Wpływ mediów społecznościowych na wizerunek miasta Radom

master
dc.abstract.enThe city's development may depend on the city image. It may have influence on the likelihood of new residents, tourists or investors that would want to come to the city. Internet users are creating humorous content that can often affect the image of a given city. Situations that had happened in Radom found a negative overtone in social media. The aim of the Master’s thesis is to analyze the impact of marketing activities for the recognition and image of the city of Radom. By implementing the research objective, the author has put forward the following research questions: How can social media be used to create a positive image of the city? What elements are used in building the image of Polish cities? Do people responsible for promoting the city of Radom react to the activities of Internet users? Do the respondents notice information on the examined city appearing on the Internet, aimed at its promotion? Does the selected research group know the history of Radom and knows from which historical events it became famous? Do the respondents create the image of the city of Radom on the basis of city-forming factors or stereotypes? The research tool used by the author was a questionnaire survey. The analysis of the questionnaire showed that Radom has a negative image among the respondents. It is possible to improve it by effectively promoting Radom and spreading popular places and events.pl
dc.abstract.plOd wizerunku miasta może zależeć rozwój danej miejscowości. To od niego może zależeć, czy do miasta zaczną przyjeżdżać nowi mieszkańcy, turyści czy inwestorzy. Użytkownicy Internetu coraz częściej tworzą prześmiewcze materiały, które mogą mieć wpływ na wizerunki danych miast. Sytuacje, które wydarzyły się w Radomiu znalazły negatywny wydźwięk w mediach społecznościowych.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wpływu działań marketingowych na rozpoznawalność i wizerunek miasta Radom. Realizując cel badawczy autorka postawiła następujące pytania badawcze: W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do kreowania pozytywnego wizerunku miasta? Jakie elementy wykorzystuje się w budowaniu wizerunku miast polskich? Czy osoby odpowiedzialne za promocję miasta Radom reagują na działania internautów? Czy ankietowani zauważają pojawiające się w Internecie informacje na temat badanego miasta, mające na celu jego promocję? Czy wybrana grupa badawcza zna historię Radomia oraz wie, z jakich historycznych wydarzeń zasłynął? Czy badani tworzą wizerunek miasta Radom na podstawie czynników miastotwórczych czy stereotypów?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza wykazała, że Radom ma negatywny wizerunek wśród ankietowanych. Jest możliwość poprawy go poprzez skuteczną promocję miasta i rozpowszechnienie popularnych miejsc i wydarzeń radomskich.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorMichalska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:12:36Z
dc.date.available2020-07-27T20:12:36Z
dc.date.submitted2018-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-127779-177539pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231626
dc.languagepolpl
dc.subject.enSOCIAL MEDIA – RADOM - IMAGE - INFLUENCEpl
dc.subject.plMEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - RADOM – WIZERUNEK - WPŁYWpl
dc.titleWpływ mediów społecznościowych na wizerunek miasta Radompl
dc.title.alternativeThe impact of social media on the image of the city of Radompl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The city's development may depend on the city image. It may have influence on the likelihood of new residents, tourists or investors that would want to come to the city. Internet users are creating humorous content that can often affect the image of a given city. Situations that had happened in Radom found a negative overtone in social media. The aim of the Master’s thesis is to analyze the impact of marketing activities for the recognition and image of the city of Radom. By implementing the research objective, the author has put forward the following research questions: How can social media be used to create a positive image of the city? What elements are used in building the image of Polish cities? Do people responsible for promoting the city of Radom react to the activities of Internet users? Do the respondents notice information on the examined city appearing on the Internet, aimed at its promotion? Does the selected research group know the history of Radom and knows from which historical events it became famous? Do the respondents create the image of the city of Radom on the basis of city-forming factors or stereotypes? The research tool used by the author was a questionnaire survey. The analysis of the questionnaire showed that Radom has a negative image among the respondents. It is possible to improve it by effectively promoting Radom and spreading popular places and events.
dc.abstract.plpl
Od wizerunku miasta może zależeć rozwój danej miejscowości. To od niego może zależeć, czy do miasta zaczną przyjeżdżać nowi mieszkańcy, turyści czy inwestorzy. Użytkownicy Internetu coraz częściej tworzą prześmiewcze materiały, które mogą mieć wpływ na wizerunki danych miast. Sytuacje, które wydarzyły się w Radomiu znalazły negatywny wydźwięk w mediach społecznościowych.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wpływu działań marketingowych na rozpoznawalność i wizerunek miasta Radom. Realizując cel badawczy autorka postawiła następujące pytania badawcze: W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do kreowania pozytywnego wizerunku miasta? Jakie elementy wykorzystuje się w budowaniu wizerunku miast polskich? Czy osoby odpowiedzialne za promocję miasta Radom reagują na działania internautów? Czy ankietowani zauważają pojawiające się w Internecie informacje na temat badanego miasta, mające na celu jego promocję? Czy wybrana grupa badawcza zna historię Radomia oraz wie, z jakich historycznych wydarzeń zasłynął? Czy badani tworzą wizerunek miasta Radom na podstawie czynników miastotwórczych czy stereotypów?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza wykazała, że Radom ma negatywny wizerunek wśród ankietowanych. Jest możliwość poprawy go poprzez skuteczną promocję miasta i rozpowszechnienie popularnych miejsc i wydarzeń radomskich.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Michalska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:12:36Z
dc.date.available
2020-07-27T20:12:36Z
dc.date.submittedpl
2018-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-127779-177539
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231626
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SOCIAL MEDIA – RADOM - IMAGE - INFLUENCE
dc.subject.plpl
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - RADOM – WIZERUNEK - WPŁYW
dc.titlepl
Wpływ mediów społecznościowych na wizerunek miasta Radom
dc.title.alternativepl
The impact of social media on the image of the city of Radom
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
71
Views per month
Views per city
Warsaw
26
Krakow
7
Wroclaw
3
Leczna
2
Lublin
2
Poznan
2
Radom
2
Szczecin
2
Ashburn
1
Boydton
1

No access

No Thumbnail Available