Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ mediów społecznościowych na wizerunek miasta Radom
The impact of social media on the image of the city of Radom
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - RADOM – WIZERUNEK - WPŁYW
SOCIAL MEDIA – RADOM - IMAGE - INFLUENCE
Od wizerunku miasta może zależeć rozwój danej miejscowości. To od niego może zależeć, czy do miasta zaczną przyjeżdżać nowi mieszkańcy, turyści czy inwestorzy. Użytkownicy Internetu coraz częściej tworzą prześmiewcze materiały, które mogą mieć wpływ na wizerunki danych miast. Sytuacje, które wydarzyły się w Radomiu znalazły negatywny wydźwięk w mediach społecznościowych.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wpływu działań marketingowych na rozpoznawalność i wizerunek miasta Radom. Realizując cel badawczy autorka postawiła następujące pytania badawcze: W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do kreowania pozytywnego wizerunku miasta? Jakie elementy wykorzystuje się w budowaniu wizerunku miast polskich? Czy osoby odpowiedzialne za promocję miasta Radom reagują na działania internautów? Czy ankietowani zauważają pojawiające się w Internecie informacje na temat badanego miasta, mające na celu jego promocję? Czy wybrana grupa badawcza zna historię Radomia oraz wie, z jakich historycznych wydarzeń zasłynął? Czy badani tworzą wizerunek miasta Radom na podstawie czynników miastotwórczych czy stereotypów?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza wykazała, że Radom ma negatywny wizerunek wśród ankietowanych. Jest możliwość poprawy go poprzez skuteczną promocję miasta i rozpowszechnienie popularnych miejsc i wydarzeń radomskich.
The city's development may depend on the city image. It may have influence on the likelihood of new residents, tourists or investors that would want to come to the city. Internet users are creating humorous content that can often affect the image of a given city. Situations that had happened in Radom found a negative overtone in social media. The aim of the Master’s thesis is to analyze the impact of marketing activities for the recognition and image of the city of Radom. By implementing the research objective, the author has put forward the following research questions: How can social media be used to create a positive image of the city? What elements are used in building the image of Polish cities? Do people responsible for promoting the city of Radom react to the activities of Internet users? Do the respondents notice information on the examined city appearing on the Internet, aimed at its promotion? Does the selected research group know the history of Radom and knows from which historical events it became famous? Do the respondents create the image of the city of Radom on the basis of city-forming factors or stereotypes? The research tool used by the author was a questionnaire survey. The analysis of the questionnaire showed that Radom has a negative image among the respondents. It is possible to improve it by effectively promoting Radom and spreading popular places and events.
dc.abstract.en | The city's development may depend on the city image. It may have influence on the likelihood of new residents, tourists or investors that would want to come to the city. Internet users are creating humorous content that can often affect the image of a given city. Situations that had happened in Radom found a negative overtone in social media. The aim of the Master’s thesis is to analyze the impact of marketing activities for the recognition and image of the city of Radom. By implementing the research objective, the author has put forward the following research questions: How can social media be used to create a positive image of the city? What elements are used in building the image of Polish cities? Do people responsible for promoting the city of Radom react to the activities of Internet users? Do the respondents notice information on the examined city appearing on the Internet, aimed at its promotion? Does the selected research group know the history of Radom and knows from which historical events it became famous? Do the respondents create the image of the city of Radom on the basis of city-forming factors or stereotypes? The research tool used by the author was a questionnaire survey. The analysis of the questionnaire showed that Radom has a negative image among the respondents. It is possible to improve it by effectively promoting Radom and spreading popular places and events. | pl |
dc.abstract.pl | Od wizerunku miasta może zależeć rozwój danej miejscowości. To od niego może zależeć, czy do miasta zaczną przyjeżdżać nowi mieszkańcy, turyści czy inwestorzy. Użytkownicy Internetu coraz częściej tworzą prześmiewcze materiały, które mogą mieć wpływ na wizerunki danych miast. Sytuacje, które wydarzyły się w Radomiu znalazły negatywny wydźwięk w mediach społecznościowych.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wpływu działań marketingowych na rozpoznawalność i wizerunek miasta Radom. Realizując cel badawczy autorka postawiła następujące pytania badawcze: W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do kreowania pozytywnego wizerunku miasta? Jakie elementy wykorzystuje się w budowaniu wizerunku miast polskich? Czy osoby odpowiedzialne za promocję miasta Radom reagują na działania internautów? Czy ankietowani zauważają pojawiające się w Internecie informacje na temat badanego miasta, mające na celu jego promocję? Czy wybrana grupa badawcza zna historię Radomia oraz wie, z jakich historycznych wydarzeń zasłynął? Czy badani tworzą wizerunek miasta Radom na podstawie czynników miastotwórczych czy stereotypów?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza wykazała, że Radom ma negatywny wizerunek wśród ankietowanych. Jest możliwość poprawy go poprzez skuteczną promocję miasta i rozpowszechnienie popularnych miejsc i wydarzeń radomskich. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Michalska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:12:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:12:36Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127779-177539 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231626 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SOCIAL MEDIA – RADOM - IMAGE - INFLUENCE | pl |
dc.subject.pl | MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - RADOM – WIZERUNEK - WPŁYW | pl |
dc.title | Wpływ mediów społecznościowych na wizerunek miasta Radom | pl |
dc.title.alternative | The impact of social media on the image of the city of Radom | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |