Krzysztof Bosak i Janusz Korwin- Mikke, jako dobry i zły policjant. Nowe oblicze marketingu politycznego na Twitterze

licenciate
dc.abstract.enThe study explores the impact of a political marketing campaign conducted on Twitter on the results of public confidence polls and the presidential election. It sought answers to questions about whether there exists a correlation between the form of communication conducted and the results of polls and elections, and if so, what is its nature. Moreover, it was examined how to effectively create the image of a politician on Twitter. The research material consisted of posts by members of Konfederacja Wolność I Niepodległość group – Krzysztof Bosak and Janusz Korwin-Mikke from the presidential campaign in 2020 published on Twitter and CBOS rankings on social trust. The research showed that in fact Twitter can be considered aneffective political marketing tool that can influence the results of polls and elections. It was also shown that nowadays one can talk about deprofessionalisation of politicians’ image, which is a particular form of creating a persona in social media.pl
dc.abstract.plBadanie eksploruje wpływ kampanii marketingu politycznego prowadzonej na Twitterze na wyniki sondaży zaufania społecznego i wyborów prezydenckich. Poszukiwano odpowiedzi na pytania o to, czy istnieje korelacja pomiędzy formą prowadzonej komunikacji, a wynikami sondaży i wyborów, a jeśli tak, to jaki jest jej charakter. Ponadto badano, jak skutecznie kreować wizerunek polityka na Twitterze. Materiał badawczy stanowiły wpisy członków ugrupowania Konfederacja Wolność i Niepodległość – Krzysztofa Bosaka i Janusza KorwinMikkego z okresu kampanii prezydenckiej w 2020 r. opublikowane w serwisie Twitter oraz rankingi CBOS dotyczące zaufania społecznego. Badania wykazały, że w istocie Twitter można uznać za skuteczne narzędzie marketingu politycznego, mogące wpływać na wynikisondaży i wyborów. Wykazano również, że współcześnie mówić można o deprofesjonalizacji wizerunku polityków, będącej szczególną formą kreowaniapersony w mediach społecznościowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPałasz, Michałpl
dc.contributor.authorSzerszeń, Izabelapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPałasz, Michałpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2022-07-08T21:48:12Z
dc.date.available2022-07-08T21:48:12Z
dc.date.submitted2022-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-157829-277106pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295677
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolitical marketing, image creation, Twitter, media management, social mediamanagementpl
dc.subject.plmarketing polityczny, kreowanie wizerunku, Twitter, zarządzanie mediami,zarządzanie mediami społecznościowymipl
dc.titleKrzysztof Bosak i Janusz Korwin- Mikke, jako dobry i zły policjant. Nowe oblicze marketingu politycznego na Twitterzepl
dc.title.alternativeKrzysztof Bosak and Janusz Korwin- Mikke as good cop- bad cop. The new face of political marketing on Twitterpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The study explores the impact of a political marketing campaign conducted on Twitter on the results of public confidence polls and the presidential election. It sought answers to questions about whether there exists a correlation between the form of communication conducted and the results of polls and elections, and if so, what is its nature. Moreover, it was examined how to effectively create the image of a politician on Twitter. The research material consisted of posts by members of Konfederacja Wolność I Niepodległość group – Krzysztof Bosak and Janusz Korwin-Mikke from the presidential campaign in 2020 published on Twitter and CBOS rankings on social trust. The research showed that in fact Twitter can be considered aneffective political marketing tool that can influence the results of polls and elections. It was also shown that nowadays one can talk about deprofessionalisation of politicians’ image, which is a particular form of creating a persona in social media.
dc.abstract.plpl
Badanie eksploruje wpływ kampanii marketingu politycznego prowadzonej na Twitterze na wyniki sondaży zaufania społecznego i wyborów prezydenckich. Poszukiwano odpowiedzi na pytania o to, czy istnieje korelacja pomiędzy formą prowadzonej komunikacji, a wynikami sondaży i wyborów, a jeśli tak, to jaki jest jej charakter. Ponadto badano, jak skutecznie kreować wizerunek polityka na Twitterze. Materiał badawczy stanowiły wpisy członków ugrupowania Konfederacja Wolność i Niepodległość – Krzysztofa Bosaka i Janusza KorwinMikkego z okresu kampanii prezydenckiej w 2020 r. opublikowane w serwisie Twitter oraz rankingi CBOS dotyczące zaufania społecznego. Badania wykazały, że w istocie Twitter można uznać za skuteczne narzędzie marketingu politycznego, mogące wpływać na wynikisondaży i wyborów. Wykazano również, że współcześnie mówić można o deprofesjonalizacji wizerunku polityków, będącej szczególną formą kreowaniapersony w mediach społecznościowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pałasz, Michał
dc.contributor.authorpl
Szerszeń, Izabela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pałasz, Michał
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2022-07-08T21:48:12Z
dc.date.available
2022-07-08T21:48:12Z
dc.date.submittedpl
2022-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-157829-277106
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295677
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
political marketing, image creation, Twitter, media management, social mediamanagement
dc.subject.plpl
marketing polityczny, kreowanie wizerunku, Twitter, zarządzanie mediami,zarządzanie mediami społecznościowymi
dc.titlepl
Krzysztof Bosak i Janusz Korwin- Mikke, jako dobry i zły policjant. Nowe oblicze marketingu politycznego na Twitterze
dc.title.alternativepl
Krzysztof Bosak and Janusz Korwin- Mikke as good cop- bad cop. The new face of political marketing on Twitter
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
191
Views per month
Views per city
Krakow
35
Warsaw
31
Katowice
7
Poznan
7
Bydgoszcz
4
Gdansk
4
Rzeszów
4
Wroclaw
4
Tarnów
3
Kielce
2

No access

No Thumbnail Available