Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG

master
dc.abstract.enThe paper entitled "Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games" presents solutions of many problems related to developping an engine for a computer game. The contents are organised in such a way that enables presenting particular aspects, beginning with exposing the problem. The next step is a proposition of possible solutions and eventually chosing and describing the right ones. The reader of the paper gets to know about the difficulties connected to memory allocation in computer games, or the usability of configuration files and also will experience the problems with saving shared data. Additionally there is valuable information about communication between modules in a way that conserves their independence. The paper also mentions the management of the AI algorithms. Equally important aspects like threading, logic support for a computer game and even an innovative system of sovling disputable situations that appear in Role Playing Games.pl
dc.abstract.otherPraca zatytułowana "Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG" przedstawia rozwiazania wielu problemow zwiazanych z oprogramowaniem ogolnego silnika dla gry. Tresc zorganizowana jest w taki sposob, by przedstawiac poszczegolne aspekty, poczawszy od naswietlenia problemu. Kolejnym krokiem jest zaproponowanie mozliwych rozwiazan, by wkońcu wybrać i objaśnić odpowiednie rozwiązanie. Czytelnik pracy dowie się o trudnych aspektach alokacji pamieci w grach komputerowych, czy o uzytecznosci stosowania plikow konfiguracyjnych oraz pozna problemy zwiazane z zapisywaniem wspoldzielonych danych. Nie zabraknie rowniez cennych informacji o komunikacji miedzy modulami w sposob, ktory pozwala na zachowanie ich niezaleznosci. Rozprawa obejmuje również zarządzanie algorytmami sztucznej inteligencji. Równie istotne aspekty takie jak wielowątkowość, wsparcie logiki gier, a nawet nowatorski system rozsądzania sytuacji spornych w grach fabularnych.pl
dc.affiliationWydział Matematyki i Informatykipl
dc.contributor.advisorRoman, Adam - 142015 pl
dc.contributor.authorPiasta, Michalinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WMI2pl
dc.contributor.reviewerMigórski, Stanisław - 130585 pl
dc.contributor.reviewerRoman, Adam - 142015 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T18:11:16Z
dc.date.available2020-07-14T18:11:16Z
dc.date.submitted2011-10-27pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-54746-65366pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169715
dc.subject.enRPG, game engine, computer gamespl
dc.subject.otherRGP, silnik, gry komputerowepl
dc.titleProjekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPGpl
dc.title.alternativeProject and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Gamespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper entitled "Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games" presents solutions of many problems related to developping an engine for a computer game. The contents are organised in such a way that enables presenting particular aspects, beginning with exposing the problem. The next step is a proposition of possible solutions and eventually chosing and describing the right ones. The reader of the paper gets to know about the difficulties connected to memory allocation in computer games, or the usability of configuration files and also will experience the problems with saving shared data. Additionally there is valuable information about communication between modules in a way that conserves their independence. The paper also mentions the management of the AI algorithms. Equally important aspects like threading, logic support for a computer game and even an innovative system of sovling disputable situations that appear in Role Playing Games.
dc.abstract.otherpl
Praca zatytułowana "Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG" przedstawia rozwiazania wielu problemow zwiazanych z oprogramowaniem ogolnego silnika dla gry. Tresc zorganizowana jest w taki sposob, by przedstawiac poszczegolne aspekty, poczawszy od naswietlenia problemu. Kolejnym krokiem jest zaproponowanie mozliwych rozwiazan, by wkońcu wybrać i objaśnić odpowiednie rozwiązanie. Czytelnik pracy dowie się o trudnych aspektach alokacji pamieci w grach komputerowych, czy o uzytecznosci stosowania plikow konfiguracyjnych oraz pozna problemy zwiazane z zapisywaniem wspoldzielonych danych. Nie zabraknie rowniez cennych informacji o komunikacji miedzy modulami w sposob, ktory pozwala na zachowanie ich niezaleznosci. Rozprawa obejmuje również zarządzanie algorytmami sztucznej inteligencji. Równie istotne aspekty takie jak wielowątkowość, wsparcie logiki gier, a nawet nowatorski system rozsądzania sytuacji spornych w grach fabularnych.
dc.affiliationpl
Wydział Matematyki i Informatyki
dc.contributor.advisorpl
Roman, Adam - 142015
dc.contributor.authorpl
Piasta, Michalina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WMI2
dc.contributor.reviewerpl
Migórski, Stanisław - 130585
dc.contributor.reviewerpl
Roman, Adam - 142015
dc.date.accessioned
2020-07-14T18:11:16Z
dc.date.available
2020-07-14T18:11:16Z
dc.date.submittedpl
2011-10-27
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-54746-65366
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169715
dc.subject.enpl
RPG, game engine, computer games
dc.subject.otherpl
RGP, silnik, gry komputerowe
dc.titlepl
Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG
dc.title.alternativepl
Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
30
Views per month
Views per city
Krakow
7
Warsaw
3
Wroclaw
3
Poznan
2
Bialystok
1
Dublin
1
Gdansk
1
Krapkowice
1
Tottenham
1
Vilnius
1

No access

No Thumbnail Available