Wartość klienta biznesowego w hotelu czterogwiazdkowym na przykładzie Hotelu Rado w Woli Chorzelowskiej

master
dc.abstract.enThe issue of the costs and revenues incurred by a company in the business and the individual customer service was presented and discussed, relation to the profitability of different customer groups.The author tries to prove that the actions taken by the company in the process of handling Guest are associated with specific effects of interacting directly or indirectly on the profitability of the company and its competitive position. Proving the thesis of the subject becomes possible through the analysis of various elements of the customer service process. In the first chapter, the main target group of a hotel is characterized. In the further part of the thesis, there is discussed the specificity of a hotel service and trends of their sales for different market segments. Then, the author points to the relationship between the cost of customer service and profitability of particular groups, thereby dividing the different types of customers in the context of the cost-effectiveness of cooperation. The research part of the thesis analyzes the case of Rado Hotel, focusing on groups of guests presented there. Through a thorough analysis and insightful comparisons of data of the tourism at Hotel Rado, became possible to draw conclusions on a profile, which should match the offer, as well as the need for specific accommodation services. From the point of view of the hotel's management, there are analyzed specific data, experiences and opinions of staff and management, which are the basis and source for analyzing the profitability of business and individual customers of four-star hotel. The end of the thesis occurs after analyzing the impact of various cost, revenues and their dimension on the potential profitability of the target group and putting forward the conclusions concerning developmental process of the enterprise.pl
dc.abstract.plW toku rozumowania niniejszej pracy przedstawiona i omówiona została kwestia zależności kosztów i przychodów jakie przedsiębiorstwo ponosi w procesie obsługi klienta biznesowego i indywidualnego, w stosunku do rentowności poszczególnych grup klientów. Autor próbuje udowodnić, iż działania podejmowane przez przedsiębiorstwo w ramach procesu obsługi gościa hotelowego wiążą się z określonymi skutkami oddziałującymi w sposób bezpośredni lub pośredni na dochodowość przedsiębiorstwa i jego pozycję wśród konkurencji. Udowodnienie postawionej w temacie pracy tezy możliwe staje się poprzez analizę poszczególnych elementów procesu jakim jest obsługa klienta. W pierwszym rozdziale scharakteryzowane zostają główne grupy odbiorców obiektów hotelarskich. Kolejno omówiona zostaje specyfika usług hotelarskich i trendy w ich sprzedaży dla różnych segmentów rynku. W dalszej części pracy autor wskazuje na zależności pomiędzy kosztami obsługi klienta a rentownością poszczególnych grup, tym samym dzieląc klientów na poszczególne typy w kontekście do opłacalności współpracy. Część badawcza pracy analizuje przypadek Hotelu Rado, skupiając się na grupach gości występujących w obiekcie. Poprzez dokładną analizę i wnikliwe porównanie danych dotyczących ruchu turystycznego Hotelu Rado możliwe stało się wyciągnięcie wniosków na temat profilu gościa, do którego powinno się dopasowywać ofertę turystyczną, a także zapotrzebowanie na określone usługi hotelarskie. Z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwem hotelowym, przeanalizowane zostały konkretne dane, doświadczenia i opinie pracowników i kadry zarządzającej, które są podstawą i źródłem dla analizy rentowności klienta biznesowego i indywidualnego w hotelu czterogwiazdkowym. Zamknięcie pracy następuje w momencie przeanalizowania wpływu poszczególnych kosztów, przychodów i ich wielkości na potencjał zyskowności danej grupy docelowej i wysunięcia wniosków w kierunku procesu rozwojowego przedsiębiorstwa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorChudzik, Jacek - 173343 pl
dc.contributor.authorBabula, Ilonapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.reviewerChudzik, Jacek - 173343 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:22:57Z
dc.date.available2020-07-24T17:22:57Z
dc.date.submitted2013-07-04pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-76093-96942pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188767
dc.languagepolpl
dc.subject.enBUSINESS TOURISM – CUSTOMER PROFITABILITY – INDIVIDUAL CUSTOMERpl
dc.subject.plKLIENT INDYWIDUALNY – RENTOWNOŚĆ KLIENTA – TURYSTYKA BIZNESOWApl
dc.titleWartość klienta biznesowego w hotelu czterogwiazdkowym na przykładzie Hotelu Rado w Woli Chorzelowskiejpl
