Fenomen marki Coca-Cola - zasługa działań reklamowych i strategii marketingowych

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the work is to present the Coca-Cola brand as a company that owes its popularity not only to the product itself, but also to well-thought-out promotional activities. The advertising and marketing strategies of the subject of the work were many times surprising and pioneering, which translated into the company's global success.The first chapter of the work explains the definition of the brand and its phenomenon. In addition, the first part describes the history of the company's establishment, as well as the appearance of the iconic drink in Poland.The second chapter is devoted to the concept of advertising and marketing. The text also presents selected promotional activities that contributed to building the company's power. The last part of the work analyzes the impact of Coca Cola's advertising and company activities on customers based on sociological aspects, including the need to belong and the need for security. Based on the analyzes, it can be concluded that the appropriate marketing and advertising activities of Coca cola had a significant impact on the popularity and safe position on the market of carbonated soft drinks.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ukazanie marki Coca-Cola jako przedsiębiorstwa, które swoją popularność zawdzięcza nie tylko samemu produktowi, ale także przemyślanym działaniom promocyjnym. Strategie reklamowe i marketingowe podmiotu pracy były niejednokrotnie zaskakujące i pionierskie, co przełożyło się na globalny sukces firmy.W pierwszej części pracy wyjaśniono pojęcie marki i fenomenu oraz opisana została historia powstania spółki, a także pojawienie się kultowego napoju w Polsce. W drugim rozdziale omówione zostały pojęcia reklamy i marketingu oraz przybliżone wybrane działania promocyjne, które wpłynęły na budowanie potęgi przedsiębiorstwa.W rozdziale trzecim został poddany analizie wpływ reklam i działań Coca-Coli na odbiorców w oparciu o aspekty socjologiczne, m.in. potrzebę przynależności oraz potrzebę bezpieczeństwa. Na podstawie przeprowadzonych analiz można stwierdzić, że odpowiednie działania marketingowe i reklamowe Coca-Coli miały istotny wpływ na popularność i bezpieczną pozycję na rynku napojów gazowanych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.authorJarosz, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.reviewerSzpunar, Magdalenapl
dc.date.accessioned2020-10-20T19:13:12Z
dc.date.available2020-10-20T19:13:12Z
dc.date.submitted2020-09-29pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-140768-251729pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249083
dc.languagepolpl
dc.subject.encoca-cola, cola, coke, global brand, phenomenon, brand history, marketing, advertisingpl
dc.subject.plcoca-cola, cola, coke, marka globalna, fenomen, historia marki, marketing, reklamapl
dc.titleFenomen marki Coca-Cola - zasługa działań reklamowych i strategii marketingowychpl
dc.title.alternativeThe phenomenon of the Coca-Cola brand - the merit advertising activities and marketing strategiespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is to present the Coca-Cola brand as a company that owes its popularity not only to the product itself, but also to well-thought-out promotional activities. The advertising and marketing strategies of the subject of the work were many times surprising and pioneering, which translated into the company's global success.The first chapter of the work explains the definition of the brand and its phenomenon. In addition, the first part describes the history of the company's establishment, as well as the appearance of the iconic drink in Poland.The second chapter is devoted to the concept of advertising and marketing. The text also presents selected promotional activities that contributed to building the company's power. The last part of the work analyzes the impact of Coca Cola's advertising and company activities on customers based on sociological aspects, including the need to belong and the need for security. Based on the analyzes, it can be concluded that the appropriate marketing and advertising activities of Coca cola had a significant impact on the popularity and safe position on the market of carbonated soft drinks.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ukazanie marki Coca-Cola jako przedsiębiorstwa, które swoją popularność zawdzięcza nie tylko samemu produktowi, ale także przemyślanym działaniom promocyjnym. Strategie reklamowe i marketingowe podmiotu pracy były niejednokrotnie zaskakujące i pionierskie, co przełożyło się na globalny sukces firmy.W pierwszej części pracy wyjaśniono pojęcie marki i fenomenu oraz opisana została historia powstania spółki, a także pojawienie się kultowego napoju w Polsce. W drugim rozdziale omówione zostały pojęcia reklamy i marketingu oraz przybliżone wybrane działania promocyjne, które wpłynęły na budowanie potęgi przedsiębiorstwa.W rozdziale trzecim został poddany analizie wpływ reklam i działań Coca-Coli na odbiorców w oparciu o aspekty socjologiczne, m.in. potrzebę przynależności oraz potrzebę bezpieczeństwa. Na podstawie przeprowadzonych analiz można stwierdzić, że odpowiednie działania marketingowe i reklamowe Coca-Coli miały istotny wpływ na popularność i bezpieczną pozycję na rynku napojów gazowanych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.authorpl
Jarosz, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.reviewerpl
Szpunar, Magdalena
dc.date.accessioned
2020-10-20T19:13:12Z
dc.date.available
2020-10-20T19:13:12Z
dc.date.submittedpl
2020-09-29
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-140768-251729
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249083
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
coca-cola, cola, coke, global brand, phenomenon, brand history, marketing, advertising
dc.subject.plpl
coca-cola, cola, coke, marka globalna, fenomen, historia marki, marketing, reklama
dc.titlepl
Fenomen marki Coca-Cola - zasługa działań reklamowych i strategii marketingowych
dc.title.alternativepl
The phenomenon of the Coca-Cola brand - the merit advertising activities and marketing strategies
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available