Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG
Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games
RPG, game engine, computer games
RGP, silnik, gry komputerowe
The paper entitled "Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games" presents solutions of many problems related to developping an engine for a computer game. The contents are organised in such a way that enables presenting particular aspects, beginning with exposing the problem. The next step is a proposition of possible solutions and eventually chosing and describing the right ones. The reader of the paper gets to know about the difficulties connected to memory allocation in computer games, or the usability of configuration files and also will experience the problems with saving shared data. Additionally there is valuable information about communication between modules in a way that conserves their independence. The paper also mentions the management of the AI algorithms. Equally important aspects like threading, logic support for a computer game and even an innovative system of sovling disputable situations that appear in Role Playing Games.
Praca zatytułowana "Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG" przedstawia rozwiazania wielu problemow zwiazanych z oprogramowaniem ogolnego silnika dla gry. Tresc zorganizowana jest w taki sposob, by przedstawiac poszczegolne aspekty, poczawszy od naswietlenia problemu. Kolejnym krokiem jest zaproponowanie mozliwych rozwiazan, by wkońcu wybrać i objaśnić odpowiednie rozwiązanie. Czytelnik pracy dowie się o trudnych aspektach alokacji pamieci w grach komputerowych, czy o uzytecznosci stosowania plikow konfiguracyjnych oraz pozna problemy zwiazane z zapisywaniem wspoldzielonych danych. Nie zabraknie rowniez cennych informacji o komunikacji miedzy modulami w sposob, ktory pozwala na zachowanie ich niezaleznosci. Rozprawa obejmuje również zarządzanie algorytmami sztucznej inteligencji. Równie istotne aspekty takie jak wielowątkowość, wsparcie logiki gier, a nawet nowatorski system rozsądzania sytuacji spornych w grach fabularnych.
dc.abstract.en | The paper entitled "Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games" presents solutions of many problems related to developping an engine for a computer game. The contents are organised in such a way that enables presenting particular aspects, beginning with exposing the problem. The next step is a proposition of possible solutions and eventually chosing and describing the right ones. The reader of the paper gets to know about the difficulties connected to memory allocation in computer games, or the usability of configuration files and also will experience the problems with saving shared data. Additionally there is valuable information about communication between modules in a way that conserves their independence. The paper also mentions the management of the AI algorithms. Equally important aspects like threading, logic support for a computer game and even an innovative system of sovling disputable situations that appear in Role Playing Games. | pl |
dc.abstract.other | Praca zatytułowana "Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG" przedstawia rozwiazania wielu problemow zwiazanych z oprogramowaniem ogolnego silnika dla gry. Tresc zorganizowana jest w taki sposob, by przedstawiac poszczegolne aspekty, poczawszy od naswietlenia problemu. Kolejnym krokiem jest zaproponowanie mozliwych rozwiazan, by wkońcu wybrać i objaśnić odpowiednie rozwiązanie. Czytelnik pracy dowie się o trudnych aspektach alokacji pamieci w grach komputerowych, czy o uzytecznosci stosowania plikow konfiguracyjnych oraz pozna problemy zwiazane z zapisywaniem wspoldzielonych danych. Nie zabraknie rowniez cennych informacji o komunikacji miedzy modulami w sposob, ktory pozwala na zachowanie ich niezaleznosci. Rozprawa obejmuje również zarządzanie algorytmami sztucznej inteligencji. Równie istotne aspekty takie jak wielowątkowość, wsparcie logiki gier, a nawet nowatorski system rozsądzania sytuacji spornych w grach fabularnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Matematyki i Informatyki | pl |
dc.contributor.advisor | Roman, Adam - 142015 | pl |
dc.contributor.author | Piasta, Michalina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WMI2 | pl |
dc.contributor.reviewer | Migórski, Stanisław - 130585 | pl |
dc.contributor.reviewer | Roman, Adam - 142015 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T18:11:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T18:11:16Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-54746-65366 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169715 | |
dc.subject.en | RPG, game engine, computer games | pl |
dc.subject.other | RGP, silnik, gry komputerowe | pl |
dc.title | Projekt i implementacja silnika wspomagającego tworzenie gier RPG | pl |
dc.title.alternative | Project and implementation of an engine supporting the creation of Role Playing Games | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |