Rola innowacyjności w Sektorze Outsourciungu Procesów Biznesowych na przykładzie Capgemini

master
dc.abstract.enAs the focus on BPO and innovations intensifies within firms, an understanding of how to harness these two trends is increasingly important. The purpose of this thesis is to examine the impact of the innovations in the BPO industry. There is significant correlation between innovative activities of a BPO provider and its efficiency and effectiveness. In accordance with the overall goals and strategies of the business, its innovation strategy ensures a goal-directed allocation of resources and plays a large part in determining their success or demise. Using case study methodology, I analyze the presence or absence of innovations in Capgemini and it’s services provided to clients. The empirical evidence gathered from these case supports the argument that the presence of innovations in BPO is critical for aiming leader's position in BPO market and reduction of the costs.pl
dc.abstract.plZ racji tego, że coraz więcej firm interesuje się branżą BPO i innowacjami, zrozumienie jak poradzić sobie z tym trendami jest coraz bardziej znaczące. Celem niniejszej pracy jest zbadanie roli innowacyjności w sektorze BPO. Istnieje silna zależność pomiędzy innowacyjnymi przedsięwzięciami dostawcy BPO a jego wydajnością i efektywnością. Zgodnie z celami strategicznymi firmy, innowacyjność może zapewnić odpowiednią alokację zasobów i odgrywa znacząca rolę w sukcesie lub porażce dostawcy BPO. Za pomocą studium przypadku, zostało zanalizowane jedno z innowacyjnych rozwiązań firmy Capgemini. Zebrane dane potwierdzają tezę, że obecność innowacji w branży BPO jest nie tylko wyznacznikiem konkurencyjności na rynku ale również pomaga redukować koszty ponoszone przez klientów BPO.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.contributor.authorKikla, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T19:34:47Z
dc.date.available2020-07-26T19:34:47Z
dc.date.submitted2016-02-02pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-102746-168100pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209412
dc.languagepolpl
dc.subject.enBPO – Business Processes – Capgemini – Innovations – Outsourcingpl
dc.subject.plBPO – Capgemini – innowacje – outsourcing – procesy biznesowepl
dc.titleRola innowacyjności w Sektorze Outsourciungu Procesów Biznesowych na przykładzie Capgeminipl
dc.title.alternativeThe meaning of innovations in Business Process Outsourcing industry in the case of Capgeminipl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
As the focus on BPO and innovations intensifies within firms, an understanding of how to harness these two trends is increasingly important. The purpose of this thesis is to examine the impact of the innovations in the BPO industry. There is significant correlation between innovative activities of a BPO provider and its efficiency and effectiveness. In accordance with the overall goals and strategies of the business, its innovation strategy ensures a goal-directed allocation of resources and plays a large part in determining their success or demise. Using case study methodology, I analyze the presence or absence of innovations in Capgemini and it’s services provided to clients. The empirical evidence gathered from these case supports the argument that the presence of innovations in BPO is critical for aiming leader's position in BPO market and reduction of the costs.
dc.abstract.plpl
Z racji tego, że coraz więcej firm interesuje się branżą BPO i innowacjami, zrozumienie jak poradzić sobie z tym trendami jest coraz bardziej znaczące. Celem niniejszej pracy jest zbadanie roli innowacyjności w sektorze BPO. Istnieje silna zależność pomiędzy innowacyjnymi przedsięwzięciami dostawcy BPO a jego wydajnością i efektywnością. Zgodnie z celami strategicznymi firmy, innowacyjność może zapewnić odpowiednią alokację zasobów i odgrywa znacząca rolę w sukcesie lub porażce dostawcy BPO. Za pomocą studium przypadku, zostało zanalizowane jedno z innowacyjnych rozwiązań firmy Capgemini. Zebrane dane potwierdzają tezę, że obecność innowacji w branży BPO jest nie tylko wyznacznikiem konkurencyjności na rynku ale również pomaga redukować koszty ponoszone przez klientów BPO.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.contributor.authorpl
Kikla, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2020-07-26T19:34:47Z
dc.date.available
2020-07-26T19:34:47Z
dc.date.submittedpl
2016-02-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-102746-168100
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209412
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BPO – Business Processes – Capgemini – Innovations – Outsourcing
dc.subject.plpl
BPO – Capgemini – innowacje – outsourcing – procesy biznesowe
dc.titlepl
Rola innowacyjności w Sektorze Outsourciungu Procesów Biznesowych na przykładzie Capgemini
dc.title.alternativepl
The meaning of innovations in Business Process Outsourcing industry in the case of Capgemini
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Dublin
3
Wroclaw
2
Chandler
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available