Lokowanie produktu. Regulacja w prawie polskim i europejskim

licenciate
dc.abstract.enNowadays product placement is one of the most important types of advertisement that constantly gains popularity and its territory is still expanding. The aim of this bachelor's thesis is to explore and discuss the legal aspects of product placement. There has been introduced the definition of this type of advertisement, its beginnings as well as different areas of works where it has been observed. In the thesis different legal issues have been discussed including the bypassing of banned advertising of alcohol and tobacco products. Furthermore, there have been brought up several examples of violations of law connected to product placement. The has also been presented the issue of the right to the integrity of the work against product placement in works that have already been made. The thesis emphasizes the importance of the presence of legal acts related to product placement in every area of works that product placement is present in.pl
dc.abstract.plW dzisiejszych czasach lokowanie produktu to jedna z najważniejszych form reklamy, która wciąż zyskuje popularność, a terytorium, na którym jest widoczna nieustannie się powiększa. Praca licencjacka ma na celu zbadanie i omówienie prawnych aspektów lokowania produktu. Przybliżona została w niej definicja tej formy reklamy, jej początki, a także wskazano obszary utworów, na których została zaobserwowana. W pracy omówiono również problemy prawne związane z lokowaniem produktu, w tym obejście zakazu reklamy alkoholu i wyrobów tytoniowych. Ponadto odwołano się do kilku przykładów naruszeń prawa związanych z tą formą reklamy. Została również przedstawiona problematyka prawa do integralności utworu w obliczu lokowania produktu w utworach, które już powstały. Praca podkreśla znaczenie istnienia aktów prawnych dotyczących lokowania produktu w każdej dziedzinie utworów w jakiej się ono znajduje.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKasprzycki, Dariuszpl
dc.contributor.authorPindelska, Klarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerKasprzycki, Dariuszpl
dc.contributor.reviewerOżegalska-Trybalska, Justyna - 131226 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T02:38:08Z
dc.date.available2020-07-28T02:38:08Z
dc.date.submitted2019-07-02pl
dc.fieldofstudyprawo własności intelektualnej i nowych mediówpl
dc.identifier.apddiploma-135435-226400pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237537
dc.languagepolpl
dc.subject.enproduct placement, embedded advertising, advertisement, radio, television, internet, marketing, recipient, social media, press, book, filmpl
dc.subject.pllokowanie produktu, product placement, reklama ukryta, reklama, radiofonia i telewizja, internet, marketing, odbiorca, media społecznościowe, prasa, książka, filmpl
dc.titleLokowanie produktu. Regulacja w prawie polskim i europejskimpl
dc.title.alternativeProduct placement. Regulation in Polish and European law.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays product placement is one of the most important types of advertisement that constantly gains popularity and its territory is still expanding. The aim of this bachelor's thesis is to explore and discuss the legal aspects of product placement. There has been introduced the definition of this type of advertisement, its beginnings as well as different areas of works where it has been observed. In the thesis different legal issues have been discussed including the bypassing of banned advertising of alcohol and tobacco products. Furthermore, there have been brought up several examples of violations of law connected to product placement. The has also been presented the issue of the right to the integrity of the work against product placement in works that have already been made. The thesis emphasizes the importance of the presence of legal acts related to product placement in every area of works that product placement is present in.
dc.abstract.plpl
W dzisiejszych czasach lokowanie produktu to jedna z najważniejszych form reklamy, która wciąż zyskuje popularność, a terytorium, na którym jest widoczna nieustannie się powiększa. Praca licencjacka ma na celu zbadanie i omówienie prawnych aspektów lokowania produktu. Przybliżona została w niej definicja tej formy reklamy, jej początki, a także wskazano obszary utworów, na których została zaobserwowana. W pracy omówiono również problemy prawne związane z lokowaniem produktu, w tym obejście zakazu reklamy alkoholu i wyrobów tytoniowych. Ponadto odwołano się do kilku przykładów naruszeń prawa związanych z tą formą reklamy. Została również przedstawiona problematyka prawa do integralności utworu w obliczu lokowania produktu w utworach, które już powstały. Praca podkreśla znaczenie istnienia aktów prawnych dotyczących lokowania produktu w każdej dziedzinie utworów w jakiej się ono znajduje.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kasprzycki, Dariusz
dc.contributor.authorpl
Pindelska, Klara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Kasprzycki, Dariusz
dc.contributor.reviewerpl
Ożegalska-Trybalska, Justyna - 131226
dc.date.accessioned
2020-07-28T02:38:08Z
dc.date.available
2020-07-28T02:38:08Z
dc.date.submittedpl
2019-07-02
dc.fieldofstudypl
prawo własności intelektualnej i nowych mediów
dc.identifier.apdpl
diploma-135435-226400
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237537
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
product placement, embedded advertising, advertisement, radio, television, internet, marketing, recipient, social media, press, book, film
dc.subject.plpl
lokowanie produktu, product placement, reklama ukryta, reklama, radiofonia i telewizja, internet, marketing, odbiorca, media społecznościowe, prasa, książka, film
dc.titlepl
Lokowanie produktu. Regulacja w prawie polskim i europejskim
dc.title.alternativepl
Product placement. Regulation in Polish and European law.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
92
Views per month
Views per city
Lublin
19
Warsaw
16
Wroclaw
7
Krakow
6
Czempin
3
Gdansk
3
Poznan
3
Athens
2
Bialystok
2
Częstochowa
2

No access

No Thumbnail Available