Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa poprzez kreowanie marki osobistej w mediach społecznościowych na przykładzie firmy „Anna Reguła Dietetyka”
The role of personal branding on social media in shaping corporate image: Evidence from "Anna Reguła Dietetyka"
SŁOWA KLUCZOWE: marka osobista, działalność gospodarcza, media społecznościowe, kreowanie wizerunku, komunikacja.
KEYWORDS: personal brand, business activity, social media, brand building, communication.
Głównym celem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie czynników determinujących powiązania między budowaniem marki osobistej w mediach społecznościowych a wizerunkiem firmy oraz zidentyfikowanie ograniczeń, które mogą wpływać na tę synergiczną relację na przykładzie Anny Reguły i jej firmy Anna Reguła Dietetyka. Praca ma na celu dostarczenie wskazówek i rekomendacji dla efektywnego zarządzania marką osobistą w mediach społecznościowych i jej związku z wizerunkiem firmy. Zostały przeanalizowane treści na profilach na Instagramie i na Facebooku, Instagramie oraz jej blog. Mnogość kanałów komunikacyjnych znacznie zwiększa szanse dotarcia do szerszej grupy odbiorców, w związku z tym przeanalizowano opublikowane treści na wspomnianych wcześniej platformach komunikacyjnych. Zostały sformułowane także szczegółowe pytania badawcze dotyczące czynników wpływających na kreowanie marki, sektorów biznesu, w których kreowanie marki może być istotne oraz narzędzi używanych do kreowania marki. Praca została wzbogacona o wywiad standaryzowany z Anną Regułą.Na podstawie badań stwierdzono, że budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych to skuteczne narzędzie, które może wzmocnić wizerunek firmy. Wymaga to jednak starannie opracowanej strategii, systematycznej pracy oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Kluczowe jest, aby marka osobista i wizerunek firmy były ze sobą spójne, autentyczne i opierały się na tych samych wartościach. Dzięki temu możliwe jest nawiązanie silnej relacji z odbiorcami i osiągnięcie sukcesu biznesowego. Strategia powinna jasno definiować cele, grupy docelowe oraz kanały komunikacji dla obu marek. Ważne są aktywne działania, takie jak reagowanie na komentarze, organizowanie konkursów i wydarzeń online, czy tworzenie zamkniętych grup dla najbardziej zaangażowanych fanów. Innowacyjność przejawia się w poszukiwaniu nowych form komunikacji i narzędzi, które wyróżnią na tle konkurencji, a elastyczność w szybkiej odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby odbiorców.
The primary objective of this study is to identify the factors determining the relationship between personal branding on social media and corporate image, as well as to identify the limitations that may affect this synergistic relationship, using the example of Anna Reguła and her company, Anna Reguła Dietetyka. The study aims to provide guidelines and recommendations for effective personal branding management on social media and its relationship with corporate image. The study analyzed content on Instagram and Facebook profiles, as well as her blog. The multitude of communication channels significantly increases the chances of reaching a wider audience, therefore the published content on the aforementioned communication platforms was analyzed. Specific research questions were formulated regarding the factors influencing brand creation, business sectors where brand creation may be important, and the tools used for brand creation. The study was enriched with a standardized interview with Anna Reguła. Based on the research, it was found that building a personal brand on social media is an effective tool that can strengthen a company's image. However, this requires a carefully developed strategy, systematic work, and the ability to handle crisis situations. It is crucial that the personal brand and the company image are consistent, authentic, and based on the same values. This allows for building a strong relationship with the audience and achieving business success. The strategy should clearly define goals, target groups, and communication channels for both brands. Active actions, such as responding to comments, organizing contests and online events, and creating closed groups for the most engaged fans, are important. Innovation is manifested in the search for new forms of communication and tools that will distinguish it from the competition, and flexibility in responding quickly to changing trends and the needs of the audience.
