Mody gier komputerowych na gruncie prawa autorskiego

licenciate
dc.abstract.enVideo game modding is a very popular phenomenon. Nowadays, the shape of video games offered by the producers is not enough for players - not only do they get alterations of those games, created by third parties, which provide them with diversified experience, but also modify the games themselves. It is however crucial to remember, that this kind of actions may constitute copyright law infringements. The ambigious status of video game as a type of work doesn't make the issue less complicated. In this bachelor thesis attempts to tackle topics related to copyright nature of video games were made. Based on aforementioned analyses, consequences related to video game modifying in perspective of copyright law were described.pl
dc.abstract.plMody gier komputerowych są bardzo popularnym zjawiskiem. Współczesnym graczom często nie wystarcza rozgrywka w postaci oferowanej przez producentów - sięgają oni po przeróbki stworzone przez osoby trzecie, które zapewniają im urozmaicone doświadczenie, a nierzadko sami używają stosownych narzędzi, aby wprowadzić modyfikacje do gry samodzielnie. Należy jednak pamiętać, że takie ingerencje w formę rozgrywki mogą stanowić naruszenia praw autorskich. Kwestii tej nie ułatwia fakt, iż klasyfikacja gry komputerowej na gruncie prawa autorskiego nie jest jednoznaczna. W ramach niniejszej pracy licencjackiej zostały podjęte próby rozstrzygnięcia pewnych wątpliwości związanych z charakterem gry komputerowej jako utworu. Na podstawie przeprowadzonych rozważań przedstawione zostały konsekwencje modyfikacji gier w świetle prawa autorskiego.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWasilewski, Piotr - 132546 pl
dc.contributor.authorHajduk, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerWasilewski, Piotr - 132546 pl
dc.contributor.reviewerWidła, Bohdanpl
dc.date.accessioned2022-10-03T21:49:10Z
dc.date.available2022-10-03T21:49:10Z
dc.date.submitted2022-09-28pl
dc.fieldofstudyprawo własności intelektualnej i nowych mediówpl
dc.identifier.apddiploma-162736-226067pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300709
dc.languagepolpl
dc.subject.enVideo game mods, copyright law, video gamespl
dc.subject.plMody gier komputerowych, prawo autorskie, gry komputerowepl
dc.titleMody gier komputerowych na gruncie prawa autorskiegopl
dc.title.alternativeVideo game mods in perspective of copyright lawpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Video game modding is a very popular phenomenon. Nowadays, the shape of video games offered by the producers is not enough for players - not only do they get alterations of those games, created by third parties, which provide them with diversified experience, but also modify the games themselves. It is however crucial to remember, that this kind of actions may constitute copyright law infringements. The ambigious status of video game as a type of work doesn't make the issue less complicated. In this bachelor thesis attempts to tackle topics related to copyright nature of video games were made. Based on aforementioned analyses, consequences related to video game modifying in perspective of copyright law were described.
dc.abstract.plpl
Mody gier komputerowych są bardzo popularnym zjawiskiem. Współczesnym graczom często nie wystarcza rozgrywka w postaci oferowanej przez producentów - sięgają oni po przeróbki stworzone przez osoby trzecie, które zapewniają im urozmaicone doświadczenie, a nierzadko sami używają stosownych narzędzi, aby wprowadzić modyfikacje do gry samodzielnie. Należy jednak pamiętać, że takie ingerencje w formę rozgrywki mogą stanowić naruszenia praw autorskich. Kwestii tej nie ułatwia fakt, iż klasyfikacja gry komputerowej na gruncie prawa autorskiego nie jest jednoznaczna. W ramach niniejszej pracy licencjackiej zostały podjęte próby rozstrzygnięcia pewnych wątpliwości związanych z charakterem gry komputerowej jako utworu. Na podstawie przeprowadzonych rozważań przedstawione zostały konsekwencje modyfikacji gier w świetle prawa autorskiego.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wasilewski, Piotr - 132546
dc.contributor.authorpl
Hajduk, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Wasilewski, Piotr - 132546
dc.contributor.reviewerpl
Widła, Bohdan
dc.date.accessioned
2022-10-03T21:49:10Z
dc.date.available
2022-10-03T21:49:10Z
dc.date.submittedpl
2022-09-28
dc.fieldofstudypl
prawo własności intelektualnej i nowych mediów
dc.identifier.apdpl
diploma-162736-226067
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300709
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Video game mods, copyright law, video games
dc.subject.plpl
Mody gier komputerowych, prawo autorskie, gry komputerowe
dc.titlepl
Mody gier komputerowych na gruncie prawa autorskiego
dc.title.alternativepl
Video game mods in perspective of copyright law
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
32
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Krakow
3
Suchy Las
3
Wroclaw
3
Lublin
2
Gryfino
1
Katowice
1
Lodz
1
Piaseczno
1
Tychy
1

No access

No Thumbnail Available