Preferencje turystów polskich wybierających city break we Włoszech

master
dc.abstract.enCity tourism is becoming an increasingly important element in the socio-cultural development of cities. Within it, a current trend that is growing in popularity - city break trips- has emerged. Given the popularity of these trips, as well as Italy as a tourist destination, this study examines a specific aspect of this tourism form, focusing on city break trips to Italian cities practised by Polish tourists. The research undertaken in this thesis was intended to provide an understanding of the preferences of Polish tourists choosing city break trips to Italy. With the use of a questionnaire, it was possible to collect data on the motivations and preferences of Polish travellers, in the context of Italian city break destinations. The results of the analysis showed that Polish tourists value the attractiveness of Italian cities and have specific preferences towards them. The analysis of respondents' answers allowed the identification of key trends related to Polish tourists' city break trips to Italian cities. Through the analysis of preferences related to city break trips to Italian cities, information was obtained that can be used to better adapt the tourist offer to the specific expectations of tourists. By consciously using the information obtained, tourism operators can influence the increased attractiveness of Italian city break destinations.pl
dc.abstract.plTurystyka miejska staje się coraz istotniejszym elementem rozwoju społeczno-kulturowego miast. W jej obrębie wykształcił się współcześnie cieszący sie znaczną popularnością nurt- wyjazdy city break. Zważając na popularność wspomnianych podróży, a także Włoch jako kierunku ruchu turystycznego praca bada specyficzny aspekt tej formy turystyki, koncentrując się na podróżach city break do włoskich miast praktykowanych przez polskich turystów. Badanie podjęte w tej pracy miało pozwolić na zrozumienie preferencji polskich turystów wybierających wyjazdy city break do Włoch. Dzięki zastosowaniu ankiety możliwym było zgromadzenie danych dotyczących motywacji i preferencji podróżnych z Polski, w kontekście włoskich destynacji miejskich. Wyniki analizy wykazały, że polscy turyści cenią atrakcyjność włoskich miast i posiadają względem nich określone preferencje. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na identyfikację kluczowych trendów związanych z wyjazdami polskich turystów na wyjazdy city break do miast włoskich. Poprzez analizę preferencji związanych z wyjazdami city break do włoskich miast uzyskano informacje, które mogą zostać wykorzystane do lepszego dostosowania oferty turystycznej do specyficznych oczekiwań turystów. Dzięki świadomemu wykorzystaniu uzyskanych informacji podmioty turystyczne mogą wpłynąć na wzrost atrakcyjności włoskich destynacji miejskich.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorŻemła, Michał - USOS323785 pl
dc.contributor.authorMaciejak, Maciej - USOS278331 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerŻemła, Michał - USOS323785 pl
dc.date.accessioned2024-07-10T23:14:04Z
dc.date.available2024-07-10T23:14:04Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-174604-278331pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375720
dc.languagepolpl
dc.subject.enCITY BREAK-ITALY-URBAN TOURISMpl
dc.subject.plCITY BREAK-WŁOCHY-TURYSTYKA MIEJSKApl
dc.titlePreferencje turystów polskich wybierających city break we Włoszechpl
dc.title.alternativePreferences of Polish tourists choosing a city break in Italypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
City tourism is becoming an increasingly important element in the socio-cultural development of cities. Within it, a current trend that is growing in popularity - city break trips- has emerged. Given the popularity of these trips, as well as Italy as a tourist destination, this study examines a specific aspect of this tourism form, focusing on city break trips to Italian cities practised by Polish tourists. The research undertaken in this thesis was intended to provide an understanding of the preferences of Polish tourists choosing city break trips to Italy. With the use of a questionnaire, it was possible to collect data on the motivations and preferences of Polish travellers, in the context of Italian city break destinations. The results of the analysis showed that Polish tourists value the attractiveness of Italian cities and have specific preferences towards them. The analysis of respondents' answers allowed the identification of key trends related to Polish tourists' city break trips to Italian cities. Through the analysis of preferences related to city break trips to Italian cities, information was obtained that can be used to better adapt the tourist offer to the specific expectations of tourists. By consciously using the information obtained, tourism operators can influence the increased attractiveness of Italian city break destinations.
dc.abstract.plpl
Turystyka miejska staje się coraz istotniejszym elementem rozwoju społeczno-kulturowego miast. W jej obrębie wykształcił się współcześnie cieszący sie znaczną popularnością nurt- wyjazdy city break. Zważając na popularność wspomnianych podróży, a także Włoch jako kierunku ruchu turystycznego praca bada specyficzny aspekt tej formy turystyki, koncentrując się na podróżach city break do włoskich miast praktykowanych przez polskich turystów. Badanie podjęte w tej pracy miało pozwolić na zrozumienie preferencji polskich turystów wybierających wyjazdy city break do Włoch. Dzięki zastosowaniu ankiety możliwym było zgromadzenie danych dotyczących motywacji i preferencji podróżnych z Polski, w kontekście włoskich destynacji miejskich. Wyniki analizy wykazały, że polscy turyści cenią atrakcyjność włoskich miast i posiadają względem nich określone preferencje. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na identyfikację kluczowych trendów związanych z wyjazdami polskich turystów na wyjazdy city break do miast włoskich. Poprzez analizę preferencji związanych z wyjazdami city break do włoskich miast uzyskano informacje, które mogą zostać wykorzystane do lepszego dostosowania oferty turystycznej do specyficznych oczekiwań turystów. Dzięki świadomemu wykorzystaniu uzyskanych informacji podmioty turystyczne mogą wpłynąć na wzrost atrakcyjności włoskich destynacji miejskich.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Żemła, Michał - USOS323785
dc.contributor.authorpl
Maciejak, Maciej - USOS278331
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Żemła, Michał - USOS323785
dc.date.accessioned
2024-07-10T23:14:04Z
dc.date.available
2024-07-10T23:14:04Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-174604-278331
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375720
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CITY BREAK-ITALY-URBAN TOURISM
dc.subject.plpl
CITY BREAK-WŁOCHY-TURYSTYKA MIEJSKA
dc.titlepl
Preferencje turystów polskich wybierających city break we Włoszech
dc.title.alternativepl
Preferences of Polish tourists choosing a city break in Italy
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Krakow
5
Poznan
5
Nowy Dwór Mazowiecki
3
Gdansk
2
Szczecin
2
Tuchów
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Bytom
1

No access

No Thumbnail Available
Collections