dc.title.alternativeThe value of a business guest at the example of a four star Rado Hotel in Wola Chorzelowskapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The issue of the costs and revenues incurred by a company in the business and the individual customer service was presented and discussed, relation to the profitability of different customer groups.The author tries to prove that the actions taken by the company in the process of handling Guest are associated with specific effects of interacting directly or indirectly on the profitability of the company and its competitive position. Proving the thesis of the subject becomes possible through the analysis of various elements of the customer service process. In the first chapter, the main target group of a hotel is characterized. In the further part of the thesis, there is discussed the specificity of a hotel service and trends of their sales for different market segments. Then, the author points to the relationship between the cost of customer service and profitability of particular groups, thereby dividing the different types of customers in the context of the cost-effectiveness of cooperation. The research part of the thesis analyzes the case of Rado Hotel, focusing on groups of guests presented there. Through a thorough analysis and insightful comparisons of data of the tourism at Hotel Rado, became possible to draw conclusions on a profile, which should match the offer, as well as the need for specific accommodation services. From the point of view of the hotel's management, there are analyzed specific data, experiences and opinions of staff and management, which are the basis and source for analyzing the profitability of business and individual customers of four-star hotel. The end of the thesis occurs after analyzing the impact of various cost, revenues and their dimension on the potential profitability of the target group and putting forward the conclusions concerning developmental process of the enterprise.
dc.abstract.plpl
W toku rozumowania niniejszej pracy przedstawiona i omówiona została kwestia zależności kosztów i przychodów jakie przedsiębiorstwo ponosi w procesie obsługi klienta biznesowego i indywidualnego, w stosunku do rentowności poszczególnych grup klientów. Autor próbuje udowodnić, iż działania podejmowane przez przedsiębiorstwo w ramach procesu obsługi gościa hotelowego wiążą się z określonymi skutkami oddziałującymi w sposób bezpośredni lub pośredni na dochodowość przedsiębiorstwa i jego pozycję wśród konkurencji. Udowodnienie postawionej w temacie pracy tezy możliwe staje się poprzez analizę poszczególnych elementów procesu jakim jest obsługa klienta. W pierwszym rozdziale scharakteryzowane zostają główne grupy odbiorców obiektów hotelarskich. Kolejno omówiona zostaje specyfika usług hotelarskich i trendy w ich sprzedaży dla różnych segmentów rynku. W dalszej części pracy autor wskazuje na zależności pomiędzy kosztami obsługi klienta a rentownością poszczególnych grup, tym samym dzieląc klientów na poszczególne typy w kontekście do opłacalności współpracy. Część badawcza pracy analizuje przypadek Hotelu Rado, skupiając się na grupach gości występujących w obiekcie. Poprzez dokładną analizę i wnikliwe porównanie danych dotyczących ruchu turystycznego Hotelu Rado możliwe stało się wyciągnięcie wniosków na temat profilu gościa, do którego powinno się dopasowywać ofertę turystyczną, a także zapotrzebowanie na określone usługi hotelarskie. Z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwem hotelowym, przeanalizowane zostały konkretne dane, doświadczenia i opinie pracowników i kadry zarządzającej, które są podstawą i źródłem dla analizy rentowności klienta biznesowego i indywidualnego w hotelu czterogwiazdkowym. Zamknięcie pracy następuje w momencie przeanalizowania wpływu poszczególnych kosztów, przychodów i ich wielkości na potencjał zyskowności danej grupy docelowej i wysunięcia wniosków w kierunku procesu rozwojowego przedsiębiorstwa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Chudzik, Jacek - 173343
dc.contributor.authorpl
Babula, Ilona
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.reviewerpl
Chudzik, Jacek - 173343
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:22:57Z
dc.date.available
2020-07-24T17:22:57Z
dc.date.submittedpl
2013-07-04
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-76093-96942
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188767
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BUSINESS TOURISM – CUSTOMER PROFITABILITY – INDIVIDUAL CUSTOMER
dc.subject.plpl
KLIENT INDYWIDUALNY – RENTOWNOŚĆ KLIENTA – TURYSTYKA BIZNESOWA
dc.titlepl
Wartość klienta biznesowego w hotelu czterogwiazdkowym na przykładzie Hotelu Rado w Woli Chorzelowskiej
dc.title.alternativepl
The value of a business guest at the example of a four star Rado Hotel in Wola Chorzelowska
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available