Rekrutacja w dobie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie Internetu do rekrutacji i budowania wizerunku.

master
dc.abstract.enInternet and other technological achievements, which are the base of the information society, are used in various spheres of life. They are also tools used for business purposes. They are changing the face of management including human resources management. This paper will concern the impact of new technologies on human resources management in recruitment area. The online tools used to recruit, such as websites, recruiting portals, social media, and also new ways ofrecruiting like gamification and crowdsourcing, will be described. Moreover, the issue of building a positive image on the network by both employers and workers or job applicants will be presented. The aim of the study, conducted by using virtual survey, was to identify opinions and approaches to the new methods of recruitment created thanks to the development of the Internet, as well as the importance of building the image on the network and its impact on recruitment and careerdevelopment. The results showed for example that social media plays a significant role in searching for employment and building a career, that gamification is considered as an effective way of recruitment and that it is relevant to create a positive personal and employer branding on theInternet.pl
dc.abstract.plInternet i inne osiągnięcia technologiczne, na którym bazuje społeczeństwo informacyjne, są wykorzystywane w różnych sferach życia. Stanowią one narzędzia wykorzystywane również do celów biznesowych. Zmieniają one oblicze zarządzania, w tym zarządzania zasobami ludzkimi. W niniejszej pracy zostanie poruszona kwestia wpływu nowych technologi na zarządzanie zasobami ludzkimi w tym przede wszystkim na rekrutację. Opisane zostaną narzędzia internetowewykorzystywane do rekrutacji, takie jak strony internetowe, portale rekrutacyjne, media społecznościowe, ale również nowe sposoby rekrutacji, jak grywalizacja, czy crowdsourcing. Ponadto przedstawiona zostanie kwestia budowania wizerunku w sieci zarówno przez pracodawców, jak i pracowników, czy kandydatów do pracy. Zaprezentowane zostaną również wyniki badań przeprowadzonych z użyciem wirtualnej ankiety, które miało na celu poznanie opinii i postaw związanych z nowymi metodami rekrutacyjnymi powstałymi dzięki rozwojowi Internetu, jak również z budowaniem wizerunku w sieci i jego wpływie na rekrutacje i rozwój kariery. Wyniki badań ukazały między innymi, iż w poszukiwaniu zatrudnienia i budowaniu kariery obecnie dużą rolę odgrywają media społecznościowe, iż grywalizacja stanowi efektywne narzędzie rekrutacji, jak również potwierdzone zostało znaczenie budowania pozytywnego personalnego wizerunku, jak również wizerunku pracodawcy w Internecie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDorczak, Roman - 127750 pl
dc.contributor.authorWnęk, Barbarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDorczak, Roman - 127750 pl
dc.contributor.reviewerSzopa, Andrzej - 132249 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:18:56Z
dc.date.available2020-07-25T05:18:56Z
dc.date.submitted2014-10-24pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-91639-166138pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199828
dc.languagepolpl
dc.subject.ene-human resources management, employer branding, e-recruiting, personal branding, social recruitingpl
dc.subject.plelektroniczne zarządzanie zasobami ludzkimi, e-rekrutacja, rekrutacja społecznościowa, wizerunek osobisty, wizerunek pracodawcypl
dc.titleRekrutacja w dobie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie Internetu do rekrutacji i budowania wizerunku.pl
dc.title.alternativeHuman resources management in information society. Use of the Internet for recruitment and branding.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Internet and other technological achievements, which are the base of the information society, are used in various spheres of life. They are also tools used for business purposes. They are changing the face of management including human resources management. This paper will concern the impact of new technologies on human resources management in recruitment area. The online tools used to recruit, such as websites, recruiting portals, social media, and also new ways ofrecruiting like gamification and crowdsourcing, will be described. Moreover, the issue of building a positive image on the network by both employers and workers or job applicants will be presented. The aim of the study, conducted by using virtual survey, was to identify opinions and approaches to the new methods of recruitment created thanks to the development of the Internet, as well as the importance of building the image on the network and its impact on recruitment and careerdevelopment. The results showed for example that social media plays a significant role in searching for employment and building a career, that gamification is considered as an effective way of recruitment and that it is relevant to create a positive personal and employer branding on theInternet.
dc.abstract.plpl
Internet i inne osiągnięcia technologiczne, na którym bazuje społeczeństwo informacyjne, są wykorzystywane w różnych sferach życia. Stanowią one narzędzia wykorzystywane również do celów biznesowych. Zmieniają one oblicze zarządzania, w tym zarządzania zasobami ludzkimi. W niniejszej pracy zostanie poruszona kwestia wpływu nowych technologi na zarządzanie zasobami ludzkimi w tym przede wszystkim na rekrutację. Opisane zostaną narzędzia internetowewykorzystywane do rekrutacji, takie jak strony internetowe, portale rekrutacyjne, media społecznościowe, ale również nowe sposoby rekrutacji, jak grywalizacja, czy crowdsourcing. Ponadto przedstawiona zostanie kwestia budowania wizerunku w sieci zarówno przez pracodawców, jak i pracowników, czy kandydatów do pracy. Zaprezentowane zostaną również wyniki badań przeprowadzonych z użyciem wirtualnej ankiety, które miało na celu poznanie opinii i postaw związanych z nowymi metodami rekrutacyjnymi powstałymi dzięki rozwojowi Internetu, jak również z budowaniem wizerunku w sieci i jego wpływie na rekrutacje i rozwój kariery. Wyniki badań ukazały między innymi, iż w poszukiwaniu zatrudnienia i budowaniu kariery obecnie dużą rolę odgrywają media społecznościowe, iż grywalizacja stanowi efektywne narzędzie rekrutacji, jak również potwierdzone zostało znaczenie budowania pozytywnego personalnego wizerunku, jak również wizerunku pracodawcy w Internecie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.contributor.authorpl
Wnęk, Barbara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.contributor.reviewerpl
Szopa, Andrzej - 132249
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:18:56Z
dc.date.available
2020-07-25T05:18:56Z
dc.date.submittedpl
2014-10-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-91639-166138
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199828
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
e-human resources management, employer branding, e-recruiting, personal branding, social recruiting
dc.subject.plpl
elektroniczne zarządzanie zasobami ludzkimi, e-rekrutacja, rekrutacja społecznościowa, wizerunek osobisty, wizerunek pracodawcy
dc.titlepl
Rekrutacja w dobie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie Internetu do rekrutacji i budowania wizerunku.
dc.title.alternativepl
Human resources management in information society. Use of the Internet for recruitment and branding.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
72
Views per month
Views per city
Krakow
14
Warsaw
11
Lodz
7
Gliwice
4
Poznan
4
Bydgoszcz
3
Gdansk
3
Wroclaw
3
Zabrze
2
Będzin
1

No access

No Thumbnail Available