dc.abstract.en | The primary objective of this study is to identify the factors determining the relationship between personal branding on social media and corporate image, as well as to identify the limitations that may affect this synergistic relationship, using the example of Anna Reguła and her company, Anna Reguła Dietetyka. The study aims to provide guidelines and recommendations for effective personal branding management on social media and its relationship with corporate image. The study analyzed content on Instagram and Facebook profiles, as well as her blog. The multitude of communication channels significantly increases the chances of reaching a wider audience, therefore the published content on the aforementioned communication platforms was analyzed. Specific research questions were formulated regarding the factors influencing brand creation, business sectors where brand creation may be important, and the tools used for brand creation. The study was enriched with a standardized interview with Anna Reguła. Based on the research, it was found that building a personal brand on social media is an effective tool that can strengthen a company's image. However, this requires a carefully developed strategy, systematic work, and the ability to handle crisis situations. It is crucial that the personal brand and the company image are consistent, authentic, and based on the same values. This allows for building a strong relationship with the audience and achieving business success. The strategy should clearly define goals, target groups, and communication channels for both brands. Active actions, such as responding to comments, organizing contests and online events, and creating closed groups for the most engaged fans, are important. Innovation is manifested in the search for new forms of communication and tools that will distinguish it from the competition, and flexibility in responding quickly to changing trends and the needs of the audience. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie czynników determinujących powiązania między budowaniem marki osobistej w mediach społecznościowych a wizerunkiem firmy oraz zidentyfikowanie ograniczeń, które mogą wpływać na tę synergiczną relację na przykładzie Anny Reguły i jej firmy Anna Reguła Dietetyka. Praca ma na celu dostarczenie wskazówek i rekomendacji dla efektywnego zarządzania marką osobistą w mediach społecznościowych i jej związku z wizerunkiem firmy. Zostały przeanalizowane treści na profilach na Instagramie i na Facebooku, Instagramie oraz jej blog. Mnogość kanałów komunikacyjnych znacznie zwiększa szanse dotarcia do szerszej grupy odbiorców, w związku z tym przeanalizowano opublikowane treści na wspomnianych wcześniej platformach komunikacyjnych. Zostały sformułowane także szczegółowe pytania badawcze dotyczące czynników wpływających na kreowanie marki, sektorów biznesu, w których kreowanie marki może być istotne oraz narzędzi używanych do kreowania marki. Praca została wzbogacona o wywiad standaryzowany z Anną Regułą.Na podstawie badań stwierdzono, że budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych to skuteczne narzędzie, które może wzmocnić wizerunek firmy. Wymaga to jednak starannie opracowanej strategii, systematycznej pracy oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Kluczowe jest, aby marka osobista i wizerunek firmy były ze sobą spójne, autentyczne i opierały się na tych samych wartościach. Dzięki temu możliwe jest nawiązanie silnej relacji z odbiorcami i osiągnięcie sukcesu biznesowego. Strategia powinna jasno definiować cele, grupy docelowe oraz kanały komunikacji dla obu marek. Ważne są aktywne działania, takie jak reagowanie na komentarze, organizowanie konkursów i wydarzeń online, czy tworzenie zamkniętych grup dla najbardziej zaangażowanych fanów. Innowacyjność przejawia się w poszukiwaniu nowych form komunikacji i narzędzi, które wyróżnią na tle konkurencji, a elastyczność w szybkiej odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby odbiorców. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Wójcik, Karolina - USOS322406 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T23:06:55Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T23:06:55Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172712-322406 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454607 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | KEYWORDS: personal brand, business activity, social media, brand building, communication. | pl |
dc.subject.pl | SŁOWA KLUCZOWE: marka osobista, działalność gospodarcza, media społecznościowe, kreowanie wizerunku, komunikacja. | pl |
dc.title | Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa poprzez kreowanie marki osobistej w mediach społecznościowych na przykładzie firmy „Anna Reguła Dietetyka” | pl |
dc.title.alternative | The role of personal branding on social media in shaping corporate image: Evidence from "Anna Reguła Dietetyka" | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |