Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Preferencje turystów polskich wybierających city break we Włoszech
Preferences of Polish tourists choosing a city break in Italy
CITY BREAK-WŁOCHY-TURYSTYKA MIEJSKA
CITY BREAK-ITALY-URBAN TOURISM
Turystyka miejska staje się coraz istotniejszym elementem rozwoju społeczno-kulturowego miast. W jej obrębie wykształcił się współcześnie cieszący sie znaczną popularnością nurt- wyjazdy city break. Zważając na popularność wspomnianych podróży, a także Włoch jako kierunku ruchu turystycznego praca bada specyficzny aspekt tej formy turystyki, koncentrując się na podróżach city break do włoskich miast praktykowanych przez polskich turystów. Badanie podjęte w tej pracy miało pozwolić na zrozumienie preferencji polskich turystów wybierających wyjazdy city break do Włoch. Dzięki zastosowaniu ankiety możliwym było zgromadzenie danych dotyczących motywacji i preferencji podróżnych z Polski, w kontekście włoskich destynacji miejskich. Wyniki analizy wykazały, że polscy turyści cenią atrakcyjność włoskich miast i posiadają względem nich określone preferencje. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na identyfikację kluczowych trendów związanych z wyjazdami polskich turystów na wyjazdy city break do miast włoskich. Poprzez analizę preferencji związanych z wyjazdami city break do włoskich miast uzyskano informacje, które mogą zostać wykorzystane do lepszego dostosowania oferty turystycznej do specyficznych oczekiwań turystów. Dzięki świadomemu wykorzystaniu uzyskanych informacji podmioty turystyczne mogą wpłynąć na wzrost atrakcyjności włoskich destynacji miejskich.
City tourism is becoming an increasingly important element in the socio-cultural development of cities. Within it, a current trend that is growing in popularity - city break trips- has emerged. Given the popularity of these trips, as well as Italy as a tourist destination, this study examines a specific aspect of this tourism form, focusing on city break trips to Italian cities practised by Polish tourists. The research undertaken in this thesis was intended to provide an understanding of the preferences of Polish tourists choosing city break trips to Italy. With the use of a questionnaire, it was possible to collect data on the motivations and preferences of Polish travellers, in the context of Italian city break destinations. The results of the analysis showed that Polish tourists value the attractiveness of Italian cities and have specific preferences towards them. The analysis of respondents' answers allowed the identification of key trends related to Polish tourists' city break trips to Italian cities. Through the analysis of preferences related to city break trips to Italian cities, information was obtained that can be used to better adapt the tourist offer to the specific expectations of tourists. By consciously using the information obtained, tourism operators can influence the increased attractiveness of Italian city break destinations.
dc.abstract.en | City tourism is becoming an increasingly important element in the socio-cultural development of cities. Within it, a current trend that is growing in popularity - city break trips- has emerged. Given the popularity of these trips, as well as Italy as a tourist destination, this study examines a specific aspect of this tourism form, focusing on city break trips to Italian cities practised by Polish tourists. The research undertaken in this thesis was intended to provide an understanding of the preferences of Polish tourists choosing city break trips to Italy. With the use of a questionnaire, it was possible to collect data on the motivations and preferences of Polish travellers, in the context of Italian city break destinations. The results of the analysis showed that Polish tourists value the attractiveness of Italian cities and have specific preferences towards them. The analysis of respondents' answers allowed the identification of key trends related to Polish tourists' city break trips to Italian cities. Through the analysis of preferences related to city break trips to Italian cities, information was obtained that can be used to better adapt the tourist offer to the specific expectations of tourists. By consciously using the information obtained, tourism operators can influence the increased attractiveness of Italian city break destinations. | pl |
dc.abstract.pl | Turystyka miejska staje się coraz istotniejszym elementem rozwoju społeczno-kulturowego miast. W jej obrębie wykształcił się współcześnie cieszący sie znaczną popularnością nurt- wyjazdy city break. Zważając na popularność wspomnianych podróży, a także Włoch jako kierunku ruchu turystycznego praca bada specyficzny aspekt tej formy turystyki, koncentrując się na podróżach city break do włoskich miast praktykowanych przez polskich turystów. Badanie podjęte w tej pracy miało pozwolić na zrozumienie preferencji polskich turystów wybierających wyjazdy city break do Włoch. Dzięki zastosowaniu ankiety możliwym było zgromadzenie danych dotyczących motywacji i preferencji podróżnych z Polski, w kontekście włoskich destynacji miejskich. Wyniki analizy wykazały, że polscy turyści cenią atrakcyjność włoskich miast i posiadają względem nich określone preferencje. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na identyfikację kluczowych trendów związanych z wyjazdami polskich turystów na wyjazdy city break do miast włoskich. Poprzez analizę preferencji związanych z wyjazdami city break do włoskich miast uzyskano informacje, które mogą zostać wykorzystane do lepszego dostosowania oferty turystycznej do specyficznych oczekiwań turystów. Dzięki świadomemu wykorzystaniu uzyskanych informacji podmioty turystyczne mogą wpłynąć na wzrost atrakcyjności włoskich destynacji miejskich. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Żemła, Michał - USOS323785 | pl |
dc.contributor.author | Maciejak, Maciej - USOS278331 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Żemła, Michał - USOS323785 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T23:14:04Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T23:14:04Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174604-278331 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375720 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CITY BREAK-ITALY-URBAN TOURISM | pl |
dc.subject.pl | CITY BREAK-WŁOCHY-TURYSTYKA MIEJSKA | pl |
dc.title | Preferencje turystów polskich wybierających city break we Włoszech | pl |
dc.title.alternative | Preferences of Polish tourists choosing a city break in Italy | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |