NOSTALGIA: JAK WSPOMNIENIA WPŁYWAJĄ NA INTERNETOWY RYNEK DOZNAŃ. CASE STUDY ZESPOŁU NAGRANIOWEGO STUDIO ACCANTUS

master
dc.abstract.enThis work takes up the topic of nostalgia functioning within the experience economy in Internet. The main goal of the argument was finding an answer to the question whether nostalgia might be considered as the implementation of the experience economy. To achieve this goal, a study was conducted, in the form of an interview with a representative of Studio Accantus recording studio, which operates within YouTube platform. The analysis begins with the characteristics of the experience economy, mostly in the Internet context. The arguments details the methods used by organizations operating on the Internet to employ nostalgia in the process of acquiring new customers and extending their reach. This work also undertakes the issue of intentional use of nostalgia and the presence of this phenomenon in the strategy of the mentioned organization's activity.pl
dc.abstract.plPraca opisuje kwestię funkcjonowania kategorii nostalgii w obrębie internetowego rynku doznań. Głównym założeniem wywodu było znalezienie odpowiedzi na pytanie czy nostalgia może zostać uznana za realizację rynku doznań. W tym celu zostało przeprowadzone badanie, które miało formę wywiadu z przedstawicielem studia nagraniowego Studio Accantus funkcjonującego na platformie YouTube. Analiza wychodzi od charakterystyki rynku doznań oraz wyznaczników jego funkcjonowania w sieci. Wywód prezentuje stosowane przez organizacje działające w Internecie sposoby posłużenia się nostalgią w celu pozyskiwania odbiorców i zwiększania swojego zasięgu. Praca porusza także zagadnienia dotyczące poziomu świadomego posłużenia się nostalgią oraz obecności tej kategorii w strategii działania badanej organizacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMaciąg, Rafał - 185118 pl
dc.contributor.authorWodzisz, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMaciąg, Rafał - 185118 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Katarzyna - 101989 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T18:33:08Z
dc.date.available2020-07-27T18:33:08Z
dc.date.submitted2018-07-11pl
dc.fieldofstudykultura współczesnapl
dc.identifier.apddiploma-125949-161281pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230098
dc.languagepolpl
dc.subject.enINTERNET – NOSTALGIA – EXPIERENCE ECONOMY – YOUTUBEpl
dc.subject.plINTERNET – NOSTALGIA – RYNEK DOZNAŃ – YOUTUBEpl
dc.titleNOSTALGIA: JAK WSPOMNIENIA WPŁYWAJĄ NA INTERNETOWY RYNEK DOZNAŃ. CASE STUDY ZESPOŁU NAGRANIOWEGO STUDIO ACCANTUSpl
dc.title.alternativeNOSTALGIA: HOW MEMORIES AFFECT EXPERIENCE ECONOMY ON THE INTERNET. CASE STUDY OF STUDIO ACCANTUSpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work takes up the topic of nostalgia functioning within the experience economy in Internet. The main goal of the argument was finding an answer to the question whether nostalgia might be considered as the implementation of the experience economy. To achieve this goal, a study was conducted, in the form of an interview with a representative of Studio Accantus recording studio, which operates within YouTube platform. The analysis begins with the characteristics of the experience economy, mostly in the Internet context. The arguments details the methods used by organizations operating on the Internet to employ nostalgia in the process of acquiring new customers and extending their reach. This work also undertakes the issue of intentional use of nostalgia and the presence of this phenomenon in the strategy of the mentioned organization's activity.
dc.abstract.plpl
Praca opisuje kwestię funkcjonowania kategorii nostalgii w obrębie internetowego rynku doznań. Głównym założeniem wywodu było znalezienie odpowiedzi na pytanie czy nostalgia może zostać uznana za realizację rynku doznań. W tym celu zostało przeprowadzone badanie, które miało formę wywiadu z przedstawicielem studia nagraniowego Studio Accantus funkcjonującego na platformie YouTube. Analiza wychodzi od charakterystyki rynku doznań oraz wyznaczników jego funkcjonowania w sieci. Wywód prezentuje stosowane przez organizacje działające w Internecie sposoby posłużenia się nostalgią w celu pozyskiwania odbiorców i zwiększania swojego zasięgu. Praca porusza także zagadnienia dotyczące poziomu świadomego posłużenia się nostalgią oraz obecności tej kategorii w strategii działania badanej organizacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Maciąg, Rafał - 185118
dc.contributor.authorpl
Wodzisz, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Maciąg, Rafał - 185118
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Katarzyna - 101989
dc.date.accessioned
2020-07-27T18:33:08Z
dc.date.available
2020-07-27T18:33:08Z
dc.date.submittedpl
2018-07-11
dc.fieldofstudypl
kultura współczesna
dc.identifier.apdpl
diploma-125949-161281
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230098
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
INTERNET – NOSTALGIA – EXPIERENCE ECONOMY – YOUTUBE
dc.subject.plpl
INTERNET – NOSTALGIA – RYNEK DOZNAŃ – YOUTUBE
dc.titlepl
NOSTALGIA: JAK WSPOMNIENIA WPŁYWAJĄ NA INTERNETOWY RYNEK DOZNAŃ. CASE STUDY ZESPOŁU NAGRANIOWEGO STUDIO ACCANTUS
dc.title.alternativepl
NOSTALGIA: HOW MEMORIES AFFECT EXPERIENCE ECONOMY ON THE INTERNET. CASE STUDY OF STUDIO ACCANTUS
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Krakow
8
Wroclaw
5
Warsaw
3
Dublin
2
Wieliczka
2
Gdansk
1
Olsztyn
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available