Filozofia wychowania w ujęciu Sergiusza Hessena : refleksje wybrane

2017
book section
article
dc.abstract.enSergius Hessen is one of the most prominent philosophers of the 20th century, he is a representative of cultural pedagogy, the author of the concept of pedagogy understood as an applied philosophy. He understood education as a spiritual process, in which he implements the human personality, and at the same time supporting continuity of cultural traditions. It is the process of an individual entering the world of objective spirit into the world of culture. S. Hessen devoted a special place in his concept, the issue of moral education, which is to be the moment of any formal pedagogical impact taking place. It has nothing to do with rigid and harmful moralizing - means of moral education are not commands and words, but only actions. Morality and so does the whole personality develops through solving specific tasks tailored to the developmental level of that individual.pl
dc.abstract.plSergiusz Hessen to jeden z najwybitniejszych filozofów wychowania XX wieku, przedstawiciel pedagogiki kultury, autor koncepcji pedagogiki rozumianej jako filozofia stosowana. Rozumiał wychowanie jako proces duchowy, w którym realizuje się osobowość człowieka, a jednocześnie podtrzymywana jest ciągłość tradycji kulturowej. Jest ono procesem wprowadzania jednostki w świat ducha obiektywnego, w świat kultury. Szczególne miejsce w swojej koncepcji poświęcił Hessen zagadnieniu wychowania moralnego, które ma być momentem formalnym każdego oddziaływania pedagogicznego. Nie ma ono nic wspólnego ze sztywnym i szkodliwym moralizowaniem - środkami wychowania moralnego nie są nakazy i słowa, ale wyłącznie czyny. Moralność, jak i cała osobowość, rozwija się na drodze rozwiązywania konkretnych zadań, dostosowanych do poziomu rozwojowego jednostki.pl
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Pedagogikipl
dc.contributor.authorGołek, Bartłomiej - 143175 pl
dc.contributor.editorBondar, V. I.pl
dc.contributor.editorDrobot, I. I.pl
dc.contributor.editorDolynska, L. V.pl
dc.contributor.editorMatviyenko, O. V.pl
dc.contributor.editorMorozov, I. V.pl
dc.contributor.editorMednikova, G. S.pl
dc.contributor.editorMytnyk, O. Y.pl
dc.contributor.editorMozheiko, M. O.pl
dc.contributor.editorPrykhodko, Y. O.pl
dc.contributor.editorSyniov, V. M.pl
dc.date.accession2017-08-31pl
dc.date.accessioned2017-09-07T11:54:19Z
dc.date.available2017-09-07T11:54:19Z
dc.date.issued2017pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalRecenzowane materiały z międzynarodowej konferencji naukowej: "Scientific searches: actual problems of theory and practice", dn. 03 sierpień 2017 r., Kijów. Red. podpisani na pub. : Бондар В.І, Дробот І.І, Долинська Л.В, Матвієнко О.В, Морозов І.В, Мєднікова Г.С, Митник О.Я, Можейко М.О, Приходько Ю.О, Синьов В.Мpl
dc.description.physical22-29pl
dc.description.points5pl
dc.description.publication0,5pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume11pl
dc.identifier.bookweblinkhttps://ffs.npu.edu.ua/images/newifon/2017/konferencii/gum_11/gum_korpus_11.pdfpl
dc.identifier.isbn978-966-924-511-3pl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/43925
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/43925pl
dc.identifier.weblinkhttp://filosof.npu.edu.ua/images/newifon/2017/konferencii/gum_11/gum_korpus_11.pdfpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerukrpl
dc.pubinfoKiïv : Vidavnictvo NPU ìmenì M. P. Dragomanovapl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.uri*
dc.share.typeinne
dc.sourceinfoliczba autorów 32; liczba stron 174; liczba arkuszy wydawniczych 9;pl
dc.subject.enpedagogypl
dc.subject.enpedagogy of culturepl
dc.subject.enphilosophy of educationpl
dc.subject.enmoral educationpl
dc.subject.plpedagogikapl
dc.subject.plpedagogika kulturypl
dc.subject.plfilozofia wychowaniapl
dc.subject.plwychowanie moralnepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleFilozofia wychowania w ujęciu Sergiusza Hessena : refleksje wybranepl
dc.title.alternativeThe philosophy of education by Sergius Hessen : selected reflectionspl
dc.title.containerГуманітарний корпус : збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії = Gumanìtarnij korpus : zbìrnik naukovih statej z aktualʹnih problem fìlosofìï, kulʹturologìï, psihologìï, pedagogìki ta ìstorìï = Humanitarian corpus : collection of scientific articles on contemporary problems of philosophy, cultural studies, psychology, pedagogy and historypl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Sergius Hessen is one of the most prominent philosophers of the 20th century, he is a representative of cultural pedagogy, the author of the concept of pedagogy understood as an applied philosophy. He understood education as a spiritual process, in which he implements the human personality, and at the same time supporting continuity of cultural traditions. It is the process of an individual entering the world of objective spirit into the world of culture. S. Hessen devoted a special place in his concept, the issue of moral education, which is to be the moment of any formal pedagogical impact taking place. It has nothing to do with rigid and harmful moralizing - means of moral education are not commands and words, but only actions. Morality and so does the whole personality develops through solving specific tasks tailored to the developmental level of that individual.
