Komunikacja marketingowa przez media społecznościowe linii lotniczych w okresie pandemii COVID- 19

licenciate
dc.abstract.enMarketing communication is a process that can take place through social media. An example of companies that communicate marketing via social media are airlines. Their communication process changed as a result of the outbreak of the COVID-19 pandemic in 2020. This paper is a case study. It contains a comparison of the activities of LOT Polish Airlines with the activities of Swiss International Air Lines SWISS in the context of marketing communication through social media. The conducted research allowed to obtain an answer to the research question: marketing communication of airlines through social media during the COVID-19 pandemic changed both in terms of published content and its reception.pl
dc.abstract.plKomunikacja marketingowa to proces, który może odbywać się między innymi przez media społecznościowe. Przykładem przedsiębiorstw, komunikujących się marketingowo przez media społecznościowe, są linie lotnicze. Ich proces komunikacji uległ zmianie na skutek wybuchu pandemii COVID-19 w 2020 roku. Niniejsza praca to studium przypadku. Zawiera porównanie działań Polskich Linii Lotniczych LOT z działaniami Swiss International Air Lines SWISS w kontekście komunikacji marketingowej przez media społecznościowe. Przeprowadzone badanie pozwoliło uzyskać odpowiedź na pytanie badawcze: komunikacja marketingowa przez media społecznościowe linii lotniczych w okresie pandemii COVID-19 zmieniła się zarówno w aspekcie publikowanych treści, jak i ich odbioru.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorOdziemek, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2022-07-07T21:42:26Z
dc.date.available2022-07-07T21:42:26Z
dc.date.submitted2022-07-07pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-156794-277342pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295238
dc.languagepolpl
dc.subject.enairlines – marketing communication – social media – pandemic COVID-19pl
dc.subject.pllinie lotnicze – komunikacja marketingowa – media społecznościowe – pandemia COVID-19pl
dc.titleKomunikacja marketingowa przez media społecznościowe linii lotniczych w okresie pandemii COVID- 19pl
dc.title.alternativeMarketing communication of airlines through social media during the COVID- 19 pandemicpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Marketing communication is a process that can take place through social media. An example of companies that communicate marketing via social media are airlines. Their communication process changed as a result of the outbreak of the COVID-19 pandemic in 2020. This paper is a case study. It contains a comparison of the activities of LOT Polish Airlines with the activities of Swiss International Air Lines SWISS in the context of marketing communication through social media. The conducted research allowed to obtain an answer to the research question: marketing communication of airlines through social media during the COVID-19 pandemic changed both in terms of published content and its reception.
dc.abstract.plpl
Komunikacja marketingowa to proces, który może odbywać się między innymi przez media społecznościowe. Przykładem przedsiębiorstw, komunikujących się marketingowo przez media społecznościowe, są linie lotnicze. Ich proces komunikacji uległ zmianie na skutek wybuchu pandemii COVID-19 w 2020 roku. Niniejsza praca to studium przypadku. Zawiera porównanie działań Polskich Linii Lotniczych LOT z działaniami Swiss International Air Lines SWISS w kontekście komunikacji marketingowej przez media społecznościowe. Przeprowadzone badanie pozwoliło uzyskać odpowiedź na pytanie badawcze: komunikacja marketingowa przez media społecznościowe linii lotniczych w okresie pandemii COVID-19 zmieniła się zarówno w aspekcie publikowanych treści, jak i ich odbioru.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Odziemek, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2022-07-07T21:42:26Z
dc.date.available
2022-07-07T21:42:26Z
dc.date.submittedpl
2022-07-07
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-156794-277342
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295238
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
airlines – marketing communication – social media – pandemic COVID-19
dc.subject.plpl
linie lotnicze – komunikacja marketingowa – media społecznościowe – pandemia COVID-19
dc.titlepl
Komunikacja marketingowa przez media społecznościowe linii lotniczych w okresie pandemii COVID- 19
dc.title.alternativepl
Marketing communication of airlines through social media during the COVID- 19 pandemic
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
43
Views per month
Views per city
Warsaw
25
Krakow
6
Wroclaw
3
Częstochowa
1
Katowice
1
Lublin
1
Poznan
1
Tarnów
1
Torun
1
Wieliczka
1

No access

No Thumbnail Available