Wiarygodność i czytelność zachowań niewerbalnych w filmach animowanych

licenciate
dc.abstract.enThe main research problem of this dissertation is the reliability and legibility of nonverbal behaviors in animated films. Analysis of the above outlined issued has been based on my surveys. The first issue was about reading the emotions of animated characters, the readability of two different animation methods, and other factors that underline the preferences of the viewers in choosing an animated film. The study was conducted on adolescents and school children. The second issue was intended to bring the attitudes and knowledge of animators into account when creating the behavior of nonverbal heroes. The last one concerns the reading of emotions and gestures in animated films, which has been performed on people from sixteen different nationalities. The results of the study have made it possible to identify the regularities that occur when reading non-verbal behaviour by people brought up in different cultures. The research was based on literature in the fields of psychology, animation, communication, film studies and philosophy. The results of the study show that non-verbal behavior in animated films, depending on what kind of animation is used in the film, can teach viewers a variety of nonverbal behaviours, help them cope with emotions, and be able to contribute to prototype research or universal nonverbal behaviour of people.pl
dc.abstract.plZasadniczym problemem badawczym podejmowanym w niniejszej pracy jest wiarygodność i czytelność zachowań niewerbalnych występujących w filmach animowanych. Analiza ww. zagadnienia została oparta na przeprowadzonych przeze mnie badaniach. Pierwsze z nich dotyczyło odczytywania emocji animowanych bohaterów, czytelności dwóch różnych sposobów animacji oraz innych czynników, które stanowią podstawę dla preferencji widzów w wyborze filmu animowanego. Badanie zostało przeprowadzone na młodzieży i dzieciach w wieku szkolnym. Drugie natomiast miało na celu przybliżenie postaw i wiedzy animatorów podczas tworzenia zachowań niewerbalnych bohaterów. Ostatnie dotyczy odczytywania emocji i gestów występujących w filmach animowanych, które zostało przeprowadzone na osobach z szesnastu różnych narodowości. Dzięki jego wynikom można zauważyć jakie prawidłowości występują podczas odczytywania zachowań niewerbalnych przez osoby wychowane w różnych kulturach. Przeprowadzone badania zostały oparte na literaturze z dziedzin takich jak: psychologia, animacja, komunikacja, filmoznawstwo oraz filozofia. Przedstawione w pracy wyniki świadczą o tym, że zachowania niewerbalne występujące w filmach animowanych w zależności od tego, jaki rodzaj animacji jest zastosowany w filmie, mogą uczyć widzów różnorakich zachowań niewerbalnych, pomóc im radzić sobie z emocjami oraz są w stanie posłużyć do badań nad prototypowymi, czy uniwersalnymi niewerbalnymi zachowaniami ludzi.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorAntas, Jolanta - 127134 pl
dc.contributor.authorJurczyńska, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerAntas, Jolanta - 127134 pl
dc.contributor.reviewerZałazińska, Aneta - 132852 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:56:28Z
dc.date.available2020-07-27T06:56:28Z
dc.date.submitted2017-07-05pl
dc.fieldofstudykomunikacja w praktyce społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-114521-195723pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219887
dc.languagepolpl
dc.subject.enReadability, reliability, animated films, reading emotions, non-verbal communicationpl
dc.subject.plCzytelność, wiarygodność, filmy animowane, odczytywanie emocji, komunikacja niewerbalnepl
dc.titleWiarygodność i czytelność zachowań niewerbalnych w filmach animowanychpl
dc.title.alternativeThe believability and readability of nonverbal behaviour in animated filmspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main research problem of this dissertation is the reliability and legibility of nonverbal behaviors in animated films. Analysis of the above outlined issued has been based on my surveys. The first issue was about reading the emotions of animated characters, the readability of two different animation methods, and other factors that underline the preferences of the viewers in choosing an animated film. The study was conducted on adolescents and school children. The second issue was intended to bring the attitudes and knowledge of animators into account when creating the behavior of nonverbal heroes. The last one concerns the reading of emotions and gestures in animated films, which has been performed on people from sixteen different nationalities. The results of the study have made it possible to identify the regularities that occur when reading non-verbal behaviour by people brought up in different cultures. The research was based on literature in the fields of psychology, animation, communication, film studies and philosophy. The results of the study show that non-verbal behavior in animated films, depending on what kind of animation is used in the film, can teach viewers a variety of nonverbal behaviours, help them cope with emotions, and be able to contribute to prototype research or universal nonverbal behaviour of people.
dc.abstract.plpl
Zasadniczym problemem badawczym podejmowanym w niniejszej pracy jest wiarygodność i czytelność zachowań niewerbalnych występujących w filmach animowanych. Analiza ww. zagadnienia została oparta na przeprowadzonych przeze mnie badaniach. Pierwsze z nich dotyczyło odczytywania emocji animowanych bohaterów, czytelności dwóch różnych sposobów animacji oraz innych czynników, które stanowią podstawę dla preferencji widzów w wyborze filmu animowanego. Badanie zostało przeprowadzone na młodzieży i dzieciach w wieku szkolnym. Drugie natomiast miało na celu przybliżenie postaw i wiedzy animatorów podczas tworzenia zachowań niewerbalnych bohaterów. Ostatnie dotyczy odczytywania emocji i gestów występujących w filmach animowanych, które zostało przeprowadzone na osobach z szesnastu różnych narodowości. Dzięki jego wynikom można zauważyć jakie prawidłowości występują podczas odczytywania zachowań niewerbalnych przez osoby wychowane w różnych kulturach. Przeprowadzone badania zostały oparte na literaturze z dziedzin takich jak: psychologia, animacja, komunikacja, filmoznawstwo oraz filozofia. Przedstawione w pracy wyniki świadczą o tym, że zachowania niewerbalne występujące w filmach animowanych w zależności od tego, jaki rodzaj animacji jest zastosowany w filmie, mogą uczyć widzów różnorakich zachowań niewerbalnych, pomóc im radzić sobie z emocjami oraz są w stanie posłużyć do badań nad prototypowymi, czy uniwersalnymi niewerbalnymi zachowaniami ludzi.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Antas, Jolanta - 127134
dc.contributor.authorpl
Jurczyńska, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Antas, Jolanta - 127134
dc.contributor.reviewerpl
Załazińska, Aneta - 132852
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:56:28Z
dc.date.available
2020-07-27T06:56:28Z
dc.date.submittedpl
2017-07-05
dc.fieldofstudypl
komunikacja w praktyce społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-114521-195723
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219887
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Readability, reliability, animated films, reading emotions, non-verbal communication
dc.subject.plpl
Czytelność, wiarygodność, filmy animowane, odczytywanie emocji, komunikacja niewerbalne
dc.titlepl
Wiarygodność i czytelność zachowań niewerbalnych w filmach animowanych
dc.title.alternativepl
The believability and readability of nonverbal behaviour in animated films
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available