dc.abstract.plpl
Sergiusz Hessen to jeden z najwybitniejszych filozofów wychowania XX wieku, przedstawiciel pedagogiki kultury, autor koncepcji pedagogiki rozumianej jako filozofia stosowana. Rozumiał wychowanie jako proces duchowy, w którym realizuje się osobowość człowieka, a jednocześnie podtrzymywana jest ciągłość tradycji kulturowej. Jest ono procesem wprowadzania jednostki w świat ducha obiektywnego, w świat kultury. Szczególne miejsce w swojej koncepcji poświęcił Hessen zagadnieniu wychowania moralnego, które ma być momentem formalnym każdego oddziaływania pedagogicznego. Nie ma ono nic wspólnego ze sztywnym i szkodliwym moralizowaniem - środkami wychowania moralnego nie są nakazy i słowa, ale wyłącznie czyny. Moralność, jak i cała osobowość, rozwija się na drodze rozwiązywania konkretnych zadań, dostosowanych do poziomu rozwojowego jednostki.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki
dc.contributor.authorpl
Gołek, Bartłomiej - 143175
dc.contributor.editorpl
Bondar, V. I.
dc.contributor.editorpl
Drobot, I. I.
dc.contributor.editorpl
Dolynska, L. V.
dc.contributor.editorpl
Matviyenko, O. V.
dc.contributor.editorpl
Morozov, I. V.
dc.contributor.editorpl
Mednikova, G. S.
dc.contributor.editorpl
Mytnyk, O. Y.
dc.contributor.editorpl
Mozheiko, M. O.
dc.contributor.editorpl
Prykhodko, Y. O.
dc.contributor.editorpl
Syniov, V. M.
dc.date.accessionpl
2017-08-31
dc.date.accessioned
2017-09-07T11:54:19Z
dc.date.available
2017-09-07T11:54:19Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Recenzowane materiały z międzynarodowej konferencji naukowej: "Scientific searches: actual problems of theory and practice", dn. 03 sierpień 2017 r., Kijów. Red. podpisani na pub. : Бондар В.І, Дробот І.І, Долинська Л.В, Матвієнко О.В, Морозов І.В, Мєднікова Г.С, Митник О.Я, Можейко М.О, Приходько Ю.О, Синьов В.М
dc.description.physicalpl
22-29
dc.description.pointspl
5
dc.description.publicationpl
0,5
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
11
dc.identifier.bookweblinkpl
https://ffs.npu.edu.ua/images/newifon/2017/konferencii/gum_11/gum_korpus_11.pdf
dc.identifier.isbnpl
978-966-924-511-3
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/43925
dc.identifier.uripl
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/43925
dc.identifier.weblinkpl
http://filosof.npu.edu.ua/images/newifon/2017/konferencii/gum_11/gum_korpus_11.pdf
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
ukr
dc.pubinfopl
Kiïv : Vidavnictvo NPU ìmenì M. P. Dragomanova
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
dc.share.type
inne
dc.sourceinfopl
liczba autorów 32; liczba stron 174; liczba arkuszy wydawniczych 9;
dc.subject.enpl
pedagogy
dc.subject.enpl
pedagogy of culture
dc.subject.enpl
philosophy of education
dc.subject.enpl
moral education
dc.subject.plpl
pedagogika
dc.subject.plpl
pedagogika kultury
dc.subject.plpl
filozofia wychowania
dc.subject.plpl
wychowanie moralne
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Filozofia wychowania w ujęciu Sergiusza Hessena : refleksje wybrane
dc.title.alternativepl
The philosophy of education by Sergius Hessen : selected reflections
dc.title.containerpl
Гуманітарний корпус : збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії = Gumanìtarnij korpus : zbìrnik naukovih statej z aktualʹnih problem fìlosofìï, kulʹturologìï, psihologìï, pedagogìki ta ìstorìï = Humanitarian corpus : collection of scientific articles on contemporary problems of philosophy, cultural studies, psychology, pedagogy and history
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available