Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez kreowanie marki osobistej w mediach społecznościowych na przykładzie firmy CLICK COMMUNITY
Business image management by creating a personal brand in social media on the example of CLICK COMMUNITY company
MARKA OSOBISTA – PERSONAL BRANDING – WIZERUNEK – WIZERUNEK FIRMY – SOCIAL MEDIA
PERSONAL BRAND – PERSONAL BRANDING – COMPANY IMAGE – SOCIAL MEDIA
Praca dotyczy zagadnień związanych z zarządzaniem wizerunkiem firmy poprzez kreowanie marki osobistej w social media – osadzona została w nurcie humanistycznym. Celem pracy jest zbadanie zależności występujących między personal brandingiem a wizerunkiem firmy, który wzmocniony jest przez markę osobistą. Problematyka dotycząca marki osobistej i jej wpływu na wizerunek organizacji jest tematem nowym w porównaniu do innych marketingowych zagadnień, wymagającym prowadzenia analiz i badań. Na potrzeby pracy przyjęto hipotezę, która zakłada, że kreowanie marki osobistej poprzez social media przyczynia się do wzrostu firmy, którą marka reprezentuje. W celu dokonania szczegółowej analizy tego zagadnienia postawiono następujące pytania badawcze: kiedy budowanie marki osobistej staje się świadomym działaniem, które stanowi element zarządzania wizerunkiem firmy? W jakim sektorze biznesowym budowanie marki osobistej może przynieść korzyści? Jakie narzędzia stosowane są do kreowania marki osobistej? By móc zająć stanowisko w odniesieniu do wymienionej tezy, zastosowane zostały następujące metody badawcze: wywiad pogłębiony oraz case study – obie stanowią podstawowe techniki badań jakościowych. Za pomocą badań, hipotezy zostały potwierdzone. Dzięki niewielkiej ilości źródeł, które pozwalają na zgłębienie tematu, praca zyskuje większą wartość, ponieważ kompleksowo omawia wpływ marki osobistej na zarządzanie wizerunkiem firmy oraz wnosi istotne ujęcie problemu z perspektywy przedsiębiorcy. Do omówienia kwestii wizerunku firmy, marki osobistej oraz personal brandingu wykorzystywanego poprzez social media wykorzystano po literaturę o tematyce poruszającej tematykę marketingu, public relations, budowania wizerunku marki osobistej.
The work deals with issues related to company image management by creating a personal brand in social media – it is based on humanistic management. The aim of the work is to examine the dependencies between personal branding and the image of the company, which is strengthened by the personal brand. Issues concerning the personal brand and its impact on the image of the organization is a new subject compared to other marketing issues, requiring analysis and research. Hypothese which was adopted for the needs of the work is about creating a personal brand through social media what contributes to the growth of the company. In order to make a detailed analysis of this issue, the following research questions were posed: when building a personal brand becomes a conscious activity that constitutes an element of company image management? In what business sector can building a personal brand bring benefits? What tools are used to create a personal brand? In order to be able to take a position with this topic, the following research methods were applied: in-depth interview and case study - both are the basic techniques of qualitative research. By means of research, the hypotheses have been confirmed. Thanks to the small number of sources that allow to explore the topic, the work is more valuable because it comprehensively discusses the impact of the personal brand on the management of the company's image and brings a significant approach to the problem from the perspective of the entrepreneur. To discuss the image of the company, personal brand and personal branding used by social media, the literature was addressed on topics related to marketing, public relations and building the image of a personal brand.
dc.abstract.en | The work deals with issues related to company image management by creating a personal brand in social media – it is based on humanistic management. The aim of the work is to examine the dependencies between personal branding and the image of the company, which is strengthened by the personal brand. Issues concerning the personal brand and its impact on the image of the organization is a new subject compared to other marketing issues, requiring analysis and research. Hypothese which was adopted for the needs of the work is about creating a personal brand through social media what contributes to the growth of the company. In order to make a detailed analysis of this issue, the following research questions were posed: when building a personal brand becomes a conscious activity that constitutes an element of company image management? In what business sector can building a personal brand bring benefits? What tools are used to create a personal brand? In order to be able to take a position with this topic, the following research methods were applied: in-depth interview and case study - both are the basic techniques of qualitative research. By means of research, the hypotheses have been confirmed. Thanks to the small number of sources that allow to explore the topic, the work is more valuable because it comprehensively discusses the impact of the personal brand on the management of the company's image and brings a significant approach to the problem from the perspective of the entrepreneur. To discuss the image of the company, personal brand and personal branding used by social media, the literature was addressed on topics related to marketing, public relations and building the image of a personal brand. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy zagadnień związanych z zarządzaniem wizerunkiem firmy poprzez kreowanie marki osobistej w social media – osadzona została w nurcie humanistycznym. Celem pracy jest zbadanie zależności występujących między personal brandingiem a wizerunkiem firmy, który wzmocniony jest przez markę osobistą. Problematyka dotycząca marki osobistej i jej wpływu na wizerunek organizacji jest tematem nowym w porównaniu do innych marketingowych zagadnień, wymagającym prowadzenia analiz i badań. Na potrzeby pracy przyjęto hipotezę, która zakłada, że kreowanie marki osobistej poprzez social media przyczynia się do wzrostu firmy, którą marka reprezentuje. W celu dokonania szczegółowej analizy tego zagadnienia postawiono następujące pytania badawcze: kiedy budowanie marki osobistej staje się świadomym działaniem, które stanowi element zarządzania wizerunkiem firmy? W jakim sektorze biznesowym budowanie marki osobistej może przynieść korzyści? Jakie narzędzia stosowane są do kreowania marki osobistej? By móc zająć stanowisko w odniesieniu do wymienionej tezy, zastosowane zostały następujące metody badawcze: wywiad pogłębiony oraz case study – obie stanowią podstawowe techniki badań jakościowych. Za pomocą badań, hipotezy zostały potwierdzone. Dzięki niewielkiej ilości źródeł, które pozwalają na zgłębienie tematu, praca zyskuje większą wartość, ponieważ kompleksowo omawia wpływ marki osobistej na zarządzanie wizerunkiem firmy oraz wnosi istotne ujęcie problemu z perspektywy przedsiębiorcy. Do omówienia kwestii wizerunku firmy, marki osobistej oraz personal brandingu wykorzystywanego poprzez social media wykorzystano po literaturę o tematyce poruszającej tematykę marketingu, public relations, budowania wizerunku marki osobistej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Socha, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T00:14:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T00:14:56Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-132974-179657 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235358 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | PERSONAL BRAND – PERSONAL BRANDING – COMPANY IMAGE – SOCIAL MEDIA | pl |
dc.subject.pl | MARKA OSOBISTA – PERSONAL BRANDING – WIZERUNEK – WIZERUNEK FIRMY – SOCIAL MEDIA | pl |
dc.title | Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez kreowanie marki osobistej w mediach społecznościowych na przykładzie firmy CLICK COMMUNITY | pl |
dc.title.alternative | Business image management by creating a personal brand in social media on the example of CLICK COMMUNITY company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |