Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek na przykladzie FMCG
Strategy for the new product on the market, as an example FMCG.
produkt, rynek, marketing, strategia, FMCG
product, market, marketing, strategy, FMCG
W niniejszej pracy magisterskiej opisano proces wprowadzania nowego produktu na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem branży FMCG. W pracy zostały opisane poszczególne elementy i pojęcia, związane z wprowadzaniem produktów na rynek. Szczególną uwagę zwrócono na pojęcia związane z marketingiem produktu, opisano znaczenie i istotę marketingu produktu. Następnie zobrazowano znaczenie produktu w odniesieniu do tematu, rozpatrując produkt w ujęciu marketingowym, jego strategię wprowadzania na rynek, oraz cel jego istnienia. Sklasyfikowano produkty ze względu na kryterium przeznaczenia. Kolejno, w nawiązaniu do produktu zostało przedstawione znaczenie marki, wyróżniono rodzaje marek, także znaczenie opakowania w kreowaniu marki. Przedstawiono pojęcie jakości w kontekście producenta i konsumenta, a także elementy marketingu- mix i jego podstawowe instrumenty, takie jak: produkt, polityka i kanały dystrybucji, promocję i cenę. Analizie poddano cykl życia produktu, opisując fazy cyklu życia, w nawiązaniu do tematu głównego- strategii wprowadzania na rynek nowego produktu. Wyróżniono również promocję, jako narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. W ostatnim rozdziale ukazana została analiza porównawcza strategii wprowadzania nowego produktu, przez firmy Henkel i Procter & Gamble, jak również scharakteryzowano branżę FMCG. W pracy opisano strategię marketingową jaką posługują się wymienione firmy, ze szczególnym uwzględnieniem różnic, jak i elementów wspólnych. Opisano wizję, misję i wartości firm Henkel i Procter & Gamble. Scharakteryzowano ich portfolia, jak i zakres działania, opisano wyniki sprzedażowe. Ujęty został również rynek detergentów w Polsce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na udział obydwu firm.Problematyka będąca przedmiotem pracy ma znaczenie w budowie strategii marketingowych, przy planowaniu wprowadzania nowego produktu na rynek.
The aim of this M. A. thesis was to describe the process of launching a new product on the market, with particular emphasis on the FMCG industry. This M. A. thesis describes the various components and concepts associated with the launching the products on the market. Particular attention was paid to the concepts of the marketing product. The present thesis describes as well the meaning and the essence of product marketing. Then illustrated the importance of the product in relation to the topic, considering the product in terms of marketing, the marketing strategy, and the purpose of its existence. Classified products based on the criterion of destination. Subsequently, in relation to the product has been submitted the importance of the brand, distinguished types of brands, including the importance of packaging in branding. The M. A. thesis presents the concept of quality in the context of the producer and the consumer, as well as elements of the marketing mixed, and its basic instruments, such as: product policy, channels of distribution, promotion and price. The analysis of the product life cycle, describing the phases of the life cycle, with reference to the main theme-the strategy of launching the new product. Promotion has also been distinguished as a tool for companies to communicate with the market.Comparative analysis of the strategy of launching the new product, the company Henkel and Procter & Gamble, as well as FMCG industry characterized was revealed. The issue that is the subject of this M. A. thesis is important in building marketing strategies, planning launching the new product on the market.
dc.abstract.en | The aim of this M. A. thesis was to describe the process of launching a new product on the market, with particular emphasis on the FMCG industry. This M. A. thesis describes the various components and concepts associated with the launching the products on the market. Particular attention was paid to the concepts of the marketing product. The present thesis describes as well the meaning and the essence of product marketing. Then illustrated the importance of the product in relation to the topic, considering the product in terms of marketing, the marketing strategy, and the purpose of its existence. Classified products based on the criterion of destination. Subsequently, in relation to the product has been submitted the importance of the brand, distinguished types of brands, including the importance of packaging in branding. The M. A. thesis presents the concept of quality in the context of the producer and the consumer, as well as elements of the marketing mixed, and its basic instruments, such as: product policy, channels of distribution, promotion and price. The analysis of the product life cycle, describing the phases of the life cycle, with reference to the main theme-the strategy of launching the new product. Promotion has also been distinguished as a tool for companies to communicate with the market.Comparative analysis of the strategy of launching the new product, the company Henkel and Procter & Gamble, as well as FMCG industry characterized was revealed. The issue that is the subject of this M. A. thesis is important in building marketing strategies, planning launching the new product on the market. | pl |
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy magisterskiej opisano proces wprowadzania nowego produktu na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem branży FMCG. W pracy zostały opisane poszczególne elementy i pojęcia, związane z wprowadzaniem produktów na rynek. Szczególną uwagę zwrócono na pojęcia związane z marketingiem produktu, opisano znaczenie i istotę marketingu produktu. Następnie zobrazowano znaczenie produktu w odniesieniu do tematu, rozpatrując produkt w ujęciu marketingowym, jego strategię wprowadzania na rynek, oraz cel jego istnienia. Sklasyfikowano produkty ze względu na kryterium przeznaczenia. Kolejno, w nawiązaniu do produktu zostało przedstawione znaczenie marki, wyróżniono rodzaje marek, także znaczenie opakowania w kreowaniu marki. Przedstawiono pojęcie jakości w kontekście producenta i konsumenta, a także elementy marketingu- mix i jego podstawowe instrumenty, takie jak: produkt, polityka i kanały dystrybucji, promocję i cenę. Analizie poddano cykl życia produktu, opisując fazy cyklu życia, w nawiązaniu do tematu głównego- strategii wprowadzania na rynek nowego produktu. Wyróżniono również promocję, jako narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. W ostatnim rozdziale ukazana została analiza porównawcza strategii wprowadzania nowego produktu, przez firmy Henkel i Procter & Gamble, jak również scharakteryzowano branżę FMCG. W pracy opisano strategię marketingową jaką posługują się wymienione firmy, ze szczególnym uwzględnieniem różnic, jak i elementów wspólnych. Opisano wizję, misję i wartości firm Henkel i Procter & Gamble. Scharakteryzowano ich portfolia, jak i zakres działania, opisano wyniki sprzedażowe. Ujęty został również rynek detergentów w Polsce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na udział obydwu firm.Problematyka będąca przedmiotem pracy ma znaczenie w budowie strategii marketingowych, przy planowaniu wprowadzania nowego produktu na rynek. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Krawczyk-Kępka, Urszula | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T16:42:55Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T16:42:55Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-75346-155389 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188140 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | product, market, marketing, strategy, FMCG | pl |
dc.subject.pl | produkt, rynek, marketing, strategia, FMCG | pl |
dc.title | Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek na przykladzie FMCG | pl |
dc.title.alternative | Strategy for the new product on the market, as an example FMCG. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |