Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Badanie wpływu interfejsu użytkownika na odczuwanie immersji u gracza, z zastosowaniem okulografii
A study of the effect of the user interface on the player's experience of immersion, using eye-tracking technology
Immersja – Interfejs użytkownika – Gry komputerowe – Badanie okulograficzne – Tobii
Immersion – User interfaces – Computer games – Eye-tracking Research - Tobii
Praca przedstawia projekt badawczy mający na celu badanie wpływu interfejsu użytkownika na odczuwanie immersji u gracza, z zastosowaniem okulografii. Badanie pozwoliło na głęboką analizę wzrokowych zachowań graczy w interakcji z różnymi rodzajami interfejsów oraz na próbę zbadania związku między tymi zachowaniami, a subiektywnym odczuwaniem immersji. Treść pracy stanowi wprowadzenie do koncepcji związanych z tematyką imersji, interfejsów użytkownika w grach oraz okulografii. Część teoretyczna stanowi postawę, dla zrozumienia zastosowanej metodologii badawczej. Sekcja badawcza opisuje szczegółowo proces projektowania badania, przeprowadzenie badania, zebranie danych oraz ich analizę. W badaniu skupiono się na analizie zmian w liczbie fiksacji ocznych w czasie za pomocą okulografii, aby obiektywnie zmierzyć poziom immersji uczestników. Badanie wspomagane było zarówno ankietą imersyjną, jak i pogłębionym wywiadem, dodatkowych danych jakościowych. Wyniki badania nie pozwoliły na sformułowanie jednoznacznych wniosków dotyczących związku między typem interfejsu a odczuciem immersji.
This thesis presents a research project aimed at investigating the impact of user interfaces on the perceived immersion of gamers, employing eye-tracking technology. The study enables an in-depth analysis of gamers' visual behaviors when interacting with various types of interfaces and attempts to examine the correlation between these behaviors and subjective perceptions of immersion. The content of this thesis provides an introduction to concepts related to immersion, user interfaces in games, and eye-tracking. The theoretical section provides a foundation, for understanding the research methodology used. The research section describes in detail the process of designing the study, conducting the survey, collecting data and analyzing it. The study focused on analyzing changes in the number of eye fixations over time using eye-tracking to objectively measure participants' immersion levels. The study was supported by both an immersion questionnaire and an in-depth interview, providing additional qualitative data. The research results did not yield conclusive findings regarding the relationship between interface type and perceived immersion.
dc.abstract.en | This thesis presents a research project aimed at investigating the impact of user interfaces on the perceived immersion of gamers, employing eye-tracking technology. The study enables an in-depth analysis of gamers' visual behaviors when interacting with various types of interfaces and attempts to examine the correlation between these behaviors and subjective perceptions of immersion. The content of this thesis provides an introduction to concepts related to immersion, user interfaces in games, and eye-tracking. The theoretical section provides a foundation, for understanding the research methodology used. The research section describes in detail the process of designing the study, conducting the survey, collecting data and analyzing it. The study focused on analyzing changes in the number of eye fixations over time using eye-tracking to objectively measure participants' immersion levels. The study was supported by both an immersion questionnaire and an in-depth interview, providing additional qualitative data. The research results did not yield conclusive findings regarding the relationship between interface type and perceived immersion. | pl |
dc.abstract.pl | Praca przedstawia projekt badawczy mający na celu badanie wpływu interfejsu użytkownika na odczuwanie immersji u gracza, z zastosowaniem okulografii. Badanie pozwoliło na głęboką analizę wzrokowych zachowań graczy w interakcji z różnymi rodzajami interfejsów oraz na próbę zbadania związku między tymi zachowaniami, a subiektywnym odczuwaniem immersji. Treść pracy stanowi wprowadzenie do koncepcji związanych z tematyką imersji, interfejsów użytkownika w grach oraz okulografii. Część teoretyczna stanowi postawę, dla zrozumienia zastosowanej metodologii badawczej. Sekcja badawcza opisuje szczegółowo proces projektowania badania, przeprowadzenie badania, zebranie danych oraz ich analizę. W badaniu skupiono się na analizie zmian w liczbie fiksacji ocznych w czasie za pomocą okulografii, aby obiektywnie zmierzyć poziom immersji uczestników. Badanie wspomagane było zarówno ankietą imersyjną, jak i pogłębionym wywiadem, dodatkowych danych jakościowych. Wyniki badania nie pozwoliły na sformułowanie jednoznacznych wniosków dotyczących związku między typem interfejsu a odczuciem immersji. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Grabska-Gradzińska, Iwona - 121296 | pl |
dc.contributor.author | Łukasiewicz-Koperska, Klaudia - USOS128279 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Grabska, Ewa - 128162 | pl |
dc.contributor.reviewer | Grabska-Gradzińska, Iwona - 121296 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T00:06:50Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T00:06:50Z | |
dc.date.createdat | 2024-11-11T00:06:50Z | en |
dc.date.submitted | 2024-11-07 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174079-128279 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/462414 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Immersion – User interfaces – Computer games – Eye-tracking Research - Tobii | pl |
dc.subject.pl | Immersja – Interfejs użytkownika – Gry komputerowe – Badanie okulograficzne – Tobii | pl |
dc.title | Badanie wpływu interfejsu użytkownika na odczuwanie immersji u gracza, z zastosowaniem okulografii | pl |
dc.title.alternative | A study of the effect of the user interface on the player's experience of immersion, using eye-tracking technology | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |