purpose of the thesis is to show the changes in the singer's image over the years and how the image itself affects Swift's fan group. The thesis focuses on the perception of Taylor's persona by her fan base and on getting to know how they react to the image created in the media. Statements made by Swift's admirers, regarding the evolution of the star's image, her and her fans' activity on social media and how the artist influences her audience group are analyzed in the thesis.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest wizerunek medialny amerykańskiej piosenkarki Taylor Swift oraz jego zmiana od początku kariery. Swift przez ponad dekadę działalności w show biznesie stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób na świecie. Wizerunek, który artystka prezentuje w mediach jest wypracowany z dbałością o każdy szczegół. Podstawowym celem pracy jest ukazanie zmian zachodzących w wizerunku piosenkarki na przestrzeni lat oraz sposobu jego oddziaływania na grupę miłośników Swift. W pracy skupiono się na postrzeganiu osoby Taylor przez grono jej fanów oraz na dotarciu do tego, w jaki sposób reagują oni na tworzony wizerunek w mediach. Analizie zostają poddane wypowiedzi wielbicieli Swift dotyczące ewolucji wizerunku gwiazdy, aktywności jej i fanów w mediach społecznościowych oraz sposobu oddziaływania artystki na grupę jej odbiorców.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowak, Krzysztofpl
dc.contributor.authorŚcisła, Cyntiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowak, Krzysztofpl
dc.contributor.reviewerWalecka-Rynduch, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2023-07-12T21:51:37Z
dc.date.available2023-07-12T21:51:37Z
dc.date.submitted2023-07-11pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-165244-294139pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315997
dc.languagepolpl
dc.subject.enTaylor Swift, media image, the creation of image, celebrities, social media, Twitter, TikTokpl
dc.subject.plTaylor Swift, wizerunek medialny, kreowanie wizerunku, celebryci, media społecznościowe, Twitter, TikTokpl
dc.titleEwolucja wizerunku medialnego Taylor Swift jako nowej ikony pop kulturypl
dc.title.alternativeEvolution of Taylor Swift's media image as a new pop culture iconpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is the media image of American singer Taylor Swift and how it has changed since the beginning of her career. For more than a decade in show business, Swift has become one of the most recognizable people in the world. The image that she presents in the media is created with attention to every detail. The primary purpose of the thesis is to show the changes in the singer's image over the years and how the image itself affects Swift's fan group. The thesis focuses on the perception of Taylor's persona by her fan base and on getting to know how they react to the image created in the media. Statements made by Swift's admirers, regarding the evolution of the star's image, her and her fans' activity on social media and how the artist influences her audience group are analyzed in the thesis.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest wizerunek medialny amerykańskiej piosenkarki Taylor Swift oraz jego zmiana od początku kariery. Swift przez ponad dekadę działalności w show biznesie stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób na świecie. Wizerunek, który artystka prezentuje w mediach jest wypracowany z dbałością o każdy szczegół. Podstawowym celem pracy jest ukazanie zmian zachodzących w wizerunku piosenkarki na przestrzeni lat oraz sposobu jego oddziaływania na grupę miłośników Swift. W pracy skupiono się na postrzeganiu osoby Taylor przez grono jej fanów oraz na dotarciu do tego, w jaki sposób reagują oni na tworzony wizerunek w mediach. Analizie zostają poddane wypowiedzi wielbicieli Swift dotyczące ewolucji wizerunku gwiazdy, aktywności jej i fanów w mediach społecznościowych oraz sposobu oddziaływania artystki na grupę jej odbiorców.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowak, Krzysztof
dc.contributor.authorpl
Ścisła, Cyntia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowak, Krzysztof
dc.contributor.reviewerpl
Walecka-Rynduch, Agnieszka
dc.date.accessioned
2023-07-12T21:51:37Z
dc.date.available
2023-07-12T21:51:37Z
dc.date.submittedpl
2023-07-11
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-165244-294139
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315997
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Taylor Swift, media image, the creation of image, celebrities, social media, Twitter, TikTok
dc.subject.plpl
Taylor Swift, wizerunek medialny, kreowanie wizerunku, celebryci, media społecznościowe, Twitter, TikTok
dc.titlepl
Ewolucja wizerunku medialnego Taylor Swift jako nowej ikony pop kultury
dc.title.alternativepl
Evolution of Taylor Swift's media image as a new pop culture icon
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
256
Views per month
Views per city
Warsaw
63
Krakow
29
Wroclaw
20
Poznan
17
Gdansk
7
Katowice
7
Lublin
7
Lodz
4
Luleå
4
Szczecin
4

No access

No Thumbnail Available