Przestrzeń wystawiennicza pod mikroskopem. Szkatułkowe ekspozycje sztuki.

master
dc.abstract.enThe purpose of the Master’s thesis devoted to the casket displays of art (it means miniature museums and galleries created by artists, where are exhibited artworks prepared by one or more artists particularly for this small space) is their analysis firstly from the spatial point of view, secondly in relation to cabinets of curiosities. The descriptions of exterior and interior structure of artworks such as Boîte-en-valise (Marcel Duchamp, 1935-1941), Museum of Drawers (Herbert Distel, 1970-1977), Salon Wystawowy Bagatt (Łukasz Gorczyca, 2000-2001) or Microart 1:10 (Strupek collective, 2008-2009) is a starting point in the discussion devoted to the links and parallels between casket displays and cabinets of curiosities. In effect, notions such as miniaturization, intimacy, privacy, collector’s independence and pleasure prove essential for appropriate interpretation of the casket displays. Due to them artist’s miniature museums and galleries reflects as well how some of contemporary artists escapes from the institutional arbitrary practices of framing art.pl
dc.abstract.plCelem pracy magisterskiej poświęconej szkatułkowym ekspozycjom sztuki (to znaczy tworzonym przez artystów miniaturowym muzeom oraz galeriom, w których prezentowane są dzieła sztuki stworzone przez jednego lub więcej artystów specjalnie z myślą o tej niewielkiej przestrzeni) jest ich analiza pod kątem organizacji przestrzeni oraz pokrewieństwa z nowożytnymi gabinetami osobliwości. Opisy zewnętrznej oraz wewnętrznej struktury dzieł takich jak Pudełko w walizce (Marcel Duchamp, 1936-1941), Muzeum w szufladach (Herbert Distel, 1970-1977), Salon Wystawowy Bagatt (Łukasz Gorczyca, 2000-2001) czy Microart 1:10 (grupa Strupek, 2008-2009) stanowią punkt wyjścia dla analizy elementów paralelnych dla współcześnie tworzonych przez artystów miniaturowych przestrzeni dedykowanych sztuce oraz nowożytnych gabinetów osobliwości. W efekcie, pojęcia takie jak miniaturyzacja, intymność, prywatność, niezależność oraz przyjemność kolekcjonera okazują się kluczowe dla odpowiedniego zrozumienia charakteru szkatułkowych ekspozycji. Co więcej, możliwe staje się dzięki nim zaobserwowanie w jaki sposób tworzone współcześnie miniaturowe muzea oraz galerie odzwierciedlają aspiracje artystów do wyzwolenia się spod arbitralnych praktyk instytucjonalizacji oraz ramowania sztuki.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorGryglewicz, Tomasz - 128197 pl
dc.contributor.authorMałysa-Janczy, Zofiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerGryska, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerGryglewicz, Tomasz - 128197 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:16:38Z
dc.date.available2020-07-27T03:16:38Z
dc.date.submitted2016-10-19pl
dc.fieldofstudyhistoria sztukipl
dc.identifier.apddiploma-110481-115027pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216477
dc.languagepolpl
dc.subject.enmuzeum, kolekcja, cabinet of curiosity, Marcel Duchamppl
dc.subject.plmuzeum, kolekcja, gabinet osobliwości, Marcel Duchamppl
dc.titlePrzestrzeń wystawiennicza pod mikroskopem. Szkatułkowe ekspozycje sztuki.pl
dc.title.alternativeArt space under a microscope. Casket displays.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the Master’s thesis devoted to the casket displays of art (it means miniature museums and galleries created by artists, where are exhibited artworks prepared by one or more artists particularly for this small space) is their analysis firstly from the spatial point of view, secondly in relation to cabinets of curiosities. The descriptions of exterior and interior structure of artworks such as Boîte-en-valise (Marcel Duchamp, 1935-1941), Museum of Drawers (Herbert Distel, 1970-1977), Salon Wystawowy Bagatt (Łukasz Gorczyca, 2000-2001) or Microart 1:10 (Strupek collective, 2008-2009) is a starting point in the discussion devoted to the links and parallels between casket displays and cabinets of curiosities. In effect, notions such as miniaturization, intimacy, privacy, collector’s independence and pleasure prove essential for appropriate interpretation of the casket displays. Due to them artist’s miniature museums and galleries reflects as well how some of contemporary artists escapes from the institutional arbitrary practices of framing art.
dc.abstract.plpl
Celem pracy magisterskiej poświęconej szkatułkowym ekspozycjom sztuki (to znaczy tworzonym przez artystów miniaturowym muzeom oraz galeriom, w których prezentowane są dzieła sztuki stworzone przez jednego lub więcej artystów specjalnie z myślą o tej niewielkiej przestrzeni) jest ich analiza pod kątem organizacji przestrzeni oraz pokrewieństwa z nowożytnymi gabinetami osobliwości. Opisy zewnętrznej oraz wewnętrznej struktury dzieł takich jak Pudełko w walizce (Marcel Duchamp, 1936-1941), Muzeum w szufladach (Herbert Distel, 1970-1977), Salon Wystawowy Bagatt (Łukasz Gorczyca, 2000-2001) czy Microart 1:10 (grupa Strupek, 2008-2009) stanowią punkt wyjścia dla analizy elementów paralelnych dla współcześnie tworzonych przez artystów miniaturowych przestrzeni dedykowanych sztuce oraz nowożytnych gabinetów osobliwości. W efekcie, pojęcia takie jak miniaturyzacja, intymność, prywatność, niezależność oraz przyjemność kolekcjonera okazują się kluczowe dla odpowiedniego zrozumienia charakteru szkatułkowych ekspozycji. Co więcej, możliwe staje się dzięki nim zaobserwowanie w jaki sposób tworzone współcześnie miniaturowe muzea oraz galerie odzwierciedlają aspiracje artystów do wyzwolenia się spod arbitralnych praktyk instytucjonalizacji oraz ramowania sztuki.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Gryglewicz, Tomasz - 128197
dc.contributor.authorpl
Małysa-Janczy, Zofia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Gryska, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Gryglewicz, Tomasz - 128197
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:16:38Z
dc.date.available
2020-07-27T03:16:38Z
dc.date.submittedpl
2016-10-19
dc.fieldofstudypl
historia sztuki
dc.identifier.apdpl
diploma-110481-115027
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216477
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
muzeum, kolekcja, cabinet of curiosity, Marcel Duchamp
dc.subject.plpl
muzeum, kolekcja, gabinet osobliwości, Marcel Duchamp
dc.titlepl
Przestrzeń wystawiennicza pod mikroskopem. Szkatułkowe ekspozycje sztuki.
dc.title.alternativepl
Art space under a microscope. Casket displays.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
3
Dublin
2
Wroclaw
2
Kędzierzyn-Koźle
1
Lublin
1
Trachy
1

No access

No Thumbnail Available