Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Fenomen marki Coca-Cola - zasługa działań reklamowych i strategii marketingowych
The phenomenon of the Coca-Cola brand - the merit advertising activities and marketing strategies
coca-cola, cola, coke, marka globalna, fenomen, historia marki, marketing, reklama
coca-cola, cola, coke, global brand, phenomenon, brand history, marketing, advertising
Celem pracy jest ukazanie marki Coca-Cola jako przedsiębiorstwa, które swoją popularność zawdzięcza nie tylko samemu produktowi, ale także przemyślanym działaniom promocyjnym. Strategie reklamowe i marketingowe podmiotu pracy były niejednokrotnie zaskakujące i pionierskie, co przełożyło się na globalny sukces firmy.W pierwszej części pracy wyjaśniono pojęcie marki i fenomenu oraz opisana została historia powstania spółki, a także pojawienie się kultowego napoju w Polsce. W drugim rozdziale omówione zostały pojęcia reklamy i marketingu oraz przybliżone wybrane działania promocyjne, które wpłynęły na budowanie potęgi przedsiębiorstwa.W rozdziale trzecim został poddany analizie wpływ reklam i działań Coca-Coli na odbiorców w oparciu o aspekty socjologiczne, m.in potrzebę przynależności oraz potrzebę bezpieczeństwa. Na podstawie przeprowadzonych analiz można stwierdzić, że odpowiednie działania marketingowe i reklamowe Coca-Coli miały istotny wpływ na popularność i bezpieczną pozycję na rynku napojów gazowanych.
The aim of the work is to present the Coca-Cola brand as a company that owes its popularity not only to the product itself, but also to well-thought-out promotional activities. The advertising and marketing strategies of the subject of the work were many times surprising and pioneering, which translated into the company's global success.The first chapter of the work explains the definition of the brand and its phenomenon. In addition, the first part describes the history of the company's establishment, as well as the appearance of the iconic drink in Poland.The second chapter is devoted to the concept of advertising and marketing. The text also presents selected promotional activities that contributed to building the company's power. The last part of the work analyzes the impact of Coca Cola's advertising and company activities on customers based on sociological aspects, including the need to belong and the need for security. Based on the analyzes, it can be concluded that the appropriate marketing and advertising activities of Coca cola had a significant impact on the popularity and safe position on the market of carbonated soft drinks.
dc.abstract.en | The aim of the work is to present the Coca-Cola brand as a company that owes its popularity not only to the product itself, but also to well-thought-out promotional activities. The advertising and marketing strategies of the subject of the work were many times surprising and pioneering, which translated into the company's global success.The first chapter of the work explains the definition of the brand and its phenomenon. In addition, the first part describes the history of the company's establishment, as well as the appearance of the iconic drink in Poland.The second chapter is devoted to the concept of advertising and marketing. The text also presents selected promotional activities that contributed to building the company's power. The last part of the work analyzes the impact of Coca Cola's advertising and company activities on customers based on sociological aspects, including the need to belong and the need for security. Based on the analyzes, it can be concluded that the appropriate marketing and advertising activities of Coca cola had a significant impact on the popularity and safe position on the market of carbonated soft drinks. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest ukazanie marki Coca-Cola jako przedsiębiorstwa, które swoją popularność zawdzięcza nie tylko samemu produktowi, ale także przemyślanym działaniom promocyjnym. Strategie reklamowe i marketingowe podmiotu pracy były niejednokrotnie zaskakujące i pionierskie, co przełożyło się na globalny sukces firmy.W pierwszej części pracy wyjaśniono pojęcie marki i fenomenu oraz opisana została historia powstania spółki, a także pojawienie się kultowego napoju w Polsce. W drugim rozdziale omówione zostały pojęcia reklamy i marketingu oraz przybliżone wybrane działania promocyjne, które wpłynęły na budowanie potęgi przedsiębiorstwa.W rozdziale trzecim został poddany analizie wpływ reklam i działań Coca-Coli na odbiorców w oparciu o aspekty socjologiczne, m.in. potrzebę przynależności oraz potrzebę bezpieczeństwa. Na podstawie przeprowadzonych analiz można stwierdzić, że odpowiednie działania marketingowe i reklamowe Coca-Coli miały istotny wpływ na popularność i bezpieczną pozycję na rynku napojów gazowanych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.contributor.author | Jarosz, Kinga | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szpunar, Magdalena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-20T19:13:12Z | |
dc.date.available | 2020-10-20T19:13:12Z | |
dc.date.submitted | 2020-09-29 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140768-251729 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249083 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | coca-cola, cola, coke, global brand, phenomenon, brand history, marketing, advertising | pl |
dc.subject.pl | coca-cola, cola, coke, marka globalna, fenomen, historia marki, marketing, reklama | pl |
dc.title | Fenomen marki Coca-Cola - zasługa działań reklamowych i strategii marketingowych | pl |
dc.title.alternative | The phenomenon of the Coca-Cola brand - the merit advertising activities and marketing strategies | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |