Edukacja aksjologiczna w lekturach szkolnych na podstawie „Opowieści z Narnii” C. S. Lewisa oraz “Hobbit - czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena

licenciate
dc.abstract.enAbstractThe aim of this bachelor's thesis is to analyze axiological education in school readings based on „The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” by C.S. Lewis and „The Hobbit” by J.R.R. Tolkien. The thesis focuses on explaining the basic concepts from the intersection of axiology and pedagogy, the psychological mechanisms conducive to the phenomenon of moral backbone formation, and the identification and discussion of moral and ethical values presented in both works, as well as the role of these values in the life of a young person. The thesis emphasizes the need for axiological education as a key element in shaping moral and ethical attitudes among children and highlights its decline, defining this phenomenon as alarming.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy licencjackiej jest analiza edukacji aksjologicznej w lekturach szkolnych na podstawie „Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa” C.S. Lewisa oraz „Hobbita” J.R.R. Tolkiena. Praca skupia się na, wyjaśnieniu podstawowych pojęć z pogranicza aksjologii oraz pedagogiki, mechanizmów psychologicznych sprzyjających zjawisku tworzenia kręgosłupa moralnego oraz identyfikacji i omówieniu wartości moralnych i etycznych prezentowanych w obu dziełach, a także na roli tych wartości w życiu młodego człowieka. W pracy podkreślono potrzebę edukacji aksjologicznej jako kluczowego elementu w kształtowaniu postaw dzieci i zwrócono uwagę na jej zanikanie, definiując zjawisko to jako niepokojące.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDoniec, Renata - 127747 pl
dc.contributor.authorKubieniec, Zofia - USOS291833 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerDoniec, Renata - 127747 pl
dc.contributor.reviewerDąbrowska, Anna - USOS222691 pl
dc.date.accessioned2024-07-07T23:38:20Z
dc.date.available2024-07-07T23:38:20Z
dc.date.submitted2024-07-05pl
dc.fieldofstudypedagogikapl
dc.identifier.apddiploma-175673-291833pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/372263
dc.languagepolpl
dc.subject.enaxiological education, moral values, moral upbringing, moral development, school readings, fairy tale, readership, realization, hierarchy of values, virtue, modelling, model, J. R. R. Tolkien, C. S. Lewispl
dc.subject.pledukacja aksjologiczna, wartości moralne, wychowanie moralne, rozwój moralny, lektury szkolne, baśń, czytelnictwo, urzeczywistnianie, hierarchia wartości, cnota, modelowanie, model, J. R. R. Tolkien, C. S. Lewispl
dc.titleEdukacja aksjologiczna w lekturach szkolnych na podstawie „Opowieści z Narnii” C. S. Lewisa oraz “Hobbit - czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkienapl
dc.title.alternativeAxiological education in school readings based on "The Chronicles of Narnia" by C. S. Lewis and "The Hobbit" by J. R. R. Tolkienpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
AbstractThe aim of this bachelor's thesis is to analyze axiological education in school readings based on „The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” by C.S. Lewis and „The Hobbit” by J.R.R. Tolkien. The thesis focuses on explaining the basic concepts from the intersection of axiology and pedagogy, the psychological mechanisms conducive to the phenomenon of moral backbone formation, and the identification and discussion of moral and ethical values presented in both works, as well as the role of these values in the life of a young person. The thesis emphasizes the need for axiological education as a key element in shaping moral and ethical attitudes among children and highlights its decline, defining this phenomenon as alarming.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy licencjackiej jest analiza edukacji aksjologicznej w lekturach szkolnych na podstawie „Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa” C.S. Lewisa oraz „Hobbita” J.R.R. Tolkiena. Praca skupia się na, wyjaśnieniu podstawowych pojęć z pogranicza aksjologii oraz pedagogiki, mechanizmów psychologicznych sprzyjających zjawisku tworzenia kręgosłupa moralnego oraz identyfikacji i omówieniu wartości moralnych i etycznych prezentowanych w obu dziełach, a także na roli tych wartości w życiu młodego człowieka. W pracy podkreślono potrzebę edukacji aksjologicznej jako kluczowego elementu w kształtowaniu postaw dzieci i zwrócono uwagę na jej zanikanie, definiując zjawisko to jako niepokojące.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Doniec, Renata - 127747
dc.contributor.authorpl
Kubieniec, Zofia - USOS291833
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Doniec, Renata - 127747
dc.contributor.reviewerpl
Dąbrowska, Anna - USOS222691
dc.date.accessioned
2024-07-07T23:38:20Z
dc.date.available
2024-07-07T23:38:20Z
dc.date.submittedpl
2024-07-05
dc.fieldofstudypl
pedagogika
dc.identifier.apdpl
diploma-175673-291833
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/372263
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
axiological education, moral values, moral upbringing, moral development, school readings, fairy tale, readership, realization, hierarchy of values, virtue, modelling, model, J. R. R. Tolkien, C. S. Lewis
dc.subject.plpl
edukacja aksjologiczna, wartości moralne, wychowanie moralne, rozwój moralny, lektury szkolne, baśń, czytelnictwo, urzeczywistnianie, hierarchia wartości, cnota, modelowanie, model, J. R. R. Tolkien, C. S. Lewis
dc.titlepl
Edukacja aksjologiczna w lekturach szkolnych na podstawie „Opowieści z Narnii” C. S. Lewisa oraz “Hobbit - czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena
dc.title.alternativepl
Axiological education in school readings based on "The Chronicles of Narnia" by C. S. Lewis and "The Hobbit" by J. R. R. Tolkien
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Bialystok
4
Szczecin
4
Krakow
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Lodz
1
Poznan
1
Rijssen
1

No access

No Thumbnail Available