Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rekrutacja w dobie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie Internetu do rekrutacji i budowania wizerunku.
Human resources management in information society. Use of the Internet for recruitment and branding.
elektroniczne zarządzanie zasobami ludzkimi, e-rekrutacja, rekrutacja społecznościowa, wizerunek osobisty, wizerunek pracodawcy
e-human resources management, employer branding, e-recruiting, personal branding, social recruiting
Internet i inne osiągnięcia technologiczne, na którym bazuje społeczeństwo informacyjne, są wykorzystywane w różnych sferach życia. Stanowią one narzędzia wykorzystywane również do celów biznesowych. Zmieniają one oblicze zarządzania, w tym zarządzania zasobami ludzkimi. W niniejszej pracy zostanie poruszona kwestia wpływu nowych technologi na zarządzanie zasobami ludzkimi w tym przede wszystkim na rekrutację. Opisane zostaną narzędzia internetowewykorzystywane do rekrutacji, takie jak strony internetowe, portale rekrutacyjne, media społecznościowe, ale również nowe sposoby rekrutacji, jak grywalizacja, czy crowdsourcing. Ponadto przedstawiona zostanie kwestia budowania wizerunku w sieci zarówno przez pracodawców, jak i pracowników, czy kandydatów do pracy. Zaprezentowane zostaną również wyniki badań przeprowadzonych z użyciem wirtualnej ankiety, które miało na celu poznanie opinii i postaw związanych z nowymi metodami rekrutacyjnymi powstałymi dzięki rozwojowi Internetu, jak również z budowaniem wizerunku w sieci i jego wpływie na rekrutacje i rozwój kariery. Wyniki badań ukazały między innymi, iż w poszukiwaniu zatrudnienia i budowaniu kariery obecnie dużą rolę odgrywają media społecznościowe, iż grywalizacja stanowi efektywne narzędzie rekrutacji, jak również potwierdzone zostało znaczenie budowania pozytywnego personalnego wizerunku, jak również wizerunku pracodawcy w Internecie.
Internet and other technological achievements, which are the base of the information society, are used in various spheres of life. They are also tools used for business purposes. They are changing the face of management including human resources management. This paper will concern the impact of new technologies on human resources management in recruitment area. The online tools used to recruit, such as websites, recruiting portals, social media, and also new ways ofrecruiting like gamification and crowdsourcing, will be described. Moreover, the issue of building a positive image on the network by both employers and workers or job applicants will be presented. The aim of the study, conducted by using virtual survey, was to identify opinions and approaches to the new methods of recruitment created thanks to the development of the Internet, as well as the importance of building the image on the network and its impact on recruitment and careerdevelopment. The results showed for example that social media plays a significant role in searching for employment and building a career, that gamification is considered as an effective way of recruitment and that it is relevant to create a positive personal and employer branding on theInternet.
dc.abstract.en | Internet and other technological achievements, which are the base of the information society, are used in various spheres of life. They are also tools used for business purposes. They are changing the face of management including human resources management. This paper will concern the impact of new technologies on human resources management in recruitment area. The online tools used to recruit, such as websites, recruiting portals, social media, and also new ways ofrecruiting like gamification and crowdsourcing, will be described. Moreover, the issue of building a positive image on the network by both employers and workers or job applicants will be presented. The aim of the study, conducted by using virtual survey, was to identify opinions and approaches to the new methods of recruitment created thanks to the development of the Internet, as well as the importance of building the image on the network and its impact on recruitment and careerdevelopment. The results showed for example that social media plays a significant role in searching for employment and building a career, that gamification is considered as an effective way of recruitment and that it is relevant to create a positive personal and employer branding on theInternet. | pl |
dc.abstract.pl | Internet i inne osiągnięcia technologiczne, na którym bazuje społeczeństwo informacyjne, są wykorzystywane w różnych sferach życia. Stanowią one narzędzia wykorzystywane również do celów biznesowych. Zmieniają one oblicze zarządzania, w tym zarządzania zasobami ludzkimi. W niniejszej pracy zostanie poruszona kwestia wpływu nowych technologi na zarządzanie zasobami ludzkimi w tym przede wszystkim na rekrutację. Opisane zostaną narzędzia internetowewykorzystywane do rekrutacji, takie jak strony internetowe, portale rekrutacyjne, media społecznościowe, ale również nowe sposoby rekrutacji, jak grywalizacja, czy crowdsourcing. Ponadto przedstawiona zostanie kwestia budowania wizerunku w sieci zarówno przez pracodawców, jak i pracowników, czy kandydatów do pracy. Zaprezentowane zostaną również wyniki badań przeprowadzonych z użyciem wirtualnej ankiety, które miało na celu poznanie opinii i postaw związanych z nowymi metodami rekrutacyjnymi powstałymi dzięki rozwojowi Internetu, jak również z budowaniem wizerunku w sieci i jego wpływie na rekrutacje i rozwój kariery. Wyniki badań ukazały między innymi, iż w poszukiwaniu zatrudnienia i budowaniu kariery obecnie dużą rolę odgrywają media społecznościowe, iż grywalizacja stanowi efektywne narzędzie rekrutacji, jak również potwierdzone zostało znaczenie budowania pozytywnego personalnego wizerunku, jak również wizerunku pracodawcy w Internecie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.author | Wnęk, Barbara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szopa, Andrzej - 132249 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:18:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:18:56Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91639-166138 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199828 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | e-human resources management, employer branding, e-recruiting, personal branding, social recruiting | pl |
dc.subject.pl | elektroniczne zarządzanie zasobami ludzkimi, e-rekrutacja, rekrutacja społecznościowa, wizerunek osobisty, wizerunek pracodawcy | pl |
dc.title | Rekrutacja w dobie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie Internetu do rekrutacji i budowania wizerunku. | pl |
dc.title.alternative | Human resources management in information society. Use of the Internet for recruitment and branding. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |