Marketing w branży filmowej na przykładzie serwisu internetowego Netflix w Polsce

master
dc.abstract.enThe aim of this paper is to present the film industry and analyze marketing aimed at the recipient on the example of Netflix. The paper characterizes and introduces the basic concepts in the area of marketing, social media and the film industry, which facilitates analyzing the subject thoroughly. In order to demonstrate the effectiveness of the selected form of marketing that is creating valuable content with the purpose of attractingthe recipient’s attention, case study, marketing mix, SWOT analysis and media channel analysis methods were chosen. Subsequently, the last part of the thesis proves the accuracy of the hypothesis that Netflix's marketing activities along with the content created in social media are properly formatted for the recipients of messages. The conducted research presents the specificity of marketing communication in the context of the film industry. The study confirms that Netflix creates creative content that is effective and results in brand success.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie branży filmowej oraz analiza marketingu skierowana na odbiorcę na przykładzie Netflixa. W pracy scharakteryzowano i przybliżono podstawowe pojęcia z obszaru marketingu, mediów społecznościowych jak i branży filmowej, co umożliwiło w dogłębniejszy sposób przybliżenie się do omawianego zagadnienia. By wykazać efektywność wybranej formy marketingu, jakim jest tworzenie wartościowych treści mających zainteresować i przyciągnąć uwagę użytkownika, obrano metodę case study, marketing mix, analizy SWOT oraz analizy kanałów medialnych.Następnie podjęto próbę wykazania poprawności postawionej hipotezy, a mianowicie iż działania marketingowe Netflixa są odpowiednio sformatowane pod odbiorców komunikatów wraz z tworzonymi treściami w mediach społecznościowych.Przeprowadzone badania wykazały specyfikę komunikacji marketingowej w kontekście branży filmowej. W pracy wykazano, że Netflix tworzy kreatywne treści, które są efektowne i przekuwają się na sukces marki.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorWojtas, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2021-10-26T21:41:28Z
dc.date.available2021-10-26T21:41:28Z
dc.date.submitted2021-10-22pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-148600-279771pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281806
dc.languagepolpl
dc.subject.enFilm industry, social media, streaming, Netflixpl
dc.subject.plBranża filmowa, social media, streaming, Netflixpl
dc.titleMarketing w branży filmowej na przykładzie serwisu internetowego Netflix w Polscepl
dc.title.alternativeMarketing in the film industry based on example of the Netflix website in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to present the film industry and analyze marketing aimed at the recipient on the example of Netflix. The paper characterizes and introduces the basic concepts in the area of marketing, social media and the film industry, which facilitates analyzing the subject thoroughly. In order to demonstrate the effectiveness of the selected form of marketing that is creating valuable content with the purpose of attractingthe recipient’s attention, case study, marketing mix, SWOT analysis and media channel analysis methods were chosen. Subsequently, the last part of the thesis proves the accuracy of the hypothesis that Netflix's marketing activities along with the content created in social media are properly formatted for the recipients of messages. The conducted research presents the specificity of marketing communication in the context of the film industry. The study confirms that Netflix creates creative content that is effective and results in brand success.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie branży filmowej oraz analiza marketingu skierowana na odbiorcę na przykładzie Netflixa. W pracy scharakteryzowano i przybliżono podstawowe pojęcia z obszaru marketingu, mediów społecznościowych jak i branży filmowej, co umożliwiło w dogłębniejszy sposób przybliżenie się do omawianego zagadnienia. By wykazać efektywność wybranej formy marketingu, jakim jest tworzenie wartościowych treści mających zainteresować i przyciągnąć uwagę użytkownika, obrano metodę case study, marketing mix, analizy SWOT oraz analizy kanałów medialnych.Następnie podjęto próbę wykazania poprawności postawionej hipotezy, a mianowicie iż działania marketingowe Netflixa są odpowiednio sformatowane pod odbiorców komunikatów wraz z tworzonymi treściami w mediach społecznościowych.Przeprowadzone badania wykazały specyfikę komunikacji marketingowej w kontekście branży filmowej. W pracy wykazano, że Netflix tworzy kreatywne treści, które są efektowne i przekuwają się na sukces marki.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Wojtas, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2021-10-26T21:41:28Z
dc.date.available
2021-10-26T21:41:28Z
dc.date.submittedpl
2021-10-22
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-148600-279771
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281806
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Film industry, social media, streaming, Netflix
dc.subject.plpl
Branża filmowa, social media, streaming, Netflix
dc.titlepl
Marketing w branży filmowej na przykładzie serwisu internetowego Netflix w Polsce
dc.title.alternativepl
Marketing in the film industry based on example of the Netflix website in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
314
Views per month
Views per city
Warsaw
61
Krakow
33
Poznan
33
Wroclaw
20
Gdansk
10
Katowice
6
Lodz
6
Bydgoszcz
5
Lubon
5
Gdynia
4

No access

No Thumbnail Available