Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Filozofia wychowania w ujęciu Sergiusza Hessena : refleksje wybrane
The philosophy of education by Sergius Hessen : selected reflections
pedagogika
pedagogika kultury
filozofia wychowania
wychowanie moralne
pedagogy
pedagogy of culture
philosophy of education
moral education
Recenzowane materiały z międzynarodowej konferencji naukowej: "Scientific searches: actual problems of theory and practice", dn. 03 sierpień 2017 r., Kijów. Red. podpisani na pub. : Бондар В.І, Дробот І.І, Долинська Л.В, Матвієнко О.В, Морозов І.В, Мєднікова Г.С, Митник О.Я, Можейко М.О, Приходько Ю.О, Синьов В.М
Sergiusz Hessen to jeden z najwybitniejszych filozofów wychowania XX wieku, przedstawiciel pedagogiki kultury, autor koncepcji pedagogiki rozumianej jako filozofia stosowana. Rozumiał wychowanie jako proces duchowy, w którym realizuje się osobowość człowieka, a jednocześnie podtrzymywana jest ciągłość tradycji kulturowej. Jest ono procesem wprowadzania jednostki w świat ducha obiektywnego, w świat kultury. Szczególne miejsce w swojej koncepcji poświęcił Hessen zagadnieniu wychowania moralnego, które ma być momentem formalnym każdego oddziaływania pedagogicznego. Nie ma ono nic wspólnego ze sztywnym i szkodliwym moralizowaniem - środkami wychowania moralnego nie są nakazy i słowa, ale wyłącznie czyny. Moralność, jak i cała osobowość, rozwija się na drodze rozwiązywania konkretnych zadań, dostosowanych do poziomu rozwojowego jednostki.
Sergius Hessen is one of the most prominent philosophers of the 20th century, he is a representative of cultural pedagogy, the author of the concept of pedagogy understood as an applied philosophy. He understood education as a spiritual process, in which he implements the human personality, and at the same time supporting continuity of cultural traditions. It is the process of an individual entering the world of objective spirit into the world of culture. S. Hessen devoted a special place in his concept, the issue of moral education, which is to be the moment of any formal pedagogical impact taking place. It has nothing to do with rigid and harmful moralizing - means of moral education are not commands and words, but only actions. Morality and so does the whole personality develops through solving specific tasks tailored to the developmental level of that individual.
dc.abstract.en | Sergius Hessen is one of the most prominent philosophers of the 20th century, he is a representative of cultural pedagogy, the author of the concept of pedagogy understood as an applied philosophy. He understood education as a spiritual process, in which he implements the human personality, and at the same time supporting continuity of cultural traditions. It is the process of an individual entering the world of objective spirit into the world of culture. S. Hessen devoted a special place in his concept, the issue of moral education, which is to be the moment of any formal pedagogical impact taking place. It has nothing to do with rigid and harmful moralizing - means of moral education are not commands and words, but only actions. Morality and so does the whole personality develops through solving specific tasks tailored to the developmental level of that individual. | pl |
dc.abstract.pl | Sergiusz Hessen to jeden z najwybitniejszych filozofów wychowania XX wieku, przedstawiciel pedagogiki kultury, autor koncepcji pedagogiki rozumianej jako filozofia stosowana. Rozumiał wychowanie jako proces duchowy, w którym realizuje się osobowość człowieka, a jednocześnie podtrzymywana jest ciągłość tradycji kulturowej. Jest ono procesem wprowadzania jednostki w świat ducha obiektywnego, w świat kultury. Szczególne miejsce w swojej koncepcji poświęcił Hessen zagadnieniu wychowania moralnego, które ma być momentem formalnym każdego oddziaływania pedagogicznego. Nie ma ono nic wspólnego ze sztywnym i szkodliwym moralizowaniem - środkami wychowania moralnego nie są nakazy i słowa, ale wyłącznie czyny. Moralność, jak i cała osobowość, rozwija się na drodze rozwiązywania konkretnych zadań, dostosowanych do poziomu rozwojowego jednostki. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki | pl |
dc.contributor.author | Gołek, Bartłomiej - 143175 | pl |
dc.contributor.editor | Bondar, V. I. | pl |
dc.contributor.editor | Drobot, I. I. | pl |
dc.contributor.editor | Dolynska, L. V. | pl |
dc.contributor.editor | Matviyenko, O. V. | pl |
dc.contributor.editor | Morozov, I. V. | pl |
dc.contributor.editor | Mednikova, G. S. | pl |
dc.contributor.editor | Mytnyk, O. Y. | pl |
dc.contributor.editor | Mozheiko, M. O. | pl |
dc.contributor.editor | Prykhodko, Y. O. | pl |
dc.contributor.editor | Syniov, V. M. | pl |
dc.date.accession | 2017-08-31 | pl |
dc.date.accessioned | 2017-09-07T11:54:19Z | |
dc.date.available | 2017-09-07T11:54:19Z | |
dc.date.issued | 2017 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Recenzowane materiały z międzynarodowej konferencji naukowej: "Scientific searches: actual problems of theory and practice", dn. 03 sierpień 2017 r., Kijów. Red. podpisani na pub. : Бондар В.І, Дробот І.І, Долинська Л.В, Матвієнко О.В, Морозов І.В, Мєднікова Г.С, Митник О.Я, Можейко М.О, Приходько Ю.О, Синьов В.М | pl |
dc.description.physical | 22-29 | pl |
dc.description.points | 5 | pl |
dc.description.publication | 0,5 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.description.volume | 11 | pl |
dc.identifier.bookweblink | https://ffs.npu.edu.ua/images/newifon/2017/konferencii/gum_11/gum_korpus_11.pdf | pl |
dc.identifier.isbn | 978-966-924-511-3 | pl |
dc.identifier.uri | http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/43925 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/43925 | pl |
dc.identifier.weblink | http://filosof.npu.edu.ua/images/newifon/2017/konferencii/gum_11/gum_korpus_11.pdf | pl |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | ukr | pl |
dc.pubinfo | Kiïv : Vidavnictvo NPU ìmenì M. P. Dragomanova | pl |
dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
dc.rights.uri | * | |
dc.share.type | inne | |
dc.sourceinfo | liczba autorów 32; liczba stron 174; liczba arkuszy wydawniczych 9; | pl |
dc.subject.en | pedagogy | pl |
dc.subject.en | pedagogy of culture | pl |
dc.subject.en | philosophy of education | pl |
dc.subject.en | moral education | pl |
dc.subject.pl | pedagogika | pl |
dc.subject.pl | pedagogika kultury | pl |
dc.subject.pl | filozofia wychowania | pl |
dc.subject.pl | wychowanie moralne | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Filozofia wychowania w ujęciu Sergiusza Hessena : refleksje wybrane | pl |
dc.title.alternative | The philosophy of education by Sergius Hessen : selected reflections | pl |
dc.title.container | Гуманітарний корпус : збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії = Gumanìtarnij korpus : zbìrnik naukovih statej z aktualʹnih problem fìlosofìï, kulʹturologìï, psihologìï, pedagogìki ta ìstorìï = Humanitarian corpus : collection of scientific articles on contemporary problems of philosophy, cultural studies, psychology, pedagogy and history | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |