Wykorzystanie nowych mediów w public relations placówek medycznych

master
dc.abstract.enThe subject of this Master's thesis is the use of new media in public relations of medical facilities on the example of Lesser Poland public hospitals. The research verifies how public medical facilities use tools such as the website and social media.The first chapter describes the analyzed issues on the basis of existing scientific sources. In the beginning, the terms public relations, image and identity were defined. Another aspect is e-PR and tools used for modern communication, especially social media. The key is the last section of the theoretical part, describing the specifics of the functioning of the health services market, communication in this area and its most popular instruments.The second chapter presents an overview of existing research and the methodology of own research, i.e. the purpose of the analysis, research problem and questions, main hypothesis and additional hypothesis, research period. A list of examined hospitals and media, websites and Facebook profiles, was also provided. In addition, categorization keys were provided in the methodological chapter on the basis of which the tests were performed.The last, third part of the work is devoted to the presentation and analysis of results. It describes the research results by each category of categorization key (both websites and Facebook) and then formulates general characteristics of the use of new media in the PR of the institution, answers to research questions, and reference to the hypothesis. Quite an important part of the summary are also short recommendations for hospitals to improve their image.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy magisterskiej jest wykorzystanie nowych mediów w public relations placówek medycznych na przykładzie małopolskich szpitali publicznych. Badania przeprowadzone w ramach hipotezy są weryfikacją tego, w jaki sposób publiczne placówki medyczne korzystają z takich narzędzi jak strona internetowa i media społecznościowe.Pierwszy rozdział opisuje analizowaną problematykę na podstawie istniejących źródeł naukowych. Na początku zostały zdefiniowane pojęcia public relations, wizerunku i tożsamości. Kolejnym aspektem jest e-PR, narzędzia wykorzystywane dla nowoczesnej komunikacji, a szczególnie media społecznościowe. Kluczowym jest ostatni podrozdział części teoretycznej, opisujący specyfikę funkcjonowania rynku usług zdrowotnych, komunikację w tym obszarze i najpopularniejsze jej instrumenty. W drugim rozdziale został przedstawiony przegląd dotychczasowych badań i metodologia przeprowadzonych badań własnych, czyli cel analizy, problem i pytania badawcze, hipoteza główna i hipoteza dodatkowa, okres badawczy. Również podana została lista badanych szpitali i mediów czyli stron internetowych i profili na Facebooku. Oprócz tego, w rozdziale metodologicznym zostały podane klucze kategoryzacyjne, na podstawie których były wykonane badania. Ostatnia, trzecia część pracy jest poświecona przedstawieniu i analizie wyników. Zostały w niej opisane rezultaty badań według każdej kategorii klucza kategoryzacyjnego (zarówno stron internetowych, jak i Facebooka), a później sformułowane ogólne cechy charakterystyczne dotyczące wykorzystania nowych mediów w PR instytucji, odpowiedzi na pytania badawcze i odniesienie się do hipotezy. Dość ważną częścią podsumowania wniosków są także krótkie rekomendacje dla szpitali co do poprawy ich wizerunku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowina Konopka, Mariapl
dc.contributor.authorAntonyuk, Valeriyapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowina Konopka, Mariapl
dc.contributor.reviewerSzpunar, Magdalenapl
dc.date.accessioned2020-07-28T06:15:04Z
dc.date.available2020-07-28T06:15:04Z
dc.date.submitted2020-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-140769-207820pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240798
dc.languagepolpl
dc.subject.enPublic relations, new media, e-PR, image, reputation, identity, webpage, social mediapl
dc.subject.plPublic relations, nowe media, e-PR, wizerunek, reputacja, tożsamość, strona internetowa, media społecznościowepl
dc.titleWykorzystanie nowych mediów w public relations placówek medycznychpl
dc.title.alternativeThe use of new media in public relations of medical facilitiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this Master's thesis is the use of new media in public relations of medical facilities on the example of Lesser Poland public hospitals. The research verifies how public medical facilities use tools such as the website and social media.The first chapter describes the analyzed issues on the basis of existing scientific sources. In the beginning, the terms public relations, image and identity were defined. Another aspect is e-PR and tools used for modern communication, especially social media. The key is the last section of the theoretical part, describing the specifics of the functioning of the health services market, communication in this area and its most popular instruments.The second chapter presents an overview of existing research and the methodology of own research, i.e. the purpose of the analysis, research problem and questions, main hypothesis and additional hypothesis, research period. A list of examined hospitals and media, websites and Facebook profiles, was also provided. In addition, categorization keys were provided in the methodological chapter on the basis of which the tests were performed.The last, third part of the work is devoted to the presentation and analysis of results. It describes the research results by each category of categorization key (both websites and Facebook) and then formulates general characteristics of the use of new media in the PR of the institution, answers to research questions, and reference to the hypothesis. Quite an important part of the summary are also short recommendations for hospitals to improve their image.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest wykorzystanie nowych mediów w public relations placówek medycznych na przykładzie małopolskich szpitali publicznych. Badania przeprowadzone w ramach hipotezy są weryfikacją tego, w jaki sposób publiczne placówki medyczne korzystają z takich narzędzi jak strona internetowa i media społecznościowe.Pierwszy rozdział opisuje analizowaną problematykę na podstawie istniejących źródeł naukowych. Na początku zostały zdefiniowane pojęcia public relations, wizerunku i tożsamości. Kolejnym aspektem jest e-PR, narzędzia wykorzystywane dla nowoczesnej komunikacji, a szczególnie media społecznościowe. Kluczowym jest ostatni podrozdział części teoretycznej, opisujący specyfikę funkcjonowania rynku usług zdrowotnych, komunikację w tym obszarze i najpopularniejsze jej instrumenty. W drugim rozdziale został przedstawiony przegląd dotychczasowych badań i metodologia przeprowadzonych badań własnych, czyli cel analizy, problem i pytania badawcze, hipoteza główna i hipoteza dodatkowa, okres badawczy. Również podana została lista badanych szpitali i mediów czyli stron internetowych i profili na Facebooku. Oprócz tego, w rozdziale metodologicznym zostały podane klucze kategoryzacyjne, na podstawie których były wykonane badania. Ostatnia, trzecia część pracy jest poświecona przedstawieniu i analizie wyników. Zostały w niej opisane rezultaty badań według każdej kategorii klucza kategoryzacyjnego (zarówno stron internetowych, jak i Facebooka), a później sformułowane ogólne cechy charakterystyczne dotyczące wykorzystania nowych mediów w PR instytucji, odpowiedzi na pytania badawcze i odniesienie się do hipotezy. Dość ważną częścią podsumowania wniosków są także krótkie rekomendacje dla szpitali co do poprawy ich wizerunku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.authorpl
Antonyuk, Valeriya
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.reviewerpl
Szpunar, Magdalena
dc.date.accessioned
2020-07-28T06:15:04Z
dc.date.available
2020-07-28T06:15:04Z
dc.date.submittedpl
2020-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-140769-207820
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240798
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Public relations, new media, e-PR, image, reputation, identity, webpage, social media
dc.subject.plpl
Public relations, nowe media, e-PR, wizerunek, reputacja, tożsamość, strona internetowa, media społecznościowe
dc.titlepl
Wykorzystanie nowych mediów w public relations placówek medycznych
dc.title.alternativepl
The use of new media in public relations of medical facilities
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
112
Views per month
Views per city
Opole
44
Warsaw
21
Krakow
10
Glogow Malopolski
4
Dublin
3
Torun
3
Wroclaw
3
Gmina Połaniec
2
Piekary Slaskie
2
Szczecin
2

No access

No Thumbnail Available