Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek na przykladzie FMCG

master
dc.abstract.enThe aim of this M. A. thesis was to describe the process of launching a new product on the market, with particular emphasis on the FMCG industry. This M. A. thesis describes the various components and concepts associated with the launching the products on the market. Particular attention was paid to the concepts of the marketing product. The present thesis describes as well the meaning and the essence of product marketing. Then illustrated the importance of the product in relation to the topic, considering the product in terms of marketing, the marketing strategy, and the purpose of its existence. Classified products based on the criterion of destination. Subsequently, in relation to the product has been submitted the importance of the brand, distinguished types of brands, including the importance of packaging in branding. The M. A. thesis presents the concept of quality in the context of the producer and the consumer, as well as elements of the marketing mixed, and its basic instruments, such as: product policy, channels of distribution, promotion and price. The analysis of the product life cycle, describing the phases of the life cycle, with reference to the main theme-the strategy of launching the new product. Promotion has also been distinguished as a tool for companies to communicate with the market.Comparative analysis of the strategy of launching the new product, the company Henkel and Procter & Gamble, as well as FMCG industry characterized was revealed. The issue that is the subject of this M. A. thesis is important in building marketing strategies, planning launching the new product on the market.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy magisterskiej opisano proces wprowadzania nowego produktu na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem branży FMCG. W pracy zostały opisane poszczególne elementy i pojęcia, związane z wprowadzaniem produktów na rynek. Szczególną uwagę zwrócono na pojęcia związane z marketingiem produktu, opisano znaczenie i istotę marketingu produktu. Następnie zobrazowano znaczenie produktu w odniesieniu do tematu, rozpatrując produkt w ujęciu marketingowym, jego strategię wprowadzania na rynek, oraz cel jego istnienia. Sklasyfikowano produkty ze względu na kryterium przeznaczenia. Kolejno, w nawiązaniu do produktu zostało przedstawione znaczenie marki, wyróżniono rodzaje marek, także znaczenie opakowania w kreowaniu marki. Przedstawiono pojęcie jakości w kontekście producenta i konsumenta, a także elementy marketingu- mix i jego podstawowe instrumenty, takie jak: produkt, polityka i kanały dystrybucji, promocję i cenę. Analizie poddano cykl życia produktu, opisując fazy cyklu życia, w nawiązaniu do tematu głównego- strategii wprowadzania na rynek nowego produktu. Wyróżniono również promocję, jako narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. W ostatnim rozdziale ukazana została analiza porównawcza strategii wprowadzania nowego produktu, przez firmy Henkel i Procter & Gamble, jak również scharakteryzowano branżę FMCG. W pracy opisano strategię marketingową jaką posługują się wymienione firmy, ze szczególnym uwzględnieniem różnic, jak i elementów wspólnych. Opisano wizję, misję i wartości firm Henkel i Procter & Gamble. Scharakteryzowano ich portfolia, jak i zakres działania, opisano wyniki sprzedażowe. Ujęty został również rynek detergentów w Polsce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na udział obydwu firm.Problematyka będąca przedmiotem pracy ma znaczenie w budowie strategii marketingowych, przy planowaniu wprowadzania nowego produktu na rynek.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorKrawczyk-Kępka, Urszulapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:42:55Z
dc.date.available2020-07-24T16:42:55Z
dc.date.submitted2013-06-27pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-75346-155389pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188140
dc.languagepolpl
dc.subject.enproduct, market, marketing, strategy, FMCGpl
dc.subject.plprodukt, rynek, marketing, strategia, FMCGpl
dc.titleStrategia wprowadzania nowego produktu na rynek na przykladzie FMCGpl
dc.title.alternativeStrategy for the new product on the market, as an example FMCG.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this M. A. thesis was to describe the process of launching a new product on the market, with particular emphasis on the FMCG industry. This M. A. thesis describes the various components and concepts associated with the launching the products on the market. Particular attention was paid to the concepts of the marketing product. The present thesis describes as well the meaning and the essence of product marketing. Then illustrated the importance of the product in relation to the topic, considering the product in terms of marketing, the marketing strategy, and the purpose of its existence. Classified products based on the criterion of destination. Subsequently, in relation to the product has been submitted the importance of the brand, distinguished types of brands, including the importance of packaging in branding. The M. A. thesis presents the concept of quality in the context of the producer and the consumer, as well as elements of the marketing mixed, and its basic instruments, such as: product policy, channels of distribution, promotion and price. The analysis of the product life cycle, describing the phases of the life cycle, with reference to the main theme-the strategy of launching the new product. Promotion has also been distinguished as a tool for companies to communicate with the market.Comparative analysis of the strategy of launching the new product, the company Henkel and Procter & Gamble, as well as FMCG industry characterized was revealed. The issue that is the subject of this M. A. thesis is important in building marketing strategies, planning launching the new product on the market.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy magisterskiej opisano proces wprowadzania nowego produktu na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem branży FMCG. W pracy zostały opisane poszczególne elementy i pojęcia, związane z wprowadzaniem produktów na rynek. Szczególną uwagę zwrócono na pojęcia związane z marketingiem produktu, opisano znaczenie i istotę marketingu produktu. Następnie zobrazowano znaczenie produktu w odniesieniu do tematu, rozpatrując produkt w ujęciu marketingowym, jego strategię wprowadzania na rynek, oraz cel jego istnienia. Sklasyfikowano produkty ze względu na kryterium przeznaczenia. Kolejno, w nawiązaniu do produktu zostało przedstawione znaczenie marki, wyróżniono rodzaje marek, także znaczenie opakowania w kreowaniu marki. Przedstawiono pojęcie jakości w kontekście producenta i konsumenta, a także elementy marketingu- mix i jego podstawowe instrumenty, takie jak: produkt, polityka i kanały dystrybucji, promocję i cenę. Analizie poddano cykl życia produktu, opisując fazy cyklu życia, w nawiązaniu do tematu głównego- strategii wprowadzania na rynek nowego produktu. Wyróżniono również promocję, jako narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. W ostatnim rozdziale ukazana została analiza porównawcza strategii wprowadzania nowego produktu, przez firmy Henkel i Procter & Gamble, jak również scharakteryzowano branżę FMCG. W pracy opisano strategię marketingową jaką posługują się wymienione firmy, ze szczególnym uwzględnieniem różnic, jak i elementów wspólnych. Opisano wizję, misję i wartości firm Henkel i Procter & Gamble. Scharakteryzowano ich portfolia, jak i zakres działania, opisano wyniki sprzedażowe. Ujęty został również rynek detergentów w Polsce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na udział obydwu firm.Problematyka będąca przedmiotem pracy ma znaczenie w budowie strategii marketingowych, przy planowaniu wprowadzania nowego produktu na rynek.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Krawczyk-Kępka, Urszula
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:42:55Z
dc.date.available
2020-07-24T16:42:55Z
dc.date.submittedpl
2013-06-27
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-75346-155389
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188140
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
product, market, marketing, strategy, FMCG
dc.subject.plpl
produkt, rynek, marketing, strategia, FMCG
dc.titlepl
Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek na przykladzie FMCG
dc.title.alternativepl
Strategy for the new product on the market, as an example FMCG.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
211
Views per month
Views per city
Warsaw
55
Poznan
23
Wroclaw
22
Krakow
13
Lodz
7
Bydgoszcz
6
Torun
5
Dublin
4
Hrádok
4
Lublin
4

No access

No Thumbnail Available