Potencjał marketingowy treści wywołujących emocje na TikToku - perspektywa marketingu wirusowego

master
dc.abstract.enSocial media enable the rapid spread of content. Their virality, or spreading at an exponential rate, has become an important aspect of marketing, especially in the context of applications such as TikTok. With millions of videos published every day, the use of emotion in content created for this platform can significantly affect the reach and amount of interaction undertaken by users. Therefore, the purpose of this paper is to evaluate the marketing potential of emotion-inducing content on TikTok from a viral marketing perspective. This was done by analyzing the sentiment of 6 videos that received millions of views on this platform and conducting an experiment among 4 participants, divided into two groups: passive users and individual content creators. The experiment was divided into three stages, the first of which focused on obtaining an immediate assessment of the intensity of the emotions evoked by each video, the second consisted of an indirect assessment to further verify the sentiment of the audience, and the third studied the impact of these emotions on user behavior. The results of the study indicate that the emotions evoked in content on TikTok influence viral potential, and that users of this platform are most likely to interact with video content that evokes amusement and positive surprise.pl
dc.abstract.plMedia społecznościowe umożliwiają szybkie rozpowszechnianie treści. Ich wirusowość, czyli rozprzestrzenianie się w tempie wykładniczym, stało się istotnym aspektem marketingu, zwłaszcza w kontekście aplikacji takich jak TikTok. W obliczu milionów publikowanych codziennie filmów, wykorzystywanie emocji w treściach tworzonych na tę platformę może znacząco wpłynąć na zasięgi oraz ilość interakcji podjętych przez użytkowników. Dlatego też celem pracy jest ocena potencjału marketingowego treści wywołujących emocje na TikToku z perspektywy marketingu wirusowego. Dokonano tego poprzez dokonanie analizy sentymentu 6 materiałów video, które uzyskały milionowe zasięgi na tej platformie oraz przeprowadzenie eksperymentu wśród 4 uczestników, podzielonych na dwie grupy: biernych użytkowników i indywidualnych twórców treści. Eksperyment został podzielony na trzy etapy, z czego pierwszy koncentrował się na uzyskaniu natychmiastowej oceny intensywności emocji wywoływanych przez poszczególne materiały video, drugi polegał na pośredniej ocenie w celu dokładniejszego zweryfikowania odczuć odbiorców, a trzeci badał wpływ tych emocji na zachowania użytkowników. Wyniki badań wskazują, że wywoływane w treściach na TikToku emocje wpływają na potencjał wirusowy, a użytkownicy tej platformy najchętniej podejmują interakcję z materiałami video, które wywołują rozbawienie oraz pozytywne zaskoczenie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorSiuciak, Katarzyna - USOS323022 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2024-10-22T23:06:49Z
dc.date.available2024-10-22T23:06:49Z
dc.date.submitted2024-10-22pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-172617-323022pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454603
dc.languagepolpl
dc.subject.enviral marketing - emotions - TikTokpl
dc.subject.plmarketing wirusowy - emocje - TikTokpl
dc.titlePotencjał marketingowy treści wywołujących emocje na TikToku - perspektywa marketingu wirusowegopl
dc.title.alternativeThe marketing potential of emotional content on TikTok – a viral marketing perspectivepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Social media enable the rapid spread of content. Their virality, or spreading at an exponential rate, has become an important aspect of marketing, especially in the context of applications such as TikTok. With millions of videos published every day, the use of emotion in content created for this platform can significantly affect the reach and amount of interaction undertaken by users. Therefore, the purpose of this paper is to evaluate the marketing potential of emotion-inducing content on TikTok from a viral marketing perspective. This was done by analyzing the sentiment of 6 videos that received millions of views on this platform and conducting an experiment among 4 participants, divided into two groups: passive users and individual content creators. The experiment was divided into three stages, the first of which focused on obtaining an immediate assessment of the intensity of the emotions evoked by each video, the second consisted of an indirect assessment to further verify the sentiment of the audience, and the third studied the impact of these emotions on user behavior. The results of the study indicate that the emotions evoked in content on TikTok influence viral potential, and that users of this platform are most likely to interact with video content that evokes amusement and positive surprise.
dc.abstract.plpl
Media społecznościowe umożliwiają szybkie rozpowszechnianie treści. Ich wirusowość, czyli rozprzestrzenianie się w tempie wykładniczym, stało się istotnym aspektem marketingu, zwłaszcza w kontekście aplikacji takich jak TikTok. W obliczu milionów publikowanych codziennie filmów, wykorzystywanie emocji w treściach tworzonych na tę platformę może znacząco wpłynąć na zasięgi oraz ilość interakcji podjętych przez użytkowników. Dlatego też celem pracy jest ocena potencjału marketingowego treści wywołujących emocje na TikToku z perspektywy marketingu wirusowego. Dokonano tego poprzez dokonanie analizy sentymentu 6 materiałów video, które uzyskały milionowe zasięgi na tej platformie oraz przeprowadzenie eksperymentu wśród 4 uczestników, podzielonych na dwie grupy: biernych użytkowników i indywidualnych twórców treści. Eksperyment został podzielony na trzy etapy, z czego pierwszy koncentrował się na uzyskaniu natychmiastowej oceny intensywności emocji wywoływanych przez poszczególne materiały video, drugi polegał na pośredniej ocenie w celu dokładniejszego zweryfikowania odczuć odbiorców, a trzeci badał wpływ tych emocji na zachowania użytkowników. Wyniki badań wskazują, że wywoływane w treściach na TikToku emocje wpływają na potencjał wirusowy, a użytkownicy tej platformy najchętniej podejmują interakcję z materiałami video, które wywołują rozbawienie oraz pozytywne zaskoczenie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Siuciak, Katarzyna - USOS323022
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2024-10-22T23:06:49Z
dc.date.available
2024-10-22T23:06:49Z
dc.date.submittedpl
2024-10-22
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-172617-323022
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454603
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
viral marketing - emotions - TikTok
dc.subject.plpl
marketing wirusowy - emocje - TikTok
dc.titlepl
Potencjał marketingowy treści wywołujących emocje na TikToku - perspektywa marketingu wirusowego
dc.title.alternativepl
The marketing potential of emotional content on TikTok – a viral marketing perspective
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
50
Views per month
Views per city
Krakow
9
Warsaw
6
Bialystok
4
Poznan
3
Wroclaw
3
Dębica
2
Katowice
2
Kobyłka
2
Rabka-Zdrój
2
Szczecin
2

No access

No Thumbnail Available
Collections