Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Proces rekrutacji i selekcji pracowników a wizerunek przedsiębiorstwa.
Recruitment and selection process in terms of corporate image
rekrutacja, selekcja, wizerunek
recruitment, selection, image
Celem niniejszej pracy jest zbadanie i określenie zależności między czynnikami procesu zatrudniania personelu a wrażeniami z niego, a także wskazanie najbardziej istotnych elementów mających wpływ na ukształtowanie się wizerunku firmy w umysłach kandydatów do pracy. Istotą niniejszej pracy było uszeregowanie determinant pozytywnej oceny procesu zatrudniania personelu. Poszczególne problemy badawcze dotyczyły próby odpowiedzi na pytania czy np. długość procesu kwalifikacyjnego, trudność pytań, brak oferty pracy, czy też nastawienie rekrutera względem kandydata ma wpływ na wrażenia z procesu rekrutacji i selekcji, a w efekcie ocenę pracodawcy. Weryfikacja hipotez była możliwa dzięki analizie treści wypowiedzi kandydatów (inżynierów oprogramowania) w serwisie Glassdoor.com – aplikujących do pracy w firmie Google Inc.Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawione są teoretyczne rozważania w zakresie istoty, popularności i skuteczności poszczególnych metod rekrutacji i selekcji. W drugim rozdziale omówiony jest temat wizerunku i jego znaczenia dla firmy. Trzeci rozdział dotyczy przyjętej metodyki badań, zmiennych, wskaźników, a także określenie problemów i hipotez badawczych. Czwarty rozdział zawiera wyniki badań, stanowi podsumowanie niniejszej pracy i wyciągnięcie wniosków.
The purpose of this paper is to investigate and determine the relation between factors of the hiring process and candidates' experiences from it. Apart from that, the author tries to indicate the most influential aspects on the formation of a company’s image from the viewpoint of a prospective job candidate. Individual research problems related to the attempt to answer the questions whether factors such as length of the qualification process, the difficulty of the questions, the lack of a job offer or the recruiter’s attitude with respect to a candidate influence on the candidate's impressions of the hiring process and which of these determinants is the most influential. Verification of hypotheses was made possible thanks to a job candidates' opinion database Glassdoor.com. A set of Google Inc. software engineering interviewees' testimonials was chosen the research target.This paper consists of four chapters. In the first chapter theoretical considerations regarding the popularity and effectiveness of various methods of recruitment and selection are presented. In the second chapter the concept of company image and its importance are discussed. The third section concerns the methodology utilized for research along with the choice of variables, indicators, research problems and hypotheses. The fourth chapter summarizes this paper, provides conclusions and suggests possible future work.
dc.abstract.en | The purpose of this paper is to investigate and determine the relation between factors of the hiring process and candidates' experiences from it. Apart from that, the author tries to indicate the most influential aspects on the formation of a company’s image from the viewpoint of a prospective job candidate. Individual research problems related to the attempt to answer the questions whether factors such as length of the qualification process, the difficulty of the questions, the lack of a job offer or the recruiter’s attitude with respect to a candidate influence on the candidate's impressions of the hiring process and which of these determinants is the most influential. Verification of hypotheses was made possible thanks to a job candidates' opinion database Glassdoor.com. A set of Google Inc. software engineering interviewees' testimonials was chosen the research target.This paper consists of four chapters. In the first chapter theoretical considerations regarding the popularity and effectiveness of various methods of recruitment and selection are presented. In the second chapter the concept of company image and its importance are discussed. The third section concerns the methodology utilized for research along with the choice of variables, indicators, research problems and hypotheses. The fourth chapter summarizes this paper, provides conclusions and suggests possible future work. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zbadanie i określenie zależności między czynnikami procesu zatrudniania personelu a wrażeniami z niego, a także wskazanie najbardziej istotnych elementów mających wpływ na ukształtowanie się wizerunku firmy w umysłach kandydatów do pracy. Istotą niniejszej pracy było uszeregowanie determinant pozytywnej oceny procesu zatrudniania personelu. Poszczególne problemy badawcze dotyczyły próby odpowiedzi na pytania czy np. długość procesu kwalifikacyjnego, trudność pytań, brak oferty pracy, czy też nastawienie rekrutera względem kandydata ma wpływ na wrażenia z procesu rekrutacji i selekcji, a w efekcie ocenę pracodawcy. Weryfikacja hipotez była możliwa dzięki analizie treści wypowiedzi kandydatów (inżynierów oprogramowania) w serwisie Glassdoor.com – aplikujących do pracy w firmie Google Inc.Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawione są teoretyczne rozważania w zakresie istoty, popularności i skuteczności poszczególnych metod rekrutacji i selekcji. W drugim rozdziale omówiony jest temat wizerunku i jego znaczenia dla firmy. Trzeci rozdział dotyczy przyjętej metodyki badań, zmiennych, wskaźników, a także określenie problemów i hipotez badawczych. Czwarty rozdział zawiera wyniki badań, stanowi podsumowanie niniejszej pracy i wyciągnięcie wniosków. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.author | Sikocińska, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T06:29:14Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T06:29:14Z | |
dc.date.submitted | 2012-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-65966-133097 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179468 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | recruitment, selection, image | pl |
dc.subject.pl | rekrutacja, selekcja, wizerunek | pl |
dc.title | Proces rekrutacji i selekcji pracowników a wizerunek przedsiębiorstwa. | pl |
dc.title.alternative | Recruitment and selection process in terms of corporate image | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |