Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Perwersyjne relacje sadystyczne w kinie lat 70.
Perverse sadistic rates in cinema of the 70s.
Sadyzm, Perwersja, Widzowie, Relacja, Film.
Sadism, Perverse, Viewers, Relations, Film.
Praca licencjacka porusza problematykę sadyzmu w kinie lat 70. Część teoretyczna dotyczy sytuacji społeczno- politycznej tego okresu, postaci Donatien Alphonse François de Sade oraz teoretycznych rozważań nad tematem. Część druga jest analizą trzech filmów: "Mechaniczna pomarańcza", "Elza- Wilczyca z SS", "Salo, czyli 120 dni Sodomy". Ostatni rozdział rozważania nad oczekiwaniami widza oraz odpowiedzialnością reżysera za swe dzieła. Praca dowodzi, że sadyzm w filmie jest nieunikniony.
The license work raises sadism in cinema of the 70s. The theoretical part of the thesis concerns cociopolitical situation during that period Donatien Alphonse François de Sade character and theoretical deliberations of the topic. The second part of the thesis is a commentary of three films, such as: "A Clockwork Orange", "Ilsa, She Wolf of the SS", "Salò o le 120 giornate di Sodoma". Its last part considers the viewers' expectations and a director's responsibility for his creation. The thesis proves that sadism is inevitable in film.
dc.abstract.en | The license work raises sadism in cinema of the 70s. The theoretical part of the thesis concerns cociopolitical situation during that period Donatien Alphonse François de Sade character and theoretical deliberations of the topic. The second part of the thesis is a commentary of three films, such as: "A Clockwork Orange", "Ilsa, She Wolf of the SS", "Salò o le 120 giornate di Sodoma". Its last part considers the viewers' expectations and a director's responsibility for his creation. The thesis proves that sadism is inevitable in film. | pl |
dc.abstract.pl | Praca licencjacka porusza problematykę sadyzmu w kinie lat 70. Część teoretyczna dotyczy sytuacji społeczno- politycznej tego okresu, postaci Donatien Alphonse François de Sade oraz teoretycznych rozważań nad tematem. Część druga jest analizą trzech filmów: "Mechaniczna pomarańcza", "Elza- Wilczyca z SS", "Salo, czyli 120 dni Sodomy". Ostatni rozdział rozważania nad oczekiwaniami widza oraz odpowiedzialnością reżysera za swe dzieła. Praca dowodzi, że sadyzm w filmie jest nieunikniony. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jagielski, Sebastian - 153563 | pl |
dc.contributor.author | Weryńska, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jagielski, Sebastian - 153563 | pl |
dc.contributor.reviewer | Podsiadło-Kwiecień, Magdalena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:50:39Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T00:50:39Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-07 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-87166-128745 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195742 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Sadism, Perverse, Viewers, Relations, Film. | pl |
dc.subject.pl | Sadyzm, Perwersja, Widzowie, Relacja, Film. | pl |
dc.title | Perwersyjne relacje sadystyczne w kinie lat 70. | pl |
dc.title.alternative | Perverse sadistic rates in cinema of the 70s. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |