Fuzje i przejęcia jako metoda wzrostu wartości przedsiębiorstw

master
dc.abstract.enCompanies are searching for new ways of developing and increasing their value all the time. They can choose from the organic and external growth strategies . The external growth may take place by means of fusions and mergers. Nowadays fusions and mergers are a more and more common method of achieving the growth and leading to the synergistic effect. It is assumed that the aforementioned strategy of increasing the company’ value will become increasingly common. However, despite of the fact that fusions and mergers have become increasingly popular, the research has shown that many companies do not achieve the expected growth of market value or profits as a result of those transactions. The external and internal conditions of companies must be taken into the consideration so that the fusions and mergers could be successful. That is why the detailed and objective analysis of the particular fusion or merger needs to be carried out. The analysis should be multidimensional as well as the success factors of the enterprise and potential barriers of the transaction have to be also well considered.pl
dc.abstract.plPrzedsiębiorstwa nieustanie poszukują dróg rozwoju i wzrostu wartości. Mają do wyboru strategie wzrostu organicznego lub zewnętrznego. Wzrost zewnętrzny może odbyć się poprzez transakcje fuzji i przejęć. W obecnych czasach fuzje i przejęcia są coraz częstszą metodą osiągania celów wzrostu i efektu synergii. Przewiduje się, że powyższa strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa będzie miała charakter wzrostowy. Jednakże, mimo iż fuzje i przejęcia są coraz powszechniejszym zjawiskiem, to jednak badania dowodzą, że wiele przedsiębiorstw w wyniku tych transakcji nie uzyskuje oczekiwanego wzrostu wartości rynkowej oraz zysków. Aby fuzje i przejęcia zostały zakończone sukcesem, należy uwzględnić uwarunkowania zewnętrzne, jak i wewnętrzne przedsiębiorstwa. W tym celu niezbędne jest przeprowadzenie starannej, rzetelnej i obiektywnej analizy danej fuzji lub przejęcia. Analiza powinna mieć charakter wielowymiarowy i uwzględniać czynniki sukcesu przedsięwzięcia, a także potencjalne bariery transakcji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorDziuba, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T10:41:52Z
dc.date.available2020-07-24T10:41:52Z
dc.date.submitted2012-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie i doradztwo gospodarczepl
dc.identifier.apddiploma-69426-135251pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182583
dc.languagepolpl
dc.subject.encontrol - fusion - increase – merger - synergypl
dc.subject.plfuzja – kontrola - przejęcie –synergia - wzrostpl
dc.titleFuzje i przejęcia jako metoda wzrostu wartości przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativeFusions and mergers as a method of business growthpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Companies are searching for new ways of developing and increasing their value all the time. They can choose from the organic and external growth strategies . The external growth may take place by means of fusions and mergers. Nowadays fusions and mergers are a more and more common method of achieving the growth and leading to the synergistic effect. It is assumed that the aforementioned strategy of increasing the company’ value will become increasingly common. However, despite of the fact that fusions and mergers have become increasingly popular, the research has shown that many companies do not achieve the expected growth of market value or profits as a result of those transactions. The external and internal conditions of companies must be taken into the consideration so that the fusions and mergers could be successful. That is why the detailed and objective analysis of the particular fusion or merger needs to be carried out. The analysis should be multidimensional as well as the success factors of the enterprise and potential barriers of the transaction have to be also well considered.
dc.abstract.plpl
Przedsiębiorstwa nieustanie poszukują dróg rozwoju i wzrostu wartości. Mają do wyboru strategie wzrostu organicznego lub zewnętrznego. Wzrost zewnętrzny może odbyć się poprzez transakcje fuzji i przejęć. W obecnych czasach fuzje i przejęcia są coraz częstszą metodą osiągania celów wzrostu i efektu synergii. Przewiduje się, że powyższa strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa będzie miała charakter wzrostowy. Jednakże, mimo iż fuzje i przejęcia są coraz powszechniejszym zjawiskiem, to jednak badania dowodzą, że wiele przedsiębiorstw w wyniku tych transakcji nie uzyskuje oczekiwanego wzrostu wartości rynkowej oraz zysków. Aby fuzje i przejęcia zostały zakończone sukcesem, należy uwzględnić uwarunkowania zewnętrzne, jak i wewnętrzne przedsiębiorstwa. W tym celu niezbędne jest przeprowadzenie starannej, rzetelnej i obiektywnej analizy danej fuzji lub przejęcia. Analiza powinna mieć charakter wielowymiarowy i uwzględniać czynniki sukcesu przedsięwzięcia, a także potencjalne bariery transakcji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Dziuba, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-24T10:41:52Z
dc.date.available
2020-07-24T10:41:52Z
dc.date.submittedpl
2012-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie i doradztwo gospodarcze
dc.identifier.apdpl
diploma-69426-135251
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182583
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
control - fusion - increase – merger - synergy
dc.subject.plpl
fuzja – kontrola - przejęcie –synergia - wzrost
dc.titlepl
Fuzje i przejęcia jako metoda wzrostu wartości przedsiębiorstw
dc.title.alternativepl
Fusions and mergers as a method of business growth
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
74
Views per month
Views per city
Warsaw
30
Krakow
5
Poznan
5
Wroclaw
4
Cieszyn
2
Dublin
2
Katowice
2
Brzeziny
1
Gdansk
1
Kościan
1

No access

No Thumbnail Available