Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Badanie poziomu satysfakcji z pracy nauczycieli języków obcych
Study on job satisfaction level of foreign language teachers
satysfakcja z pracy, nauczyciel, nauczyciel j. obcego, nauczanie j. obcego, j. obce
job satisfaction, teacher, foreign language teacher, foreign language teaching, foreign languages
Niniejsza praca magisterska stanowi analizę poziomu satysfakcji zawodowej wśród nauczycieli języków obcych. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem kwestionariusza przygotowanego na podstawie skróconej wersji jednego z najbardziej znanych i często stosowanych kwestionariuszy do pomiaru satysfakcji z pracy, tj. Minnesocki Kwestionariusz Zadowolenia Z Pracy. Głównym celem pracy było zwrócenie uwagi na zagadnienie satysfakcji z pracy oraz zbadanie ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej wśród wybranej grupy zawodowej. Celem dodatkowym było ustalenie i dokonanie oceny czynników, które tę satysfakcję warunkują. Część teoretyczna stanowi wprowadzenie do zagadnienia oraz charakterystykę zawodu nauczycieli. W następstwie, uzyskane w trakcie badania wyniki poddano analizie, na podstawie której można stwierdzić, że poziom satysfakcji z pracy wśród nauczycieli języków obcych jest na stosunkowo wysokim poziomie. Większość badanych zadeklarowało zadowolenie ze swojej pracy oraz poczucie, że jest to jednocześnie ich pasja. Negatywnie ocenione zostały czynniki związane z wynagrodzeniem.
This thesis is an analysis of the level of job satisfaction among foreign language teachers. The study was conducted using a survey prepared on the basis of a shortened version of one of the most well-known and frequently used questionnaires for measuring job satisfaction, i.e. the Minnesota Satisfaction Questionnaire. The main purpose of the study was to highlight the issue of job satisfaction and to examine the overall level of job satisfaction among a selected professional group. An additional goal was to determine and evaluate the factors that determine job satisfaction. The theoretical part is an introduction to this concept and the characteristics of the teaching profession. Following this, the results obtained during the study were analysed, based on which it can be concluded that the level of job satisfaction among language teachers is at a relatively high level. Most of the respondents declared satisfaction with their work and the feeling that it is also their passion. Salary-related factors were assessed negatively.
dc.abstract.en | This thesis is an analysis of the level of job satisfaction among foreign language teachers. The study was conducted using a survey prepared on the basis of a shortened version of one of the most well-known and frequently used questionnaires for measuring job satisfaction, i.e. the Minnesota Satisfaction Questionnaire. The main purpose of the study was to highlight the issue of job satisfaction and to examine the overall level of job satisfaction among a selected professional group. An additional goal was to determine and evaluate the factors that determine job satisfaction. The theoretical part is an introduction to this concept and the characteristics of the teaching profession. Following this, the results obtained during the study were analysed, based on which it can be concluded that the level of job satisfaction among language teachers is at a relatively high level. Most of the respondents declared satisfaction with their work and the feeling that it is also their passion. Salary-related factors were assessed negatively. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska stanowi analizę poziomu satysfakcji zawodowej wśród nauczycieli języków obcych. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem kwestionariusza przygotowanego na podstawie skróconej wersji jednego z najbardziej znanych i często stosowanych kwestionariuszy do pomiaru satysfakcji z pracy, tj. Minnesocki Kwestionariusz Zadowolenia Z Pracy. Głównym celem pracy było zwrócenie uwagi na zagadnienie satysfakcji z pracy oraz zbadanie ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej wśród wybranej grupy zawodowej. Celem dodatkowym było ustalenie i dokonanie oceny czynników, które tę satysfakcję warunkują. Część teoretyczna stanowi wprowadzenie do zagadnienia oraz charakterystykę zawodu nauczycieli. W następstwie, uzyskane w trakcie badania wyniki poddano analizie, na podstawie której można stwierdzić, że poziom satysfakcji z pracy wśród nauczycieli języków obcych jest na stosunkowo wysokim poziomie. Większość badanych zadeklarowało zadowolenie ze swojej pracy oraz poczucie, że jest to jednocześnie ich pasja. Negatywnie ocenione zostały czynniki związane z wynagrodzeniem. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.author | Ciećko, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-06T21:47:47Z | |
dc.date.available | 2023-07-06T21:47:47Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164235-246849 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314492 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | job satisfaction, teacher, foreign language teacher, foreign language teaching, foreign languages | pl |
dc.subject.pl | satysfakcja z pracy, nauczyciel, nauczyciel j. obcego, nauczanie j. obcego, j. obce | pl |
dc.title | Badanie poziomu satysfakcji z pracy nauczycieli języków obcych | pl |
dc.title.alternative | Study on job satisfaction level of foreign language teachers | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |